Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-07-2024 om 10:15
Mijn dochter van 22 heeft tot een half jaar geleden als social media content creator gewerkt bij een online kleding merk. Op het moment dat ze een vast contract kreeg aangeboden heeft ze hier voor bedankt. Ze wilde graag gaan onderzoeken of ze als ZZP' er verder kon en dat kan op geen beter moment dan dat je nog thuis woont en dus geen vaste lasten hebt.
Het gaat goed, maar ze merkt dat ze toch wel het sociale deel van het hebben van collega's mist. Besloten dus om een baan ernaast te gaan zoeken voor, bij voorkeur, 3 dagen per week.
Nu wil het toeval dat haar oude werkgever haar terug wil. Ze waren altijd erg tevreden. Vorige week is ze er op gesprek geweest en het voelde natuurlijk wel weer vertrouwd. 3 dagen konden ze haar niet garanderen, maar 4 dagen waarschijnlijk wel. Maar dan een niet geheel onbelangrijk deel; het salaris. Ze is daar weggegaan met een uurloon van 13,80 en nu bieden ze haar max. 15 euro per uur. Het komt op mij over als vrij weinig. Haar opleidingsniveau is MBO en ze heeft dus inmiddels 2 jaar ervaring en (blijkt) goed in wat ze doet.
Ik heb echter geen idee wat een beetje normaal salaris voor haar leeftijd, opleiding, ervaring. Google vertel van alles, maar de werkelijkheid ligt meestal toch wel anders. Je vraagt niet zomaar aan iemand " hey, wat verdien jij eigenlijk"? Maar omdat dit forum toch wat anoniemer is durf ik de vraag hier wel te stellen?
Wat vinden jullie van het geboden salaris?
07-07-2024 om 20:21
16,50 lijkt mij meer passend maar als het een goede aanvulling is voor je cv kun je een andere overweging maken. Mijn kind (25) verdient minder met een academische opleiding, maar ze heeft een (schaarse) baan in de culturele sector met veel creatieve vrijheid waarin ze goede ervaring opdoet.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.