Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Tante

Tante

28-08-2015 om 09:14

Neefje in huis


Begeleiding

Het is waarschijnlijk handiger dat je jezelf inleest en verder samen met neefje uitzoekt hoe het jullie samen het beste kan vergaan. En dan maar hopen dat het bureau er toch een keer aan te pas komt.
Die pleegzorgvergoeding zou ik wel bovenop zitten, die heb je echt nodig. Meldt dat ook bij de rechter dat dat ook meegenomen wordt in de uitspraak. Als opdracht aan jeugdzorg om dat asap voor jou te regelen. Wie weet helpt het.
Zoek anders even uit hoe het zit. Waarschijnlijk heb je nu te maken met jeugdzorg en na de rechterlijke uitspraak met pleegzorg. En wie moet dan die vergoeding regelen voor jou? Als dat om pleegzorg gaat kan dat weer even duren want er is vaak niet direct iemand beschikbaar. Kan dat niet sneller via het WMO loket?

Tante

Tante

17-11-2015 om 13:45

Pleegzorg

De voogd heeft gereageerd op mijn boze mail. Het schijnt dat de gemeente oftewel het CJG toestemming moet geven en dat ze daar 8 weken voor hebben.De voogd zegt dat ze dat pas kon regelen op het moment dat neefje hier woont. Daar zal ik dan maar genoegen mee nemen.
Over de pleegzorg schrijft ze dat op het moment dat de rechter daar toestemming voor geeft, het kan ingaan omdat Bureau Jeugdzorg al ingestemd heeft.
Ik ben benieuwd. Volgende week gaan we naar de rechtbank, daarna weet ik meer.

Pandora

Pandora

17-11-2015 om 15:11

Tante

Wat boft jouw neefje met zo'n lieve en assertieve tante! Ik ben plaatsvervangend trots op jou.

Tante

Tante

17-11-2015 om 20:32

Pandora

Wat lief, dank je
Neefje is vandaag voor de eerste keer naar school gegaan en hij kwam stuiterend van enthousiasme terug. Kijk, daar doe je het allemaal voor

Goed zo!

De eerste klap is een daalder waard en een goed begin is het halve werk! Fijn dat de eerste ervaringen op school positief zijn, ik vind dat ook heel knap van neef overigens. Het zal je toch maar gebeuren, zo in weer een totaal andere setting geplaatst worden. Dat betekent dus dat hij er positief in staat en zijn best wil doen om het allemaal te laten slagen.
Hou vol, zou ik zeggen!

Tante

Tante

25-11-2015 om 22:29

Rechter

Vandaag zijn we bij de rechter geweest. Eerst werd neefje gehoord en daarna de voogd, de moeder en tenslotte ik. Iedereen was het eens en dus is neefje nu officieel mijn pleegkind
School loopt prima gelukkig en met de uitspraak van de rechter kan ik nu de ziektekostenverzekering, huisarts enzovoort gaan regelen.
Ook komt er nu dus een pleegzorgvergoeding. Wanneer kan niemand zeggen maar het kan makkelijk nog 3 maanden duren. Dus nog even doorbijten en daarna loopt het hopelijk allemaal.
Al met al een enerverende dag. Al ging het er bij de rechtbank heel relaxed aan toe We zijn doorgereden naar de instelling waar neefje tot nu heeft gewoond. Hij is 2 weken geleden daar hals over kop vertrokken door een slechte communicatie en heeft geen afscheid kunnen nemen. Dat hebben we nu ingehaald en hij vond het erg leuk. Is dat tenminste ook goed afgerond.

Geweldig

Tante, wat een geweldige dag. Veel respect voor wat je doet. Mooi dat alles nu geregeld kan worden.

Tsjor

Fantastisch!

Nou, gefeliciteerd dan maar met je nieuwe kind . Fijn dat het allemaal vlot verlopen is en dat ook de financiën rond zijn/komen. En heel fijn dat neef alsnog afscheid heeft kunnen nemen, lijkt me heel belangrijk om dat goed af te sluiten. Veel geluk samen!

Tante

Tante

26-11-2015 om 10:53

Dank

Dank Ja, een nieuw kind erbij maar geen zwangerschap, geen bevalling, geen poepluiers en geen snotneuzen. Ideaal Nu de officiële dingen geregeld zijn, nou ja, bijna dan, kunnen we ons richten op de praktische kant. Hij zit in zijn examenjaar dus dat wordt nog even doorpakken. Maar dat komt wel goed

mirreke

mirreke

02-12-2015 om 11:58

Geweldig tante!

Ik lees net (weer) je draadje, en ik ben er ontroerd van. Wat een fijne tante ben je! Je maakt echt het verschil in het leven van je neef. (Neefje kun je bijna niet meer zeggen, haha) Geweldig...

Tante

Tante

02-12-2015 om 13:21

Dank

maar niet nodig hoor. Dit is vanzelfsprekend.
Neefje went goed, ook op school. Hij heeft alleen een enorm programma omdat hij dit jaar eindexamen doet. Gisteren hadden we daar een bespreking over en vind het erg veel wat hij allemaal nog moet doen. De andere kinderen van zijn klas zijn daar al van vorig jaar mee bezig. Neefje niet en dat betekent dat hij alles wat hij voor het eindexamen moet doen, in de periode vanaf nu tot mei moet doen. Het is een slim kind maar dat zal een kluif worden. Gelukkig krijgt hij op school veel begeleiding.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.