Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Tante

Tante

28-08-2015 om 09:14

Neefje in huis


En over 2 jaar?

Als een kind 18 jaar wordt stopt de vergoeding. Ook de kinderbijslag of het kindgebonden budget. Dat is dan ook jou risico.
Daar zou ik het ook over willen hebben met de ouders.

Tante

Tante

31-08-2015 om 15:28

Vraag

Wat zijn de rechten van het kind hier in eigenlijk? Heeft hij inspraak in waar hij woont? Hij is dus 16 en zit in die instelling omdat een rechter dat zo besloten heeft. Ook heeft hij een voogd.
Met de situatie over 2 jaar ga ik me nu nog helemaal niet bezighouden. In 2 jaar kan zoveel gebeuren.
Nog wat antwoorden trouwens. Met betrekking tot mijn eigen situatie heb ik het al eerder uitgezocht en welke variant dan ook, het heeft geen invloed op mijn inkomsten.
Een bijbaantje voor neefje om zijn eigen uitgaven te dekken zie ik niet zo snel gebeuren gezien zijn problemen. Hij heeft niet alleen last van zijn ouders in praktische zin maar ook nog wat ontwikkelingsstoornissen geërfd. Ik ken neefje natuurlijk zijn hele leven en weet precies wat ik me op mn hals haal. Ik zou er ook niet aan beginnen als ik niet wist dat ik het opvoedgedeelte aan kan. Er zijn trouwens al contacten gelegd met een bedrijf wat hem zou gaan begeleiden als hij bij mij woont. Dus dat zal wel goed komen.
Tot nu toe heeft vader geen cent aan mij betaald ondanks mijn verzoek hier om. Moeder trouwens ook niet. Over al die weekenden heb ik het niet maar de afgelopen 5 weken zomervakantie is hij hier geweest en was het behoorlijk puzzelen voor mij om alles rond te krijgen. Ik ga dus ook niet er op rekenen dat het kind iets van zijn ouders krijgt als hij dat nodig heeft. Neefje kwam hier met 2 broeken met gaten er in, 2 t shirts, 1 trui, 2 paar sokken en 3 onderbroeken. Dat is alles wat hij heeft. Dus als er ergens iets van geld los komt moet ik eerst van al kleren met hem gaan kopen want zo kan dat niet.
Moeder moet nu ook een eigen bijdrage betalen maar die is blijkbaar minder dan wat ze aan een pleegzorgbijdrage kwijt zou zijn. Vader heeft zich tot nu succesvol onder elke betaling uit weten te wurmen. Moeder kan tegen hem procederen maar dan moet ze een advocaat betalen en dat geld heeft ze dan weer niet (te hoog gezinsinkomen en schulden)

De situatie

Kind heeft waarschijnlijk een gezinsvoogd, dat is geen voogd. Het wettelijk gezag berust dan nog altijd bij beide ouders.
Als de ouders er niet uitkomen kun je ook nog overwegen om de kinderrechter te vragen een curator in te stellen.
Dat is een lastige want hoe meer mensen meepraten hoe lastiger het vaak wordt.
Het handigste is toch dat je zelf een stevige positie inneemt en je voorstel lanceert. Met argumenten. Je wilt kind per direct nemen als gezinsvoogd en ouders rap een pleegzorgsituatie/vergoeding regelen.
De reden: je kunt het financieel anders niet rondkrijgen.
Een curator kan samen met de gezinsvoogdij zorgen dat het buiten de ouders om geregeld kan worden door dit voorstel aan de kinderrechter te doen.
Maar nogmaals, ik zou eerst proberen om alle betrokkenen vrijwillig in te laten stemmen met deze route.

Eigen advocaat

Kind kan ook nog zelf een advocaat inschakelen om dit voorstel aan de rechter te doen.

Gedonder

Als beide ouders er zo in staan, dat ze denken dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten, dan zou ik het zo formeel mogelijk regelen. Dus: pleegzorg. Met vergoeding en voor hen een eigen bijdrage. De betalingsperikelen verplaatsen zich dan naar het CAK en de ouders. Vechten ze dat daar maar uit.
Gezien de ontwikkelingsproblemen kan het zijn dat je neef een AWBZ-plaats heeft. zoek dat even uit, want dan gaan er weer andere deurtjes open en dicht.

Tsjor

Voorlopige regeling

https://www.pleegzorg.nl/over-pleegzorg/een-kind-dat-je-kent/

Er staat van alles op het net. Je moet denk ik in de praktijk toch ervaren of het allemaal zo werkt. Het is soms eenvoudiger dan je denkt maar soms ook ineens ingewikkeld.

Met name omdat er zoveel partijen bij betrokken zijn.

"Als het kind al bij je woont, kan een voorlopig pleegcontract worden opgesteld. De datum van ondertekening van het pleegcontract is de startdatum voor de betaling van de pleegvergoeding."

Een pleegvergoeding kan direct in gang gezet worden.

maria

maria

31-08-2015 om 17:34

rot

Lastige situatie en wat supergoed dat jij dit doet voor hem.
Kun je niet nog andere hulptroepen aanboren? Overal laten weten dat je hulp kunt gebruiken? Als je mijn buur was zou ik je graag helpen. Mijn kinderen zijn jonger maar ik zit bijv geregeld met nog best redelijke kleding over, zeker na een groeispurt. (Maarja, gebeurt op die leeftijd niet zoveel meer?) Ik ken momenteel niemand die ze goed kan gebruiken dus gaan ze nu in de zak oid, maar ik zou ze dus zo bewaren voor je.
Maar nu ken ik misschien ook mensen die ze goed kunnen gebruiken maar geef ik ze niet omdat ik het niet van ze weet. Zo zijn er misschien meer memsen die graag willen meehelpen op verschillende manieren als ze het weten?

Tihama

Tihama

31-08-2015 om 20:14

Kosten

Ik begrijp dat de moeder en vader allebei liever geen cent betalen voor hun zoon. Ontzettend triest, maar helaas niet zeldzaam.

Wat betreft de ouderbijdrage: de hoogte hiervan is hetzelfde ongeacht of het kind verblijft in een instelling of een pleeggezin.
https://www.hetcak.nl/portalserver/portals/cak-portal/pages/k1-15-ouderbijdrage-jeugdwet
Per 1 januari is de Jeugdwet ingegaan en daarmee zijn een aantal zaken veranderd.

Het argument van de moeder klopt niet. In onderstaande link staat meer uitgelegd:
https://www.hetcak.nl/portalserver/stream/cak-klanten/15-ouderbijdrage-jeugdwet/CAK%20-%20ouderbijdrage%20jeugdwet.pdf

Dan de werkelijke kosten. Het CBS heeft becijferd dat de kosten van een kind het volgende zijn: 17% van het besteedbaar inkomen als er 1 kind is, 26% bij 2 kinderen, 33% bij 3 kinderen en 40% bij 4 kinderen. Hoe meer kinderen, hoe goedkoper de kosten per kind. En hoe hoger je inkomen, hoe meer je uitgeeft aan een kind.

Mijn advies is: ga praten met de instelling. Meestal zijn er grote wachtlijsten en wil men niets liever dat een kind een kans krijgt in een pleeggezin. En praten met pleegzorg.

Ik zou echt, hoe schuldig je ook voelt, nu niet meegaan in een vage constructie. Je kunt zonder die extra middelen niet goed voor je neef zorgen. Probeer het zo te zien: je wilt goed zorgen voor je neef en dat lukt alleen als je ook de middelen hiervoor krijgt. Andere mensen met een laag inkomen krijgen KGB en kinderbijslag. Als jij niets doet, krijg je niets. Dan stort je jezelf én je neef in de armoede. Daar wint niemand bij.

Bovendien: je bespaart de samenleving een groot bedrag door hem uit de instelling te halen. Dat geld mag gewoon bij jou komen om aan je neef te besteden.

Als je nog wat meer wilt vragen, kun je me ook mailen: tihamaool at gmail.com.

Tante

Tante

01-09-2015 om 10:11

Voogd

Ik heb de voogd gemaild dat ik het met een pleegzorgconstructie wil doen en anders niet. Mijn hart bloedt voor mijn neefje maar ik kan me geen financiële misstappen permitteren. Ik heb zelf een heel laag inkomen en zit in de WSNP. Ik heb geen rooie rotcent en heb net 5 weken zomervakantie gefinancieerd. Dat is met kunst- en vliegwerk gelukt maar dat ga ik niet redden voor nog langer. Ondertussen heb ik begrepen dat neefje zo'n 80000 euro per jaar kost als ie in zo'n instelling zit en het kind moet met kapotte en te weinig kleren lopen en ik krijg geen enkele vergoeding. Ergens klopt er dan iets niet. Nu is het afwachten hoe de voogd verder wil. Van de ouders is niets te verwachten. De moeder heeft het me uitgelegd, ze heeft het ook gewoon niet. En van de vader snap ik het ook wel. Die heeft wisselende inkomsten en hoge lasten. Ik snap alles maar ik kan er niks mee. Het is uiteindelijk toch niet mijn verantwoordelijkheid. Al voelt dat niet zo. Vrijdag ga ik neefje weer halen en ik weet niet wat ik moet zeggen als hij er naar vraagt. Kind wil zo graag daar weg en bij mij wonen. Hij heeft het hier zo naar zijn zin. Gek eigenlijk want ik heb bijvoorbeeld al die weken zomervakantie niet veel met hem kunnen doen. Geen pretpark ofzo. We hebben gezellig gekletst, lekker gegeten, ijsjes gehaald en dat soort dingen.
Allemaal ontzettend bedankt voor het meedenken en de tips. Ik heb er heel veel aan. Nu is het afwachten hoe het gaat lopen.

Tante

In de WSNP? Misschien moet je ook eens met je bewindvoerder praten...

Overigens, je kan dat ook tegen Jeugdzorg zeggen. Sorry, kan dit niet doen zonder deugdelijke regeling anders krijg ik mot met de bewindvoerder.

Heel veel sterkte. Als je puf hebt, laat dan tzt eens weten hoe het is afgelopen.

Groeten,
Temet

Angela67

Angela67

01-09-2015 om 14:45

is er sowieso iets te bedenken

om kleding voor hem te regelen?
weet niet in hoeverre in jouw woonplaats voorzieningen heeft, of dat we anderszins mee kunnen denken ?
gr Angela

Kledingbank, Stichting Leergeld, Jeugdsportfonds etc

Ik hoop van harte dat het jou en je neef lukt om de pleegzorgconstructie rond te krijgen. Het zal geen financiële vetpot worden, wat voor bijdragen je van wie dan ook krijgt. Maar daarvoor zijn allerlei potjes beschikbaar, daar kun je tzt eens op je gemak naar gaan zoeken. Veel gemeenten hebben van alles geregeld voor minima. Daarvoor kun je dus contact opnemen met de gemeente. Maar daarnaast zijn er vook vaak min of meer particuliere initiatieven. Soms kun je daar via de gemeente of je bewindvoerder terecht. Ik denk dan aan zaken als de Kledingbank (Voedselbank maar dan dus voor kleding, in mijn gemeente is er een, ik werk daar als vrijwilliger), er is een Stichting Leergeld en een Jeugdsportfonds die tot doel hebben ervoor te zorgen dat kinderen lid kunnen worden van clubjes en sportverenigingen en veel gemeenten hebben een soort kortingspas voor mensen met lage inkomens. En dus ook 'gewoon' de Voedselbank. Ik weet niet of je daar met jouw inkomen voor in aanmerking komt, maar een puber van 16 kan je de oren van het hoofd eten.
Verder zijn er sites als Gratisoptehalen.nl, en verschillende facebookgroepen waar je gratis spullen op kunt halen als je spullen voor neef nodig hebt. Tas voor schoolboeken, bed, beddegoed, bureau, noem maar op.

En nu nog even heel praktisch: ik denk dat er hier op het Forum best wel mensen zijn die kleding beschikbaar hebben. Dus vermeld even de maten van je neef en maak een gmail mailadres aan om hier te plaatsen en je zal zien dat je zo een garderobe bij elkaar hebt gesprokkeld. Ook in de instelling heeft hij toch kleren nodig? Dus kom op OO-legioen, dit kunnen we!

Gemeente ambtenaar

Gemeente ambtenaar

01-09-2015 om 16:44

Inschrijving BRP

M Lavell schreef:
'Buro Jeugzorg komt nu met de constructie dat neefje ingeschreven wordt bij zijn vader maar bij mij woont. "
Ik val van mijn stoel van verbazing. Als burgers dat zo doen dan heet dat adresfraude.
Daar staan vervelende boetes op'

Ook ik val van mijn stoel van verbazing.... Dat een instelling als Bureau Jeugdzorg meewerkt aan deze soort van woonfraude. In mijn werk heb ik er dagelijks mee te maken en geloof me, er wordt steeds vaker en strenger op gecontroleerd.

Tante

Tante

01-09-2015 om 18:02

Fraude enzo

Dat van die adresfraude heb ik ook gevraagd en dat was niet zo omdat het om een minderjarige gaat. Ik weet het niet maar dat schimmige gedoe is een van de redenen om niet met deze constructie door te gaan.
Wat betreft mijn WSNP, ik heb alle details gemaild naar mijn bewindvoerder vanaf het moment dat het idee op kwam. En een vergoeding die ik eventueel zou krijgen voor neefje wordt beschouwd als onkostenvergoeding en hoef ik niet af te dragen. Helaas kan er dan ook geen rekening gehouden worden met de kosten die ik tot nu heb gemaakt en ik krijg ook niet meer leefgeld dan de 40 euro die ik nu krijg.
Dingen als een bed enzo heb ik gelukkig. Het enige wat echt nodig is zijn kleren. Ik begrijp nog steeds niet hoe het kan dat een kind in een instelling zit en maar 1 trui, 3 thirts, 3 onderbroeken, 3 paar sokken en twee kapotte broeken heeft. Dat is toch bizar, daar moet toch budget voor zijn om zo'n kind fatsoenlijk te kleden?

Moni

Moni

01-09-2015 om 19:56

Kun je wel een pakje ontvangen als je in de wnsp zit?

Stel dat je bij C&A of andere winkel kleding bestelt op naam van een OOL-er. En dan is jouw adres het bezorgadres. De OOL-er betaalt.
Kan dat, als het kleding voor een 16-jarige jongen is? Of naar de buren laten verzenden?

Mensen kunnen je kleding sturen maar ze kunnen ook de verzendkosten overmaken naar één persoon. Dan kun jij kleding uitzoeken met je neef terwijl anderen samen betalen. Lijkt me wel prettig voor deze jongen, zelf iets nieuws uitzoeken.
Die kleding zou ik overigens alleen bij jou gebruiken. Dan heeft hij bij jou fatsoenlijke kleding.

Tihama

Tihama

01-09-2015 om 20:46

Kleding

"Ik begrijp nog steeds niet hoe het kan dat een kind in een instelling zit en maar 1 trui, 3 thirts, 3 onderbroeken, 3 paar sokken en twee kapotte broeken heeft. Dat is toch bizar, daar moet toch budget voor zijn om zo'n kind fatsoenlijk te kleden?"

Ja, dat budget is er. Ik had vorig jaar zomer dezelfde verbijstering, want onze pleegzoon (toen dus nog niet pleegzoon bleek ook amper wat om aan te trekken te hebben. Toen ben ik eens meegegaan naar de instelling. Toen bleek dat zoon een megaberg kleding in zijn wasmand had. De jongeren moeten namelijk zelf voor hun was zorgen en hij spaarde van alles op. Ik heb toen ook gevraagd aan de mentor hoe het zat met kleedgeld. Er wordt maandelijks een bedrag van (uit mijn hoofd 40 euro) gereserveerd. Als ze kleding willen kopen, krijgen ze cash mee en na de aankoop moeten ze dan de bonnetjes inleveren. Onze pleegzoon bleek inmiddels honderden euro's op zijn kleedgeldrekening te hebben, want hij had gewoon geen zin om kleding te kopen.

Ik denk dat een telefoontje naar de instelling hier wel verhelderend kan zijn. De instelling vond het ook prima om het geld aan mij te geven als ik kon uitleggen welke kleding ik voor hem aangeschaft had.

Tante

Tante

08-11-2015 om 14:15

Update

Jullie hebben zo lief en betrokken gereageerd op mijn vragen dat ik jullie even op de hoogte wil houden van de nieuwste ontwikkelingen.
Ook zag ik dat niet gereageerd had op het bericht van Tihama. Daar begin ik dan maar mee. De instelling heeft blijkbaar geen budget en er was helaas ook geen wasmand met kleren en ook geen kleedgeldrekening. Integendeel ze mailden mij dat het kind op kapotte schoenen liep en of ik dat wilde regelen.
Gelukkig is het kleding/schoenenprobleem nu opgelost dankzij een ontzettend lief persoon van dit forum die achter mijn mailadres is aangegaan en een hele doos met kleren, schoenen en lekkers opstuurde. Neefje en ik waren helemaal flabbergasted van zoveel vriendelijkheid en het voelt nog steeds heel warm aan
Moni, dat was een heel mooi idee van jou. Bedankt Idem voor Engeltje en Angela. Jullie zijn echt lief
Vrijdag kreeg ik mail dat neefje aangenomen is op een school hier in de buurt. Dat was lang spannend want daar waren nogal wat hindernissen te overwinnen en iedereen had blijkbaar alle tijd van de wereld. Nu moet het papierwerk nog geregeld worden dus ik vermoed dat we voor het eind van het jaar niks hoeven te verwachten.
Nog een mooie. Ik mail dus naar de instelling dat ik het gewoon niet meer red om neefje te laten komen. Financieel gezien dus. Reactie van de instelling, dan moet hij maar het weekend daar blijven. Ik word er nog boos om. Het kind kijkt er de hele week naar uit, de weekenden hier houden voor hem de moed er in om het daar uit te houden, ze kunnen de groep sluiten als alle kinderen weg zijn waardoor zij geld overhouden maar er kan geen bijdrage naar mij. En ik kan natuurlijk niet dat kind daar laten. daar krijg ik niet over mijn hart. Ach ja, ergens volgend jaar zal het wel allemaal geregeld zijn. Maar ik hou hier een hele vieze smaak aan over. Dit hele verhaal heb ik heel dom aangepakt waardoor ik nu in de problemen zit. Ik heb alleen maar gedacht aan het kind, ik had medelijden en ik voelde verantwoordelijkheid omdat het familie is. Maar dit hele verhaal heeft me enorm veel stress bezorgd en dat kon ik er eigenlijk niet bij hebben. Ik had meteen de geldkwestie moeten aankaarten en tot die geregeld was, het kind niet moeten nemen. Maar ja, achteraf ben je altijd slimmer.

Alsnog

Een pleegzorgvergoeding gaat via het UWV. Wat je in elk geval zelf kunt doen is zodra bekend is wanneer je neefje bij jou komt wonen, direct aan de bel trekken dat de pleegzorgorganisatie voor jou de vergoeding aanvraagt. En blijven bellen hoe dat vordert. De noodzaak is dat je werkelijk geen cent hebt, dus het geld absoluut nodig hebt.
Het is noodzakelijk om daar zelf een vinger aan de pols te houden omdat het UWV al zwicht onder de verplichtingen. Dus je kunt ze proberen zelf te bellen zodra de aanvraag gedaan is.
je kunt nu al bellen hoe de procedure verloopt en hoe lang dat duurt.
En misschien wel zelf de papieren invullen en een aanvraag doen met toestemming van de pleegzorgorganisatie.

Je kunt nu ook al contact opnemen met de WMO in je eigen woonplaats om te kijken of zij voor jou reisgeld kunnen verzorgen voor je neefje. Of bij het WMO loket waar je neefje formeel woont.
Zet zoveel mogelijk overzichtelijk op papier. En geef de situatie aan, inclusief de beherende pleegzorgorganisatie.

Niet uwv

Nee toch, de pleegzorgvergoeding moet je aanvragen bij de plaatsende instantie, wie dat dan ook mag zijn. Zelfs dat is soms al een heel gepuzzel. Niet bij het UWV.

Tsjor

De gemeente Tsjor, inderdaad

Het gaat via de gemeente Tsjor, inderdaad. die zou je kunnen bellen hoe dat nu geregeld is en wat de pleegzorg aanbieder daarvoor moet aanleveren.

Dat is op veel plaatsen nog niet duidelijk.

https://www.voordejeugd.nl/actueel/nieuwsberichten/1599-handreiking-vergoeding-pleegzorg-voor-gemeenten-beschikbaar
Hier zit een pdf met uitleg bij.

http://www.uwv.nl/werkgevers/werknemer-krijgt-kind/adoptie-pleegzorg/werknemer-wordt-adoptie-of-pleegouder/
Ik weet niet of dit nog geldt nu de jeugdwet ingegaan is.

Tante

wat een geregel en gedoe he. Het is bijna een fultime baan! Maak nou toch even een mailadres aan, er zijn hier echt mensen die willen helpen, en volgens mij zijn alle kleine beetjes welkom, toch?

Wat is het toch vreemd geregeld hier in Nederland. Maar dat tegenwoordig instellingen op hun geld zitten is wel logisch hoor, ook daar is het tegenwoordig het ene gat met het andere dichten. Erger u niet, verwonder u slechts en zoek naar oplossingen. Gelukkig zijn er hier veel (ervarings)deskundigen, pluk ik zelf op dit moment ook de vruchten van.

Tante

Tante

09-11-2015 om 15:35

Engeltje

Wat lief van je. Zeker omdat je zelf zoveel aan je hoofd hebt. Ik volg je draadje, heb er zelfs in geschreven. Al zijn mijn adviezen niet zo van nut want ik ben gescheiden
Ik heb een adres aangemaakt [email protected] Originele naam hé

Tante

Tante

13-11-2015 om 13:27

Nou ja

Nou ja, eerst is er sprake van weken. Waarschijnlijk pas met de kerstvakantie. En nu komt neefje vandaag definitief. En als er niet een wakkere groepsleider was geweest had ik dat niet geweten. De voogd heeft mij niet gemaild.
Wat veel erger is, plaatsing van neefje bij mij hangt af van het hebben van een school. Die is er maar om hem daar op te krijgen moet er een verklaring af gegeven worden en dat is nog niet gebeurt. Dus als daar iets mis gaat kan neefje niet naar school. Ik vind het onverantwoordelijk dat ze tegen neefje zeggen dat hij definitief naar hier komt en dat ze een kennismakingsgesprek plannen op school terwijl het niet zeker is. Dat kind is al zo vaak teleurgesteld en er zijn al zo vaak dingen beloofd en afspraken niet nagekomen dat hij er heel cynisch van geworden is. Heel triest dat een 16-jarige al zo is en als dit niet goed gaat, vrees ik problemen. Duimen jullie mee?

klacht

Tante, als je er nog puf voor hebt zou ik, als het stof eenmaal is neergeslagen, een klacht indienen bij de instelling over deze gang van zaken, want dit is inderdaad helemaal niet netjes tegenover zo'n jongen, die al zoveel te verstouwen heeft gehad. En ook niet tegenover jou.

Heel veel succes verder

Groeten,

Temet

Moni

Moni

13-11-2015 om 18:16

Ja, ik duim mee!

Is hij er al?

Tante

Tante

13-11-2015 om 19:25

Elk weekend

Neefje komt elk weekend en elke vakantie sinds begin dit jaar dus nu is het nog niks raars. Dat komt pas als hij niet zondagavond weg moet zoals de afgelopen tijd.
Ik heb wat herrie geschopt en ineens is die verklaring er. Neefje heeft nu dus een school. Daar ben ik erg blij om want thuis zitten is geen goed idee. Vanavond ga ik een mail schrijven naar de voogd over de gang van zaken. Zij is de eindverantwoordelijke dus zij is de fout in gegaan.

Gefeliciteerd tante

En wat een opluchting dat die verklaring er al is. Daar heeft toch iemand zijn haar werk wel goed gedaan.

Fijn!

Nou Tante, gefeliciteerd! Is het toch ineens heel snel gegaan. Maar fijn dat er nu duidelijkheid is, voor jou en voor neef. Nu kan het opbouwen beginnen. En ook wel heel fijn dat neef op stel en sprong op die school terecht kan. Ik neem aan dat jullie daar ook al gesprekken hebben (gehad) over hoe het allemaal gaat qua boeken en schoolgeld en zo? Spannend toch wel hoor, voor zowel neef als voor jou, een heel nieuw leven!
Ik wens jullie heel veel sterkte en geluk. Fantastisch dat je dit voor je neef wil doen.

Tante

Tante

13-11-2015 om 20:11

Geen info

Ik weet verder niks. Er zou een kennismakingsgesprek komen en dan hoop ik wat meer info te krijgen. Er is blijkbaar al veel contact geweest tussen jeugdzorg en de school maar ook dat is buiten mij om gegaan. We zien wel.
En ik ben inderdaad heel opgelucht dat die verklaring afgegeven is. Het zou zo triest zijn voor neefje als het mis gegaan was.
Er is ook vandaag een oproep van de rechtbank gekomen over de pleegzorgplaatsing. Iemand een idee hoe het na de rechter verder gaat? Gaat het dan meteen officieel in, wanneer kan ik de vergoeding verwachten? Niet dat ik het om het geld doe maar ik zit heel erg krap en had er niet op gerekend dat ik neefje vanaf nu elke dag zou hebben. Ik heb meteen de vader gebeld over de nieuwste vorderingen en gevraagd voor een bijdrage maar dat zal wel niks worden.

Tante

Tante

17-11-2015 om 08:21

School

Wat een gedoe allemaal. Echt Gisteren ben ik met neefje naar de nieuwe school geweest en dat verliep allemaal goed. Vandaag is zijn eerste dag daar en hij is net vertrokken. Ben benieuwd hoe dat bevalt.
Maar die Jeugdzorg, daar krijg ik een sik van. Mijn eisen voor plaatsing van neefje hier was een school en begeleiding. School is dus gelukt maar gisteren hoorde ik dat het met die begeleiding helemaal niet zeker is. Mij is maanden geleden gezegd dat dat wel goed zou komen en er is zelfs iemand van dat bureau hier geweest om kennis te maken. En nu komen ze ermee dat de financiering niet rond is en dat het niet zeker is dat er begeleiding komt. Neefje is best een ingewikkeld kind met een enorme rugzak en ik sta er alleen voor dus wat hulp is wel handig. Nog er van af gezien dat neefje niet voor z'n zweetvoeten in die instelling met allemaal professionals zat natuurlijk. Ach ja, uiteindelijk zal het wel allemaal goed komen. Tot die tijd stuur ik pissige mailtjes en ventileer ik hier

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.