Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Suiker

Suiker

16-12-2016 om 14:47

kosten huisartsen voor allerlei controles


Kaaskopje

Kaaskopje

07-01-2017 om 01:18

Lente en Bieb

Ik denk dat verzekeringsmaatschappijen niet meer zo in het stramien zitten van man is man en dus de leidinggevende van het gezin. Geen idee waarom het fout gaat soms, het zou zomaar wel aan de leeftijd kunnen liggen, maar héél veel vrouwen zijn de hoofdverzekerde. Zo gaat het bij ons ook als we iets als gezin of echtpaar doen. Ik regel, dus mijn naam komt erbij. Alleen wat het huis betreft is het aan man gericht. En sinds vorig jaar hebben we een aparte zorgverzekering, dus allebei hoofdverzekerde.

Bieb, kan het zijn dat je je man als eerste ingevuld hebt? Ik heb het echt nog nooit meegemaakt, dat iets waar ik duidelijk als eerste op een formulier sta, ze dat opeens omdraaien naar mijn man. Het wordt ook allemaal betaald van mijn rekening. Man heeft geen rekening.

Oh, haha, ik zie dat Aagje zegt dat het inderdaad om de leeftijd ging.

Labello

Labello

07-01-2017 om 13:53

Mijn ervaring

Man en kinderen gingen naar een andere verzekering. Mijn verzekering waar ik (nog) de enige verzekeringsnemer was stuurde alle post aan mijn man. Daar heb ik ook over gebeld en gezegd dat ik toch echt meerderjarig was en geen bewindvoerder had.

Bij onze gezamenlijke betaalrekening sta ik ook als eerste. Dat heb ik geregeld toen wij hem 25 jaar geleden afsloten. Belachelijk gedoe dat 'de' man als eerste moet staan.

Ik regel ook alle financiële zaken, dus ook de zorgverzekering. Dat houdt wel in dat ik de digid van mijn man moet gebruiken om in te loggen en declaraties in te dienen.

Fruitina

Fruitina

07-01-2017 om 17:06

praat me er niet van

Mijn man is de hoofdverzekerde, terwijl ik ouder ben en de verzekering via mijn collectief is! Dus alle voorgaande argumenten veeg ik zo van tafel

Ze hebben het zelfs zo bont gemaakt, dat mijn naam veranderd werd toen we getrouwd waren. Terwijl ik duidelijk had doorgegeven aan de burgerlijke stand, dus ik mijn eigen naam hield.
Zegt de zorgverzekeraar: ja, maar het systeem doet dat altijd zo. Dus toen heb ik gezegd dat het systeem dat niet uit zichzelf doet, maar zo is ingesteld. Toen ik rekeningen ging terugsturen omdat mevrouw Naam Man hier helemaal niet woont, hebben ze het uiteindelijk veranderd en sta ik bij die zorgverzekeraar als ongehuwd in de boeken. En toch is mijn man nog de hoofdverzekerde.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

07-01-2017 om 18:04

Fruitina

Dat van die naamswissel is mij ook regelmatig overkomen. Bij de verloskundige, de kerk enzovoorts. En daar werden idd alternatieve oplossingen gezocht: 'getr' ipv 'geh' en dan wisten ze dat het getrouwd was en dat dat hetzelfde was als gehuwd.

Maar bij grote instanties als verzekeraars, banken enzo was het altijd op te lossen. Zelfs dat ik als hoofdverzekerde werd terug gehaald en dat mijn naam als eerste genoemd werd bij de en/of rekening.

Aagje

Egel

Egel

07-01-2017 om 19:26

hier

Bij mij thuis ben ik hoofdverzekerde. Collectief via mijn werk, bij de OHRA. Dat ging allemaal dus goed (man en kinderen zijn dus onder mij verzekerd).

Maar laatst boekte ik een reis via TUI. Ik chatte op een zondag met een medewerkster en gaf al veel gegevens aan haar door. Op maandag belde ik nog met het bureau. Alles kwam rond, het zou worden opgestuurd. En toen werd alles aan mijn man gestuurd. 'Beste meneer Egelman, bedankt voor het boeken bij TUI' blablabla. (En de rekening ook aan hem natuurlijk).

Belachelijk.
Ik had het geboekt, mijn man kenden ze verder niet, ik had slechts de namen en geboortedata van man en kinderen doorgegeven.
Ik heb het wel aan ze doorgegeven bij de evaluatie van de reis, maar heb het wel maar gelaten. Op zich ging hij ook mee en ik ben al zo vaak (iets te vaak) principieel.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-01-2017 om 11:24

Egel

Had je wel je eigen naam bovenaan gezet of laten zetten en je man als gezinslid? Of heb je volgens de "beleefdheidsregels" eerst je man genoemd? Zo van, wel zo netjes om niet met jezelf te beginnen .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.