Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Geen recht op ouderschapsverlof door functie?


annie

annie

26-07-2017 om 21:16

nou

Ik zal er niet snel iets van zeggen, maar vind ook dat typefouten en slordig taalgebruik de leesbaarheid niet ten goede komen.
Ik typ altijd met smartphone en zal vast ook fouten maken, maar voor een secretaresse vind ik dat er idd wel erg veel fouten gemaakt worden...
Is gewoon opbouwende kritiek hoor, doe ermee wat je wilt.

Ad Hombre

Ad Hombre

26-07-2017 om 22:51

Ginny

Niemand is natuurlijk zonder fouten, maar het is de herhaling die het zo storend maakt. Vergeet niet dat een forum als dit niets is zonder taal. Van een allochtoon kan ik dan nog wel wat hebben, maar als iemand zich dan als secretaresse afficheert?

Triva

Triva

27-07-2017 om 03:13

precies

Het is de herhaling die het zo storend maakt... Meerdere reacties over die spelling.

jongens

Iemand stelt in de rubriek Werk, recht en Geld een duidelijke vraag over ouderschapsverlof. Precies zo'n vraag waar deze rubriek op dit forum voor bedoeld is.
Waarom, echt waarom, moet er vervolgens een diskwalificatie worden gegeven over mogelijke capaciteiten als secretaresse? Is dat uberhaupt relevant voor haar vraag?

Wilgenroosje

Wilgenroosje

27-07-2017 om 16:13

Helemaal niet relevant inderdaad

Nee hoor, helemaal niet relevant. Maar om daar nou op onderstaande manier op te reageren...

""Volgens mij hebben jullie weinig om handen.....jullie zijn zielepieten met dikke hoofdletters die er van genieten om iemand belachelijk te maken.
Erg sneu zo van achter je beeldschermpje, duidelijk niks om handen in jullie zielige leventje dat je je hiermee bezig moet houden.""

Als TS niet zo zou hebben gereageerd was het allang overgewaaid, dan was het waarschijnlijk bij de opmerking van Ad Hombre gebleven. Er wordt wel vaker iemand aangesproken op wat lastige leesbaarheid door niet al te beste spelling. Het zij zo. Zal wel altijd zo blijven.

Onnodig om dit op haar secretaressebaan te gooien, maar nog onnodiger om daar zó op te reageren. Als TS bovenstaande wat normaler geformuleerd had, zou ík in ieder geval niet in dit draadje gereageerd hebben.

Enne...ik heb het niet nagelezen, dus vergeef me eventuele spelfouten.

Suze

Suze

27-07-2017 om 19:16

vervelend

Ik ben best wel een beetje van goed Nederlands en heb in het verleden ook wel eens wat over taalfouten geschreven, die ik trouwens zelf toch ook wel maak. Maar vaak is het dan zo dat een posting door niet goed of slordig Nederlands niet goed te lezen is.

Maar in dit draadje vond ik het commentaar best storend omdat de taal fouten niet ter zake doende waren voor de vraag van TS. En volgens mij reageerde TS pas boos nadat er keer op keer mensen doorgingen op de taalfouten in plaats van op de uiteindelijke vraag van TS. En de toon van de kritiek was ook niet echt aardig. Hoewel de reactie van TS wat overtrokken overkwam kom ik het me dit keer wel een beetje voorstellen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.