Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Een moeder

Een moeder

01-03-2015 om 16:52

Financiën en salaris delen met kinderen?


Charis

Charis

04-03-2015 om 17:15

Onkunde moest zijn onwetendheid

Ervaring, er is idd een verschil tussen onkunde en onwetendheid. Fijn dat het jullie lukt om in de veranderde omstandigheden de tering naar de nering te zetten.

Hanne.

Hanne.

04-03-2015 om 17:55

verschil

Ik denk dat er een verschil is tussen niet weten wat er exact in en uit gaat een geen zicht hebben op de financiële situatie.

Ik weet mijn exacte hypotheekbedrag niet maar ik weet wel dat we een hypotheek op 1 salaris hebben afgesloten terwijl er 2 salarissen zijn en we de afgelopen jaren eea hebben afgelost. Daar zit dus zeker marge mocht er iets gebeuren en zelfs als we 1inkomen verliezen zullen we de hypotheek moeten kunnen blijven betalen. En ik weet ook dat we een 'veilige' hypotheekvorm hebben. Dus geen belegging oid.

Idem voor kosten gas/water/electra ik weet niet hoe hoog het bedrag is maar bij de jaarafrekening constateer ik ieder jaar weer dat we voor onze gezins/huis combinatie weinig verbruiken.

Tel daarbij op dat ee voldoende buffer hebben om het desnoods een tijdje zonder inkomen te doen en de noodzaak om te onthouden of ik nu 600 700 of 900 euro aan hypotheek betaal is er niet. Het is een bedrag dat ik kan betalen. Ik onthoud liever waar het mapje staat waar ik het op kan zoeken.

Barvaux

Barvaux

04-03-2015 om 18:49

Ja, Ad, zo lekker samen superieur hè!

Het is erfelijk

http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/23735226/__Sta_je_altijd_rood__Geef_je_ouders_maar_de_schuld___.html

"Het zit in de familie!'
Volgens een recent onderzoek, dat gepubliceerd is in de Journal of Political Economy, is onze lege spaarrekening namelijk ook te wijten aan onze familie. Zo is bijvoorbeeld het spaargedrag van zowel eeneiige tweelingen als twee-eiige tweelingen onderzocht. En wat bleek? Het spaargedrag van de eeneiige tweelingen was zeer gelijk. Dit in tegenstelling tot de twee-eiige tweelingen waarbij het verschil veel groter was.
Op basis van het onderzoek konden de wetenschappers bepalen dat de genetische verschillen tussen personen ongeveer 33 procent van het spaargedrag kan verklaren. "

Evanlyn

Evanlyn

04-03-2015 om 20:41

Superieur

Ik doe ook niet mee met de Postcodeloterij, maar voel me niet superieur. Ik denk namelijk: hopelijk doen de buren mee, want als ze winnen rotten ze misschien op naar een groter huis en wordt het hier veel prettiger wonen.

Eerder kleinzielig dus.

Sanne

Sanne

06-03-2015 om 01:29

Hier wel

We hebben wisselende inkomens en dochter weet wel wat we zo gemiddeld verdienen. Ik vind dat niet zo'n probleem. ik begrijp ook niet zo goed waarom je het niet zou vertellen eerlijk gezegd. Ze weet dat je daar niet over praat verder. Ik leg haar vooral uit waarom het in andere gezinnen anders gaat. Wij hebben het nu heel ruim en ik wil niet dat ze dat als norm ziet en ook niet dat ze anderen kwetst door bv achteloos te vertellen dat ik een stapel boeken voor haar kocht.

Sanne

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.