Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Ans

Ans

06-07-2010 om 17:54

Wat te doen [kind gaat naar uitvaart]

Mijn zoon gaat donderdag naar de begrafenis van de moeder van een vriendje van hem. Niet van zijn beste vriend maar wel een van de betere omdat we een rouwkaart gekregen hebben.
We hebben dit, gelukkig, nog niet eerder meegemaakt maar wat is gebruikelijk? Nemen kinderen iets mee, zo ja wat. Ik zou het vervelend vinden als hij de enige is die niets meeneemt maar ook vervelend als hij de enige is die wel wat meeneemt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
aaf

aaf

06-07-2010 om 18:01

Wat je wil

Het is maar hoe je het bekijkt. Als je je aan wil passen aan de anderen kun je overleggen met vriendjes/klasgenoten wat zij doen.
Je kunt ook je zoon vragen(hoe oud?) wat hij wil. Een mooie tekening,een verhaaltje over hoe hij zich die moeder herinnert of een bloem of een mooie steen of iets kleins van lego speciaal voor de moeder of het vriendje van iets wat hen bindt.

Hillary

Hillary

07-07-2010 om 09:17

Klasgenootje?

Is het een klasgenootje van hem? Dan is er waarschijnlijk ook al iets met de klas gemaakt. Tekeningen en bloemen bezorg je al eerder dan tijdens de uitvaart. Misschien is er nog een condoleance? Dan zou hij daar wel een tekening mee kunnen nemen ofzo. Of wil hij iets aan zijn vriendje geven? Dat is altijd goed lijkt mij. Heb eigenlijk nooit gezien dat er tijdens de uitvaart nog wat werd meegenomen. Als het een jonge persoon is is het ook veel te druk waarschijnlijk om nog iets bij de kist te kunnen leggen ofzo, tenzij dat misschien groepsgewijs wordt georganiseerd, alle kinderen een bloem ofzo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.