Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

sabje

sabje

16-12-2008 om 09:44

Wat schrijf ik op de kerstkaart?

De buurvrouw ,hier in de straat, haar man is in juni van dit jaar overleden.Het is heel onverwacht heel snel en naar gegaan.
Ze heeft het er heel erg moeilijk mee en vooral in deze periode. Ik wil haar een kaart voor de kerst sturen maar wat zet ik erop ? Of kan ik beter langs gaan en iets meenemen.Ik heb een redelijk contact met haar.
Vast bedankt
Sabine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sabje

sabje

16-12-2008 om 11:42

Ik zie net de gedichtjes

hierboven die zijn erg mooi en toepasselijk ik denk dat ik er een uitkies en een neutrale kaart koop.

lan

lan

16-12-2008 om 23:09

Kerstkaart

Mijn man is vorig jaar overleden en wat ik vorig jaar het ergste vond waren de gewone kerstkaarten met de standaard tekst erop, zonder enige referentie aan het feit dat dit toch echt een andere kerst en oud en nieuw zou zijn.
Er waren mensen die wel een heel persoonlijke tekst erop schreven, anderen kwamen niet verder dan alleen sterkte erbij te schrijven. En dat was allemaal oké. Het feit dat iemand erbij stil staat dat dit geen gewone kerst is, was voor mij voldoende.
Schrijf iets wat bij jou past. Als dat een gedicht is, is dat een gedicht. Als je minder goed met woorden bent is gewoon sterkte ook genoeg.

Ja lan,

Ik ben het met je eens. Ik kan de kerstkaarten waarop gewonn "fijne feestdagen" ook niet goed hebben... Al is het alleen maar "sterkte" inderdaad... Ik probeer me er maar niet te veel aan te storen...

MRI

MRI

21-12-2008 om 23:02

Toen ik weduwe werd

had ik de eerste (en zeker ook de tweede kerstmis, die veel zwaarder was) had ik het liefst iets recht uit het hart willen horen:
- goh ik weet niet wat ik zeggen moet, maar ik denk aan je
- ik kan me zo voorstellen dat deze dagen je diep treffen, sterkte
of inderdaad, gewoon 'sterkte". Maar als het contact goed is, is persoonlijk langsgaan volgens mij het beste. Mooie kerstster mee, zoiets. Of vragen of ze een dezer dagen even een kopje koffie komt drinken. Zelfs al is dat niet met de kerstdagen maar ergens volgens weekend, dan kan dat voor iemand die nog niet zo lang weduwe is, iets zijn om naar uit te zien.

MariaRosa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.