Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

rowan1

rowan1

12-04-2011 om 10:15

Steun bij chemotherapie

Een kennis van mij heeft onlangs te horen gekregen dat ze darmkanker heeft. Ze gaat binnenkort het hele traject met chemo, bestralingen enz in. Ik ken haar niet zo goed, maar zit samen met haar in een bestuur. We besloten om haar elke dag een kaartje te sturen. Ik wil er graag een mooie spreuk of tekst op zetten. Hebben jullie suggesties?
Rowan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Te veel?

Vooropgesteld, ik heb helemaal geen ervaring met kanker; chemo en bestraling en dergelijke, ook niet in mijn hele directe (familie-)omgeving.
Ik vind het mooi gebaar, regelmatig een kaartje sturen met een spreuk of mooie tekst, maar poeh, elke dag? Misschien ligt het aan mij, maar het lijkt mij overdreven. Niet omdat diegene de steun niet kan gebruiken of omdat dat het teveel moeite voor jullie zou zijn, maar ik vraag me af, wanneer stop je dan? Misschien een beetje raar, maar die steun heeft die kennis ook nog na de chemo en bestralingen nodig. Ook dan juist. Hoe ga je dat dan doen? Bouw je het kaartjes sturen af? Of stel je voor dat het helemaal niet goed gaat...
Ik weet niet, misschien dat anderen die hier ervaring mee hebben een ander gevoel over hebben, maar het lijkt me dat je met dit besluit een praktisch probleem creëert.
Waarom niet elke week, of twee weken. Of het afwisselen met een mail, bloemtje oid.
Nou ja, waarschijnlijk heb je niet veel aan mijn reactie, maar ik kreeg dit gevoel erbij...

Rieke

Rieke

12-04-2011 om 13:28

Wel lief bedoeld

je gebaar om iedere dag iets te sturen. Maar je geeft al aan dat het een kennis is, geen familie of goede vriendin.
Ik sluit me bij Heli aan. En ik weet uit ervaring dat het heerlijk is om soms helemaal niet aan je ziekte herinnerd te worden. Geen telefoontjes die alleen maar daar over gaan, of bezoekjes uit medeleven of kaartjes iid.