Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Martin bril

afgelopen zaterdag is Martin Bril begraven.wat ik opvallend vind is dat er tussen het moment van overlijden ( 22 april) en het moment van de begrafenis (2 mei)maar liefst tien dagen zaten.
ik meen dat er volgens de nederlandse wetgeving maximaal vijf dagen tussen het overlijden en de begrafenis mag zitten?
Dat er alleen als er een bijzondere oorzaak is ( twijfel aan de doosdoorzaak,misdrijf,zelfmoord)meer tijd tussen mag zitten,vanwege de onderzoeken die dan nodig zijn om dit vast te stellen?
of vergis ik mij?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sus-anne

sus-anne

03-05-2009 om 12:35 Topicstarter

Dank cobi

ik heb dit nooit geweten,dacht altijd dat er alleen bij *extreme* omstandigheden vanaf geweken kon worden.
maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
heb ik weer wat geleerd.

Tirza G.

Tirza G.

03-05-2009 om 14:19

Ja, andere reden bij bn-ers

Ze wachten tot alle andere feestdagen voorbij zijn, zodat ze voldoende media-aandacht krijgen.

Tirza

sus-anne

sus-anne

03-05-2009 om 16:02 Topicstarter

Welke reden?

wat zou die reden dan zijn? zij zitten toch net als wij vast aan de nederlandse wetgeving?

sus-anne

sus-anne

03-05-2009 om 16:06 Topicstarter

Tirza

welke feestdagen?alleen koninginnendag zat er tussen,de vijfde dag was 27 april ,de zesde 28 april,het zou gemakkelijk op een van die dagen kunnen toch?
bovendien werd de begrafenis van Martin Bril in besloten kring gehouden,zonder media aandacht dus.

Polly Shearman

Polly Shearman

03-05-2009 om 16:19

Regelgeving veranderd

sinds kort is de regelgeving veranderd, voorheen was het 5 dagen, nu is dat 5 werkdagen. Dus zaterdag en zondag tellen niet meer mee, en dus koniginnendag ook niet, de zaterdag waarop hij is begraven telt dus ook niet.
groet, polly

sus-anne

sus-anne

03-05-2009 om 16:49 Topicstarter

Dank polly

ook dit was mij nog niet bekend,dat verklaart een hoop.

Tirza G.

Tirza G.

03-05-2009 om 16:51

Sus-anne

Ik chargeerde.

Tirza

sus-anne

sus-anne

03-05-2009 om 17:07 Topicstarter

Tirza

ik twijfelde al

freline

freline

03-05-2009 om 21:54

Herdenking - niet begrafenis

...
AMSTERDAM - Vrienden en familie van Martin Bril hebben zaterdag hun laatste eer betoond aan de overleden schrijver en columnist tijdens een herdenkingsbijeenkomst in De Duif in Amsterdam. De besloten bijeenkomst had plaats in een volle kerk.
...
Martin Bril werd eerder in besloten kring begraven op Zorgvlied in Amsterdam. Hij overleed op 22 april aan de gevolgen van kanker.

sus-anne

sus-anne

03-05-2009 om 22:08 Topicstarter

Freline

Amsterdam - Martin Bril is zaterdag in besloten kring begraven op de Amsterdamse begraafplaats Zorgvliet. Later was er een herdenkingsdienst voor de schrijver.

gepubliceert op 2 mei 2009

de begrafenis en de herdenkingsdienst hebben op dezelfde dag plaatsgehad.

amk

amk

03-05-2009 om 22:15

Een eenvoudige reden voor niet-bn-ers

geen ruimte in het crematorium.
Het was top drukte toen Oma overleed. Pas na 10 dagen was er plek in het door haar gewenste crematorium. Uitstel was geen enkel probleem.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.