Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Kinderen wel/niet vertellen.

Wij hebben gisteren het verschrikkelen nieuws gekregen dat een vader van 3 kinderen van het kinderdagverbijf en bso van onze meiden plotseling overleden is.Hij heeft een hartstilstand gehad en was pas 39 jaar. De kinderen zitten bij onze kinderen op de groep. Maar vanuit het kinderdagverblijf is er gisteren en vandaag niets verteld aan de kinderen. Wel hebben we vandaag een brief gehad dat ze alle tijd en ruimte maken om de kinderen te laten vertellen enz.. Maar onze kinderen weten nog van niets. Moet ik het ze vertellen of het zo laten? Onze meiden zijn 3 1/2 en bijna 5

gr Aapie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

20-01-2010 om 20:27

Wat wil je

Dat ze het van jou horen, met jouw woorden, of via anderen? Ik zou altijd voor de eerste optie kiezen. In simpele woorden, passend bij je kinderen. En, misschien willen ze iets doen: een tekening maken bijvoorbeeld voor de kindjes. Dat zou lief zijn.

Dat zou ik precies zo doen als Kaatje zegt!

Wel

zeggen inderdaad. gewoon heel simpel houden en als ze meer willen weten vragen ze het wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.