Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

jootje

jootje

27-02-2010 om 21:24

Hoe lang rouw bij kind

Hun Oma is nu 3 jaar geleden overleden en opa 2 en een half jaar geleden
We hebben er naast gewoond dubbele boerderij met een tussendeur die ze zelf open konden doen
Alles zo snel gegaan binnen een half jaar beide gestorven
toen Oma was gestorven kwam ik er achter dat ik zwanger was De anderen waren toen 6 en 8 Schrikken en toch ook heel blij mee opa heeft het wel geweten maar niet meer mee gemaakt
Half jaar na dat opa gestorven is ook nog verhuist om meerdere reden
verhuist 10 minutjes verder weg zelde school .
Al met al heel wat mee gemaakt
Ze missen het oude huis nog en vooral opa en oma
Hoe lang rouwen ze het is niet elke dag verdriet maar zo,n een keer in de week wel
Zo naar om te zien ik troost vooral en haal mooie herinneringen op en vertel ook wel dat ze nog wel mee kijken
wie heeft hier ervaring mee groetjes jootje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanny61

Hanny61

28-02-2010 om 10:58

Niet te zeggen

Drie jaar geleden is mijn schoonvader overleden, de opa van mijn kinderen. Ook hij is nog regelmatig onderwerp van gesprek, ook wel een keer in de week, en we laten er allemaal nog wel eens een traantje bij. Ik vind drie jaar ook nog niet zo lang geleden, hoor.
Als ik jouw verhaal zo lees, heeft de dood van oma en opa een periode ingeluid van enorme veranderingen. Dat doet wel wat met een kind. Ik heb gemerkt dat de dood van onze opa ook wel wordt aangegrepen om handen en voeten te geven aan een naar gevoel. Soms weten ze niet waarom ze zich even niet zo prettig voelen en dan geven ze nog wel eens aan dat ze opa zo missen. Misschien is dat bij jullie ook wel een beetje zo. Ik denk dat je het maar wat ruimte moet (blijven) geven. Het is wel van belang dat je het gevoel hebt dat het beter gaat. Ze moeten niet in dat verdriet blijven hangen. Er moet wel wat vooruitgang in zitten. Als je dat niet ziet, is het misschien verstandig om met de huisarts te overleggen hoe je ze het beste kunt helpen.
Het is niet niks, wat jouw gezin heeft moeten meemaken. Ik wens je heel veel sterkte.

woem

woem

28-02-2010 om 19:06

Foto's kijken

mijn moeder is afgelopen december overleden en ik ben afgelopen jaar heel erg ziek geweest dus ook een heel zwaar jaar voor mijn zoon.Wij praten heel veel over oma en kijken vaak foto's samen en lachen over leuke herinneringen.Ik denk dat inderdaad bij jullie het probleem is dat jou kindjes heel snel opa en oma en ook nog hun huis moesten missen,zoals Hanny ook al schrijft.
Ik zou bij de huisarts navraag doen,vind ik een goede tip van Hanny.

koentje

koentje

02-03-2010 om 09:46

Zoon

heeft nog jaren later huilbuien gehad over overleden opa. Die overleedt op zijn 4 de. Nu oma net een jaar geleden overleden, daar reageert hij alweer minder met erge huilbuien op. Het blijft een onbegrijpelijk iets voor kinderen. Een droevig liedje kan hem overigens nog steeds tot tranen toe bewegen; hij komt dan even vertellen dat hij verdrietig is om oma... Over opa horen we hem niet echt meer nu/
Hij is nu 11.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.