Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Nikus

Nikus

06-11-2008 om 15:18

Goed nieuws tussen de tranen door

Het zit me niet echt mee de laatste tijd, een hoop verdriet verzameld zich op een hoop en bijna leek het alsof enkel tegenslag mijn leven kenmerkt.
Gelukkig is dit niet zo bleek vanmorgen.

De ziekenhuis pastor en tevens secretaris van de klachtencommissie bracht mooi nieuws op deze verdrietige dag.

In het ziekenhuis waar ze geblunderd hebben met mijn moeder is een nieuw protocol (!) opgesteld mbt tot te nemen puncties in twijfelgevallen.
Tot voor kort was het zo dat bij een twijfelachtige mammografie ze niet puncteerden, er moest een duidelijke verdenking zijn van een tumor.

Nu is het zo dat bij elke twijfel er gepuncteerd mag worden.
Dit ter voorkoming van de enorme verdrietige gemiste diagnose van mijn moeder.
Hadden ze in Mei 2007 een punctie gedaan was ze er nog geweest.

Gelukkig hebben ze serieus er wat mee gedaan en passen ze het ook toe.
Hier worden dus mensenlevens mee gered.
Mijn dank gaat uit naar de internist die mijn moeder heeft begeleidt de laatste week.
Die man verdiend een stoel in de hemel want hij heeft buiten de hele diagnose gestaan maar heeft veel goeds gedaan voor mijn moeder.
Zeker in de laatste week van haar leven.
Hulde aan die man.

Ik ben ook gloeiend trots op mijn moeder, het zal haar niet meer helpen maar haar klacht heeft wel veel in beweging gezet voor anderen.

Nu nog even onze toestemming geven om het dossier te laten beoordelen door een professor in het AHL ziekenhuis en dan komen we een eind in de richting.
Oordeelt deze ook dat de chirurg uit 2007 in gebreke is gebleven dan kunnen we echt wat ondernemen tegen de gewraakte chirurg.

Soms zijn er ineens lichtpuntjes en dit is er 1.
Immers elk mensenleven wat in het betreffende ziekenhuis gered kan worden door het nieuwe protocol is er 1.
Hier deed mijn moeder het voor (en wij)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

06-11-2008 om 20:59

Yes!

Wat goed om te lezen Nikus!

reina

reina

06-11-2008 om 21:18

Nikus

Wat mooi.

Mooi

da's mooi nieuws op juist déze dag.

Goed gedaan!

liefs van Purk

Fijn nikus

dat ze er dan ook echt wat mee dóen, dat is echt positief.

Petra-

Petra-

07-11-2008 om 07:52

Nikus, wat fijn

kippenvel....

Het lijkt of

je moeder je een teken wil geven, juist op die zo beladen dag voor jullie!!!!

Ben blij voor je!

Petr@

Petr@

07-11-2008 om 10:19

Nikus

Lieve Nikus,

eigenlijk redt jouw moeder nu levens...
Een mooie gedachte, maar uiteraard had jij liever gehad dat jouw moeder die punctie zélf had gehad, dan had jullie leven er waarschijnlijk nu heel anders uit gezien.
Ik hoop dat er de komende tijd nog veel meer lichtpuntjes voor jou mogen komen...
Hoe gaat het trouwens met jouw schoonvader?

liefs,
Petr@

Het is nooit de prijs waard

die je moeder (en jullie) moesten betalen, voor een nieuw protocol, het blijft een ´schrale troost´, maar het is goed te weten dat het ziekenhuis wat DOET met jullie ervaringen!

Dropke

Dropke

09-11-2008 om 15:55

Niet waard

Nee, natuurlijk is het nooit de dood van iemand waard, maar ik kan me je trots en positieve gevoel goed voorstellen. Het idee dat de dood van je moeder niet helemaal zinloos is geweest is een troost. Ik gun je deze "winst" van harte,

liefs Dropke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.