Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

koentje

koentje

12-02-2011 om 00:49

Gemis zusje/broertje?

Vandaag hadden we met mijn zoon (12) zijn intakegesprek met de directeur van zijn nieuwe school. (Praktijkonderwijs)
Aandoenlijk : toen de directeur hem vroeg of hij nog broertjes en zusjes had, vertelde hij 'Nee, maar mijn moeder had eerst twee kindjes maar er is er een jammergenoeg doodgegaan en ik mis nog steeds heel erg mijn zusje....'

Ik was stomverbaasd. Mijn zoon heeft het hier verder nooit meer over maar hij weet dat ik inderdaad tijdens mijn zwangerschap van hem in de eerste 12 weken een tweeling had. Dit was op echo's te zien. En het feit dat hij het nu over een zusje had als vaststaand feit vond ik ook apart.
Ik vond het zo bijzonder dat hij er hier op deze plaats in deze situatie over begon.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

12-02-2011 om 07:30

Koentje

Ik kan me voorstellen dat je dat antwoord niet had verwacht. Mijn kinderen hebben hun oudste zusje nooit gekend, en toch, door de jaren heen, heel af en toe, gaven ze er blijk van haar te missen.

Sancy

Sancy

12-02-2011 om 11:21

Koentje

Een familielid van mij was oorspronkelijk ook de helft van een tweeling, maar haar zusje was doodgeboren. Ze heeft haar hele leven al het gevoel dat ze nooit helemaal alleen is, ze haalt uit die gedachte troost en kracht. Ik hoop dat jouw zoon dat ook zo mag ervaren.

Goh

een nichtje van ons was er een van een drieling zij is een eiig en de andere was een een eiige tweeling dus samen een drieling.maar de tweeling is tijdens de begin periode van de zwangerschap overleden en met haar is het wel goed gegaan. Toen ze net kon tekenen tekende ze altijd twee rondjes in het ene rondje 2 stipjes en in het andere rondje 1 stipje.En dan zei ze dit ben ik en dit zijn mijn broertjes uit mama's buik die kan niemand zien en ik alleen. terwijl mijn schoonzus nooit over die tweeling die ze verloren had sprak.
Het nichtje is nu 18 en zegt ook altijd het gevoel te hebben dat ze niet alleen is maar ervaart het ook als een rustgevend iets als. Heel bijzonder

koentje

koentje

14-02-2011 om 14:28

Mijn zoon

heeft juist dus wel het gevoel alleen te zijn en heeft het gevoel dat er een broertje of zusje had moeten zijn.
Hij heeft daar last van.
Hij speelt al sinds jaar en dag met zijn knuffels dat het broertjes/zusjes zijn en heeft daar lol in. Maar liever had hij iets echts!

Het goede nieuws is: we krijgen een pup! Misschien kan hij/zij die plaats wel innemen...☺

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.