Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Ansulina

Ansulina

26-06-2008 om 06:41

Een nieuwe kaars

Een nieuwe kaars voor alle kindjes die zo gemist worden,voor alle ouders die overleden zijn .voor alle broers en zussen.Kortom voor alle mensen die wel een kaarsje kunnen gebruiken.
Ansulina


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ook net gekeken,

Kippevel....

Heel veel sterkte!!!

Ook gekeken

mooi, kippenvel
Drie grote kaarsen voor Vincent, Sjoerd en Sophie en een heleboel kaarsjes erbij voor de families

Voor 3 van mijn vriendinnen

omdat ze 1 van hun naasten moeten zien strijden tegen die rotziekte.

N hele grote kaars voor jullie meiden...............

Dikke knuff
gula

Petra-

Petra-

02-02-2009 om 20:54

Lief vriendinnetje

vandaag is het 11 jaar gekeden dat jouw grote liefde overleed. Zelf ben je er al bijn a 4 jaar niet meer. We zijn langs jullie huis gereden, het staat leeg. Tranen stromen over mijn wangen....

Mayte*

Mayte*

02-02-2009 om 21:46

Dank!

Lief al die kaarsen voor ons mooie mannetje.

Nikus, ik begrijp je geraakt zijn. Ik ben het volledig met je eens (een van de redenen waarom we nu ook geen prenatale screening doen bij ons derde kindje in wording). Ik had Vincent ook gehandicapt vreselijk lief. Na de hersenoperatie was er niets meer over van hem. Dat veroverde hij beetje bij beetje weer. Al is hij nooit meer geworden hoe hij was voor de operatie. Wij wilden hem echter niet willens en wetens verder beschadigen (los van de uiterst geringe kans dat de tumor weg zou blijven door radiotherapie). Ik vond het verhaal van de moeder van Sophie heel typerend voor de weg die wij ook gegaan zouden zijn. Een kind dat per bestraling of operatie minder zichzelf zou zijn. Wij hebben voor hem gekozen, niet voor onszelf. Want het allerliefste zou ik hem nu nog gewoon iedere dag bij me hebben.

leetje

leetje

02-02-2009 om 22:19

Mayte

vanmiddag heb ook ik zitten kijken naar de uitzending, halverwege besefte ik dat het verhaal van Vincent mij heel bekend voor kwam..... Heb bewondering en respect voor de wijze waarop jij jouw verhaal hebt verteld.

Dikke kaars niet alleen voor Vincent maar ook voor Sjoerd en Sofie!

Groeten, Leetje

Mayte

Pfff... wat zit ik hier te janken zeg, lieve Mayte wat heb je het allemaal mooi en intens verteld, en zo vol met liefde voor je kleine mannetje, wat moet je hem vreselijk missen, van mij krijg ej een dikke knuffel en een hele mooie warme kaars voor je lieve Vincent,
xx Geerke

Mayte*

Mayte*

02-02-2009 om 22:56

Pelle

Wat ontzettend mooi. Zo'n Vincent zinnetje, dat zomaar weer naar voren komt. Wat een kadootje dat je me dat weer terug geeft!

Wilma

Wilma

03-02-2009 om 09:02

Een kaarsje voor mezelf

of eigenlijk voor mijn Martijn*. Hij had ook met een gespannen gezicht vandaag aan de Cito moeten beginnen in groep acht. Ook gister bij de winkel andere kinderen tegen moeten komen die ook iets kleins te snoepen of een flesje drinken gingen uitzoeken omdat ze dat tijdens de cito mee mogen nemen.

Omdat ik 'm zo mis ...

Wilma

Wilma

Wilma

03-02-2009 om 09:04

Mayte

Je maakte me aan 't glimlachen daarnet toen ik las "wat een kadootje dat je me dat weer terug geeft", zo ervaar ik 't ook (geen zinnen dan, maar andere dingen).
Mooi hè, zulke dingen kleuren je dag (en omdat jij 't dan weer híer schreef, kleuren ze andermans dagen ook weer en zo is 't cirkeltje rond).

Groetjes,
Wilma

Voor wilma

Omdat je Martijn zo mist.

Ansulina

Ansulina

03-02-2009 om 09:28

Voor wilma

Omdat Martijn gewoon vandaag aan de cito had moeten beginnen.

Petra-

Petra-

03-02-2009 om 10:12

Mayte

Ik heb net de uitzending gezien, stil ben ik ervan. Ik brand een kaars voor jullie!

Petra-

Petra-

03-02-2009 om 10:12

Wilma

een kaarsje voor Martijn!

Mayte

Ik dacht na een poosje kijken al dat jij het was die dat vreselijk mooie ontroerende en schrijnende verhaal vertelde ik heb ook met tranen in mijn ogen zitten kijken.Wat moedig om zo je verhaal te doen.

Bastet

Bastet

03-02-2009 om 10:47

Mayte

Ik moet nog kijken vandaag,maar brand een kaarsje voor jouw ventje.
liefs,Bastet

Bastet

Bastet

03-02-2009 om 10:48

Wilma

Hij had gewoon zijn cito moeten doen vandaag,met bruine lippen van een lekkere milkyway......dikke knuffel voor jou.
liefs,Bastet

Jacoline29

Jacoline29

03-02-2009 om 13:03

Mayte

Ik heb heel veel bewondering dat je die moeilijke beslissing toen hebt genomen.Heb zelf nu een dochtertje van 2 1/2,zal haar ook voor geen goud willen missen.Dat verhaal van sophie's moeder,kan ik ook goed begrijpen,want de artsen zeiden steeds dat het goed kwam,een strohalm die ze beet heeft gepakt.
Grote kaars voor jouw en je familie

Wilma

Altijd die ene lege plek
aan tafel, in het dagelijkse leven
Al die ‘eerste keren’
verjaardag, sint, kerst..
De eerste schooldag,
de Citotoets
Het fotoboek
met al die lege bladzijden

Een lijf vol
herinneringen,
verlangens,
invullingen hoe het zou zijn
Overweldigende, warme gevoelens
naast het gemis
Om het manneke wat altijd bij je is..

Sterkte en liefs!
Mien

Jacoline29

Jacoline29

03-02-2009 om 13:09

En wilma en mijn moeder

Een kaars ook voor jouw.
Ook een kaars voor mijn moeder,haar kanker is terug,gehoord vlak voor kerst,gisteren zijn ze weer in het ziekenhuis geweest en de tumor is operabel en ze willen haar opereren,al haar lymfeklieren gaan er dan wel uit.De datum nog niet bekend wanneer de operatie uitgevoerd wordt,maar wel weer hoop en vrees,hoe komt ze uit de operatie vandaan(ze is 65,maar heeft aderverkalking in de hersenen,waardoor ze erg verward is en "dementerend" is)en is alles dan echt weer weg?

Mayte*

Mayte*

03-02-2009 om 13:45

Wilma

Ik ken het verhaal van Martijn niet. Maar ik kan me het gevoel zo goed voorstellen. Steeds weer die markeringsmomenten in het leven van een kind, waarbij je het gemis tot diep in je tenen voelt.

Wat zal hij vanaf 'boven' blij zijn, dat hij nog steeds zo diep in je hart zit, dat je hem nog steeds koestert en ja, daar hoort heel erg missen ook bij.

Ik heb hier al een kaarsje branden voor jullie jongen.

Liefs, Mayte

Mayte*

Mayte*

03-02-2009 om 13:48

Jacoline

Pfff...wat een lastige situatie waar jullie in zitten. Ik kan me je zorg voor de operatie en de gevolgen daarvan voorstellen. Kan je er met je moeder nog wel over praten? Wil ze nog wel geopereerd worden?

Het tweede waxientje hier op tafel gaat aan. Voor de moeilijke keuze die jullie moeten maken.

Mayte

Petra-

Petra-

03-02-2009 om 14:22

Jacoline

Tussen hoop en vrees, ik hoop dat je moeder nog kan aangeven wat ze wil en wat ze niet wil?
Voor jullie een kaars voor hoop en kracht!

Petra-

Petra-

03-02-2009 om 14:23

Voor de ouders van cor

vanmorgen had ik jullie aan de telfoon, jullie zitten in Spanje en waren blij dat we jullie zoon niet vergeten waren...Natuurlijk vergeten we jullie zoon niet, voor altijd in ons hart!
Voor jullie een grote vlam, voor kracht om door te gaan na het verlies van twee van jullie kinderen!

Wilma

Wilma

03-02-2009 om 15:49

Oh, wat lief

Wat heerlijk om nu wéér even Martijn zijn naam hier te zien staan, wat lief van jullie. Tuurlijk alle gespannen gezichten op school net om drie uur bij 't afhalen. Zo spannend voor die kinderen allemaal!
Maar heerlijk dat bij thuiskomst dan hier zo even zomaar zijn naam staat, dankjulliewel!

En Mayte, yep, 't gemis hoort er gewoon bij, naast alle mooie dingen (godzijdank) van 't leven. En mocht je ooit even niks te doen hebben (ahum), als je als trefwoord Martijn intypt bij 't archief van Verlies, kom je mijn en dus zijn verhaal wel tegen, ben hier (helaas) al een ouwe rot in 't vak.

Mien, wat heb je 't weer mooi verwoord en yep, zo is soms ineens weer een mijlpaal waarvan je denkt dat had hij nu ook moeten doen. Soms maakt 't je alleen maar even weemoedig, soms treft 't even 't verdriet in al z'n hevigheid. En ook dat hoort bij ons leven.

Liefs,
Wilma

Mayte*

Mayte*

03-02-2009 om 16:08

Martijn

Wilma, ik heb je verhaal terug gevonden. In een van de draadjes beschrijf je het hele proces en ook het moment van sterven, waar jullie niet bij waren omdat jullie op weg waren naar het ziekenhuis. Lieve schat, wat doet me je verhaal verdriet.

Ook het stukje over op vakantie gaan en niet voor 4 maar voor 3 inpakken, trof me zeer. Zo herkenbaar.

Toch ben ik er van overtuigd dat onze sterrenkindjes bij ons zijn. Dat ze nog steeds gedijen op onze liefde voor hen. Dus ook al moeten we dan fysiek niet voor 4 inpakken, zolang we het mentaal maar wel blijven doen, blijven ze onderdeel van ons leven en maken we ze daarmee gelukkig.

Veel kracht voor vandaag toegewenst en voor al die andere dagen waarop het gemis weer heel erg pijn doet.

roanne

roanne

03-02-2009 om 18:01

Mayte

Als ik je antwoord op Nikus goed heb gelezen, moet ik zeggen dat ik jullie van harte geluk wil wensen!
xxRoanne

Monique

een kaarsje voor dappere Monique! Meid wat een ellende op je pad momenteel. Maar je pakt het volgens mij hartstikke goed aan. Klasse en petje af!

Dikke knuffel van Purk

Maatje

Maatje

03-02-2009 om 20:34

Mien* en mayte* en wilma

Fleur, Vincent en Martijn: drie kinderen die ik niet ken. En tóch ken. Althans, zo voelt het. Ik ken ze 'door' hun moeders. Die vertellen over hun prachtkinderen, en/maar ook over verlies, verdriet, verder leven.

Elke, elke dag koester ik mijn kinderen, mijn vriendschappen, mijn gezondheid. Ik zal niet zeggen 'door jullie', want de waarde van het leven is gelukkig helder genoeg zónder verlies en verdriet. Maar 'door jullie', door jullie verhalen over jullie mannetjes en meidje, ben ik me zó veel bewuster van wat geluk is, wat schoonheid behelst.

En wat betreft dat laatste: die behelst niet alleen de kindjes, de mensen die springlevend met ons op de aarde zijn. Zeer zeker niet. Die schoonheid betreft álle kindjes, álle mensen, levend en gestorven, omdat ze - oh Mayte, dat voel ik ook zo, 'over' de mensen in míjn leven die zijn doodgegaan - 'met ons 'meeleven'.

De dood (in de voor mij 'ergste vorm', die van je bloedeigen kind) lijkt door jullie verhalen zo veel minder dan ooit een keiharde grens, een móeten loslaten. Ik zie dat loslaten en vasthouden in één adem door gaan. En heus, ik zie ook de pijn, het verdriet. En/maar toch. Juist bij jullie drie zie ik zo veel kracht, zo veel 'het leven kunnen/durven/willen/moeten/zúllen leven'.

Dank jullie wel (ja, ik zeg het nu eens met zo veel woorden) dat jullie delen met ons, met mij. Dat vind ik geweldig. En heel erg fijn.

Liefs, Maatje.

Petra-

Petra-

03-02-2009 om 21:52

Maatje

wat heb je dit mooi verwoord, ik sluit me hier bij aan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.