Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Cavia overleden

Sinds een paar maanden zijn wij de blije bezitters van 2 cavia dames. Alleen werd 1 van de 2 wel een beetje dik. En ja hoor, ze is zwanger. De andere bleek dus een mannetje. Vanochtend heb ik hem naar de dierenarts gebracht om hem te laten castreren. De veearts heeft nog verteld dat er een heel klein risico was dat de cavia de narcose niet overleeft maar dat gebeurde bijna nooit dus veel zorgen hoefden we ons niet te maken. Toen ik Leendert (tot vorige week heette ie Linda) op wou halen heeft de assisente verteld dat de cavia overleden was. Veel verdriet bij de kinderen en ik ook bij mij natuurlijk. We zijn wel blij dat Floortje zwanger is en nu houden we daar maar een jong van als alles goed gaat.
Ik heb verder geen vraag ofzo maar wou het gewoon even delen.
Groeten Lieuwkje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
*Sophie*

*Sophie*

30-09-2008 om 18:07

Ach lieuwkje & kids

Wat een verdriet! Dat verwacht je toch ook niet? Onze kinderen en ik hebben ook gehuild hoor bij het verlies van onze Snoopy. De kinderen om de cavia en ik weer om het verdriet van de kinderen...

Weet je wat hier best wel heeft geholpen:
http://www.degrotecavia.nl/caviahemeleen.html#titus
Daar zie je onze Snoopy, in de caviahemel...
Het is al best een hele poos geleden, maar ze zijn het beslist niet vergeten hoor! Hij ligt veilig hier in de tuin begraven, inmiddels vergezeld van zijn vriendinnetje, Witje en onze kat, Billy. Een prachtig grafje hebben ze gekregen en ik heb er bolletjes op geplant, zodat het ieder voorjaar een mooi plekje is.

Misschien kan jullie caafje er ook heen, naar de caviahemel?

Sterkte iig, ook voor je kinderen.

groetjes, Sophie.

wat zielig zeg ! Ik hoop dat de aanstaande babies gezond op de wereld komen en voor veel vrolijkheid gaan zorgen.

Aaarghhh...

En ik had al zo mijn twijfels over de castratie van mijn cavia (Tommy, voorheen Suze). Zelfde verhaal als dat van jou: cavia+cavia=hele dikke cavia. Wij twijfelen nog steeds over castratie maar hebben voorlopig de mannetjes gescheiden van de vrouwtjes. Ik denk dat we het maar zo laten.
Sterkte met alles!!
n@nny

Lieuwkje2

Lieuwkje2

05-10-2008 om 14:16 Topicstarter

Bedankt

Voor de reakties. De overgebleven cavia (Floortje) is nu heel zielig en alleen in haar hok. Ik hoop dat hoor jonkies gauw komen. Ik weet niet wanneer ze komen dus elke morgen sprinten we naar het hok om te zien of ze er al zijn.
Het risico dat het fout zou gaan was niet heel hoog zei de dierenarts en ik heb ook meerdere mensen gesproken waar het wel goed is gegaan. Dus ik denk dat mocht de mooiste cavia uit het nestje ook een mannetje zijn ik hem toch wel zou laten castreren.
Groetjes Lieuwkje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.