Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zoon wil met vrienden op vakantie


Veel jongeren hebben op die leeftijd ook een bijbaantje en daar kun je lang niet altijd drie weken vrij krijgen. Zeker als ze ook nog met ouders op vakantie gaan/willen.
En als ze zo'n stapvakantie met vrienden zelf moeten betalen is dat best prijzig. Plus je kunt die weken ook al niet werken. Dan heb je twee problemen; weinig inkomen en veel uitgaven. Tenzij je er het hele jaar voor spaart. Maar pubers hebben doorgaans ook nog andere behoeften. Tussendoor regelmatig op stap, mooie spullen, sparen voor rijbewijs/studie/toekomst. Dat is ook een kwestie van leren om prioriteiten te stellen en maat te houden. 

Zoals mijn moeder dan nog wel eens opmerkte: "de armoe houdt me knap"

Een wat late reactie, maar misschien heb je er nog wat aan.

Hier dus 2x Lloret gedaan als 16 en 17-jarige en 1 keer Mallorca als 19-jarige. 

Ik zou hem in elk geval willen adviseren: Laat die 3 week varen. Dat is, in mijn beleving, te gek. Wij gingen 2x Lloret 11 dagen en 1x Mallorca 9 dagen als ik het me goed herinner. En die 11 dagen waren lang genoeg, we kwamen echt compleet uitgeput bijna weer thuis.

Je gaat automatisch, wij althans, een beetje in het ritme: 2 uur wakker, lunchen, strandje pakken, biertje pakken, eten, uit gaan en rinse and repeat. Dat houd je geen 3 week vol. Ligt natuurlijk ook een beetje aan hoe je zoon en zijn vriendengroep zijn: als het niet zulke drinkers zijn en ze leuke uitstapjes ed. doen, zal het verhaal wat anders liggen. Maar 3 week lijkt me redelijk overdone. 

Elpisto schreef op 30-05-2023 om 15:09:

Een wat late reactie, maar misschien heb je er nog wat aan.

Hier dus 2x Lloret gedaan als 16 en 17-jarige en 1 keer Mallorca als 19-jarige.

Ik zou hem in elk geval willen adviseren: Laat die 3 week varen. Dat is, in mijn beleving, te gek. Wij gingen 2x Lloret 11 dagen en 1x Mallorca 9 dagen als ik het me goed herinner. En die 11 dagen waren lang genoeg, we kwamen echt compleet uitgeput bijna weer thuis.

Je gaat automatisch, wij althans, een beetje in het ritme: 2 uur wakker, lunchen, strandje pakken, biertje pakken, eten, uit gaan en rinse and repeat. Dat houd je geen 3 week vol. Ligt natuurlijk ook een beetje aan hoe je zoon en zijn vriendengroep zijn: als het niet zulke drinkers zijn en ze leuke uitstapjes ed. doen, zal het verhaal wat anders liggen. Maar 3 week lijkt me redelijk overdone.


Zeker de eerste keer met vrienden is nog spannend. Het kan erg goed bevallen maar er kunnen ook ergernissen ontstaan omdat je nu langere tijd bij elkaar bent. 10 a 14 dagen lijkt me zeker lang genoeg, bevalt het goed, dan kan de volgende keer alsnog gekozen worden voor een weekje extra.

Philou

Philou

31-05-2023 om 09:32 Topicstarter

Dank jullie wel. Dat is zijn belangrijke punten waar je zomaar aan voorbij kan gaan. Ondertussen eindsprintje van het schooljaar dus hij denkt nu meer aan cijfers dan aan vakantie. Hij heeft ook geen verdere plannen gemaakt behalve dat hij ietsjes minder ver aan het denken is. Hij heeft de neiging zich op dit soort dingen te verkijken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.