Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zomervakantie Zuid-Duitsland

Ik ben al flink aan het speuren geweest maar kom er niet uit. Ik zoek voor komende zomer een vakantiepark/camping met huisjes en een beetje leuk zwembad voor tieners. In Zuid-Duitsland dus. Maar die combinatie is gek genoeg weinig te vinden en wat ik heb gevonden gaat of net de huisjes renoveren of heeft een zwembad met ongandige openingstijden. Heeft iemand een tip? Het is de bedoeling dat we daar in de buurt gaan mountainbiken met z'n vieren.

40er

40er

06-11-2015 om 18:23

wij

Zaten een paar jaar geleden op een camping vlak bij Freudenstadt. Werden ook huisjes verhuurd. Zwembad op de camping. Weet zo ff de naam niet meer, ga zo kijken.
Redelijk wat activiteiten op de camping, maar niet vervelend als je niet van animatie bent. Mooie omgeving, nette camping met familie badkamers, lekker eten.

40er

40er

06-11-2015 om 18:24

naam

Camping langenwald

Picasso

Picasso

06-11-2015 om 22:59 Topicstarter

40er

Camping ziet er mooi uit en die blokhutten, da's echt ideaal. Alleen is het zwembad wel erg klein. Ik heb van die waterratten doe het liefst twee keer per dag gaan zwemmen in een beetje groot en leuk zwembad. Maar dank je voor de tip!

Jamie

Jamie

07-11-2015 om 07:50

picasso

Het zwembad wordt je probleem. Kijk of er een groot zwembad in de buurt is waar je heen kunt gaan op een warme dag en houd het bij een klein gezellig zwembad op de camping. Ze zijn daar niet van de grote waterpartijen.

Vakantieganger

Vakantieganger

07-11-2015 om 08:49

Tennenbronn

Leuk vakantiepark met zwembad op loopafstand. Mooie omgeving en veel leuke dingen te doen.
http://www.ferienpark-tennenbronn.de
Kaartjes voor het zwembad zijn niet duur:
http://www.stadtwerke-schramberg.de/freibad
Wij zijn vanuit Tennenbronn o.a. naar de Titisee en Bodensee geweest. En naar Europapark, groot pretpark. Met de Schwarzwald kaart krijg je veel korting op diverse attracties.

Picasso

Picasso

08-11-2015 om 09:31 Topicstarter

Tennenbron

Die had ik eerder ook gevonden en was enthousiast. Tot ik de recensies las. Veel huisjes zijn erg verouderd en daar kun je flink pech mee hebben. Vind het voor de prijzen die ze er voor vragen best een risico.....Zou fijn zijn als je van te voren kunt aangeven dat je een gerenoveerd huisje wil. Eens kijken of dat kan.

Jamie: die conclusie had ik inderdaad ook al getrokken, dat de Duitse parken niet zo van de zwembaden zijn. Een goed/leuk bad in de buurt is op zich een optie maar het zou fijn zijn als de kinderen er zelfstandig heen kunnen (lopen).

Vakantieganger

Vakantieganger

08-11-2015 om 13:51

Bellvilla

Wij hadden het huisje via Bellvilla geboekt. Was een prima huisje. Wij hebben er een hele leuke vakantie gehad.

vlinder72

vlinder72

08-11-2015 om 16:36

landa salztal paradies

Landal.in bad sachsa is erg leuk. Genoeg te doen en zien in de omgeving. Mountain biken gaat wel lukken. Geweldig zwembad maar waarschijnlijk niet zuidelijk genoeg. Het is in de Harz.

Krullevaar

Krullevaar

08-11-2015 om 22:26

Waarom zuid Duitsland?

Mountainbiken kan ook leuk in Italie of Frankrijk en daar hebben ze ruimere keuze in waterparadijzen.

Picasso

Picasso

08-11-2015 om 23:09 Topicstarter

Krullevaar

Omdat we na jaren Frankrijk en Italië eens iets anders willen Vorig jaar een nacht op doorreis in Duitsland geslapen en dat vonden de kinderen geweldig. En het zuiden omdat de kans op zonnig weer dan groter is. Ik heb een man die veel behoefte heeft aan zon. En een waterparadijs hoeft het niet te zijn hoor. Maar wel iets meer dan een rechthoekige bak water. Dat bleek dit jaar geen succes voor de kinderen (te druk in het water enz).

Jamie

Jamie

09-11-2015 om 10:57

hmm

Je zit aan de noordkant van de Alpen... zon? Het kan flink spoken daar met onweer en regen!

Picasso

Picasso

09-11-2015 om 13:15 Topicstarter

Jamie

Komt vast wel goed Collega was afgelopen zomer in Zuid-Duitsland en heeft het vooral heel erg warm gehad.

Jamie

Jamie

09-11-2015 om 13:39

klopt

Maar als jij een weekje mooi weer had in Nederland laat je toch ook niet op elk forum achter dat al die mensen die mooi weer zoeken maar naar Nederland moeten komen?

Wij zaten een week in Noord-Zwitserland en na een paar dagen hadden we het al door: prima weer maar uiterlijk 16:00 uur op huis aan want rond 17:00 ging het flink onweren.

40er

40er

09-11-2015 om 16:32

hmmm

Persoonlijk vind ik dat altijd zo'n dooddoener, over het weer. Afgelopen jaar Oostenrijk, goede kant vd alpen, 1 dag mooi weer, van de 10.
Frankrijk een paar jaar geleden zijn we eerder terug gekomen ivm het slechte weer.
De 2 jaar die we in Duitsland waren (midden en zuid) waren schitterend qua weer volgens man en kinderen (ik vond het te warm...)

Jamie

Jamie

09-11-2015 om 19:20

40er

Helemaal met je eens maar in dit draadje staat toch echt: Het zuiden, omdat de kans op zonniger weer groter is. Ik denk dat als je zo denkt je vaak teleurgesteld wordt en het dan niet in Zuid-Duitsland moet zoeken?

40er

40er

09-11-2015 om 20:53

jamie

Er staat ook zuid Duitsland

Violetta

Violetta

09-11-2015 om 21:11

Herbolzheim

http://www.laue-camp.de/
Wij hebben een aantal jaren geleden op Camping Herbolzheim in een stacaravan van Eurocamp gestaan. Groot (wel rechthoekige) zwembaden met duikplanken, prachtige grote ligweiden tussen de bossen. Uitstapjes naar Europapark (prachtig pretpark), Freiburg en het Zwarte Woud.

Meima

Meima

16-11-2015 om 15:58

Beieren - Maierhofen

Wij zaten twee jaar geleden hier, in Beieren. Mooie omgeving, tof zwembad (vonden de kinderen) en prima park. Zwembad is wel overdekt, maar dat is wel handig als het onverhoopt toch gaat regenen.

https://www.vacanceselect.com/nl/vakantiepark/duitsland/beieren/vakantiepark-maierhofen/278

Meima

Meima

16-11-2015 om 16:01

Alpenbad

PS: Op een hele hete dag zijn wij in een nabijgelegen Alpenbad gaan zwemmen, dat was prachtig! Een zwembad, maar dan dus met natuurwater (er zwemmen gewoon vissen in) en prachtig uitzicht op de bergen. (En er waren duikplanken)

Picasso

Picasso

17-11-2015 om 22:00 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor de tips Violetta en Meima!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.