Getest! De meest hippe en kidsproof slaapbank, die ligt als een boxspring (en met kortingscode!)
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

bibi63

bibi63

14-10-2014 om 21:38

zomervakantie Duitsland

Wij zijn op zoek naar een leuke plaats in Duitsland voor de zomervakantie volgend jaar. Wie heeft ideeen/tips (plaats/accommodatie) Ik heb zelf al wat zitten zoeken (bijv. Aken, lijkt heel leuk, maar geschikte accommodatie kan ik niet vinden.

Onze wensen:

- Niet te ver weg, dus dicht bij NL grens.
- Leuke plaats, mooi, typisch Duits, niet te klein, leuk centrum (winkels, terrasjes, restaurants enz)
- Er gaan 2 meiden mee van 16 en die moeten op eigen gelegenheid (lopend...) de 'stad' in kunnen.
- Accommodatie dus vlak bij centrum
- Huisje/appartement voor 4 personen (2 slaapkamers). Mag particulier, dat maakt niet uit. Of hotel, maar wel enigszins betaalbaar.

Belangrijk is in ieder geval dat de meiden op eigen gelegenheid (lopend dus in principe) hun ding kunnen doen.

Wie of wie heeft een gouden tip???
Bibi

guera

guera

14-10-2014 om 22:14

keulen

Ik zeg keulen. Op booking.com.com zat te vinden qua appartementen in centrum. Op 20 km van keulen ook nog pretpark phantasialand. Ik vind het een leuke stad!

Jessica O

Jessica O

15-10-2014 om 08:52

tips

Osnabrück of Münster zijn hele leuke plaatsen, niet te groot.
Als je een plaats weet google dan op plaatsnaam en fewo (ferienwohnung). Zo heb ik al vaker leuke overnachtings adresjes gevonden.

Willingen

Is ook in de zomer erg gezellig. Juist ook voor pubers. Leuke winkeltjes en ook uitgaansgelegenheden veilig voor 16 jarigen
In de directe omgeving is van alles te doen.

bibi63

bibi63

16-10-2014 om 21:05

Dank!

Ik ga neuzen. Meer opties welkom!
Bibi

Aken

Zelf ben ik wel een fan van Aken. Niet te grote stad, veel studenten met dito kroegjes en eetgelegenheden. En natuurlijk volop historie en cultuur, dat kan naar mijn mening ook nooit kwaad

bibi63

bibi63

17-10-2014 om 17:32

n@nny

Is ook mijn favoriet: Aken! Maar ik heb me rotgezocht naar een hotel/appartement/huis, maar kan niets geschiktst vinden (min. 2 slaapkamers, enigszins betaalbaar en vooral nabij centrum). Tips???Please...
Bibi

Jessica O

Jessica O

17-10-2014 om 18:40

Jessica O

Jessica O

17-10-2014 om 18:42

vaals?

Bibi, vanuit bijvoorbeeld Vaals zijn er prima busverbindingen naar Aken. Het ligt echt ongeveer tegen elkaar aan (is maar 5 km of zo). Dus misschien helpt dat om wat breder te zoeken? Of is 'op loopafstand' echt een harde eis??

bertje1

bertje1

25-10-2014 om 19:24

gewoon cochem?

mooie regio, wel heel toeristisch, maar dat vinden ze misschien juist leuk? Geen grote stad in de buurt volgens mij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.