Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Jolanda

Jolanda

07-05-2015 om 16:10

Zomerkamp Kinderen

De zomervakantie komt er weer aan, en ik wil mijn kinderen graag op kamp doen. Mijn man en ik zijn deze vakantie erg druk met de verhuizing en willen de kinderen toch een vakantie geven.
Dit is de eerste keer dat mijn kinderen op kamp gaan, ik vindt het heel erg spanned.
Hebben jullie misschien advies over een geschikt kamp??
Ik heb zelf gehoord over Vinea en Simbo?
Heeft iemand daar al ervaring mee?

Molly

Molly

07-05-2015 om 21:48

voor wie?

Het is leuk dat je je kinderen naar een kamp wil doen. Maar wat vinden ze er zelf van?
Hoe oud zijn ze?
Wat vinden ze leuk?

Van oudsher

Van oudsher is zomerkamp de droppingzone van kinderen met een gezin in verhuizing of scheiding. Ik heb daar als kind ook van mogen genieten en dat vond ik niks. Later heb ik als kampleidster gewerkt en kon ik ze zo aanwijzen, de gedropte. Verhuizing, scheiding, turfje hier, turfje daar.

Maar mijn kinderen wilden zelf op kamp. Op nog geen steenworp afstand van ons huis in de Vinkeveense plassen. Voor mijn eigen gemoedsrust mochten ze eerst niet blijven slapen. Dat hebben ze mij ernstig kwalijk genomen. Datzelfde jaar mochten ze met de herfstvakantie dus nog een weekje, nu wel blijven slapen.
Ze hebben dat een keer of 6 gedaan. Daarna nog paardenkampen en zo meer.

Allemaal kampen waar ook gedropte kinderen zaten. Geen probleem.

Dus goed idee zo'n kamp, maar heb het er vooral ook met de kinderen over. Kijk of er iets in de buurt is. Misschien kunnen ze eerst 'oefenen' een lang weekend. Een paar dagen zonder slapen.
Je weet maar niet wat ze ervan vinden en vooral ook: hoe ze het vinden om buitengesloten te zijn van de grote vernieuwing in hun leven. Verhuizen is een avontuur op zich!

vlinder72

vlinder72

08-05-2015 om 10:46

Kamp

Mijn kinderen zijn vorig jaar op kamp geweest. Ze werden daar niet gedropt maar wilden zelf graag. Mijn zoon is gaan zeilen bij een lokale zeilschool. Mijn dochter ging op ponykamp via Vinea. Ze was toen bijna 9 jaar. Wij kozen bij haar voor een kamp met drie overnachtingen. Onze zoon van 10 jaar ging een week.

Het kamp van Vinea was veel beter geregeld. Het zeilkamp was ook leuk maar was overduidelijk amateuristischer geregeld en daar waren ook kinderen van veel meer uiteenlopende leeftijden van 7 tot 16 jaar. Maar omdat ze allemaal gingen zeilen ging het overdag prima. 'S avonds vond mijn zoon minder omdat de oudere pubers de boel behoorlijk overheersten. En de bedtijden waren erg laat en daar kan hij niet tegen. Hij was gesloopt na den week. hij had ook pech dat het erg slecht weer was die week en hij zat op een boot. Ook 's nachts. De kinderen konden daardoor niet lekker buitenspelen en zwemmen buiten het zeilen om.

Bij Vinea was het een centrale accommodatie waar vanuit verschillende kinderenkampen waren. Dat vond ik eerst raar maar achteraf was dat wel heel leuk. Mijn dochter ging ponyrijden andere kinderen gingen mountainbiken of zwemmen en 's avonds waren ze weer samen. Het was in ieder geval heel gezellig. De accommodatie vonden wij ook erg mooi.

Hoewel ze het prima naar hun zin hadden gaat mijn dochter dit jaar op dagkamp op de plaatselijke manege (ze is na het kamp op paardrijden gegaan). En mijn zoon gaat opnieuw zeilen maar dan ook op dagkamp. Hij heeft geluk dat er een leuke zeilschool op 10 minuten lopen van het huis van opa en oma is. Hij mag daar slapen en zij brengen en halen hem dan.

Of te wel. De activiteit vonden ze heel erg leuk en dat willen ze opnieuw. Zeilen en ponyrijden. Het kamp gebeuren hoeft niet zo nodig. Vinden wij geen probleem. Het is ook best duur met overnachtingen erbij.

Klaartje

Klaartje

08-05-2015 om 21:40

Vinea

Mijn kinderen zijn ongeveer 15 jaar geleden enkele keren met Vinea mee geweest. Beiden survival in de Ardennen, zoon keertje duikkamp en hij is ook eens naar Frankrijk geweest. Was altijd goed geregeld.

Tihama

Tihama

08-05-2015 om 23:18

Ervaring

Dochter is op verschillende kampen geweest:
Theaterkamp (via Clubadventure)

Dierentuinkamp (via Vinea)

en de laatste keer een game-and adventurekamp. Dat was via deze organisatie: http://kinderkampavontuur.nl/
Dat laatste vond ze met stip het leukste. Ik was daar ook het meest te spreken over de leiding. Dit kamp was overdag veel buiten, en 's avonds gamen in de ruimte met PC's en gameconsoles en een groot scherm.

Zoon gaat al jaren op wiskundekamp, maar dat is wel een heel bijzonder soort kamp.

Ik denk dat je met je kinderen moet bekijken wat voor soort activiteit hen aanspreekt. Dochter vond het dierentuinkamp ook heel leuk. Dat was in Emmen en ze mochten in de dierentuin meehelpen met het voedsel klaarmaken. Ze hebben zelfs een nacht geslapen in het aquariumdeel. Ze kreeg echt een kijkje achter de schermen in een dierentuin.

Het gaat volgens mij ook niet om buitensluiten van de verhuizing, maar om de kinderen toch in elk geval 1 week echt vakantie te laten vieren.

kruimel

kruimel

13-05-2015 om 20:06

game and adventure kamp

Wat jammer dat het laatste kamp van Tihama maar tot en met 14 jaar is, mijn zoon is 15, maar zou zo'n combinatiekamp fantastisch vinden. Weet misschien iemand of er zo'n soort kamp voor 15 jarigen bestaat?

Campzone 31 juli-10 augustus

http://www.campzone.nl/event-info/campzone-guide/
Je kunt er met de hele familie heen of je kind meesturen via Simbo.

http://simbo.nl/thema/gamekamp/4

Janeway

Janeway

17-05-2015 om 18:38

kamp

Zoon en Dochter zijn 2x mee geweest met een kamp van een kerk, nu zijn wij totaal niet van de kerk, maar een juf van hun school ging/gaat altijd mee als kampleiding. Vind ze leuk en zo ronselt ze dus wat kinderen Ze zijn dan van zaterdag tot zaterdag onder de pannen en gaan met een stuk of 60 kinderen. De jongsten slapen in een huis en de oudsten slapen in een tent. Bedtijden werden verdeeld in 3 leeftijds groepen. Het hele kamp trouwens want er waren ook diverse activiteiten.
Voor dochter hoeft het niet meer ze wilde graag maar heeft heel veel heimwee gehad.. Zoon is 2x geweest en wil dit jaar ook niet.. Leeftijden van de kinderen was de eerste keer voor zoon 11 jaar en voor dochter 9..
Wij deden het ook omdat we niet op vakantie konden.. Dus dit was voor hun wel leuk.

Sawo

Sawo

18-05-2015 om 15:21

vinea

Mijn kinderen (niet gedropt) zijn een paar keer op kamp geweest meestal met vinea. Zeer goed geregeld maar duur.

Mijn dochter is ook nog met andere organisatie geweest ook een zeilkamp.

Hanne.

Hanne.

18-05-2015 om 15:24

vereniging

Mijn kinderen zijn vanaf dat ze 5 waren met de sportvereniging op kamp geweest (niet dat ze daar veel kinderen kenden want van de 450 leden gingen er 50 mee).

Ze vonden het geweldig. Geloof niet dat ze het als droppen ervaren. Ze vragen ieder jaar weer of ze mee mogen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.