Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Trix

Trix

03-05-2017 om 09:34

Ziek en vakantieplannen

Het plan voor dit jaar was dat we vóór de zomer zouden gaan verhuizen. We zouden dan niet op vakantie gaan, maar wel een kat uit het asiel halen en met z'n vieren gaan genieten van de kat in onze eengezinswoning. Een beetje rommelen in huis en tuin. Af en toe een uitstapje.

Alles loopt echter anders. Ten eerste komen er opeens helemaal geen woningen vrij van onze verhuurder (in tegenstelling tot vorig jaar) en ten tweede ben ik ziek geworden. Een heel verhaal, komt neer op: geen energie, ik kan niet autorijden en ook niet fietsen. Verder heb ik geen pijn ofzo. Ik kan eigenlijk alles verder wel, maar alles kost meer moeite en als de koek op is moet ik slapen. De verwachting is dat het in de zomer wel alweer over is / beter gaat, maar dit is geen zekerheid. Het kan ook nog weer langer gaan duren.

Dus nu zijn we ons opnieuw aan het oriënteren op de vakantie. Wat het mooist zou zijn, is huisje / appartement in een leuk stadje / plaatsje, dat goed bereikbaar is met een trein, waar veel leuke dingen zijn op loopafstand (bijvoorbeeld een strand, of een bos, of een kasteel) en waar het openbaar vervoer ook goed is naar evt. uitstapjes. (Man heeft geen rijbewijs). Eigenlijk willen de kinderen wel graag een keer naar Duitsland, maar wij zijn daar allebei niet zo goed bekend. Het is zo lastig oriënteren, aangezien de hele wereld uitgaat van auto-afstanden.

Heeft iemand hier een goede tip?? Kinderen zijn 10 en 14 en reuze gezellig.

vlinder72

vlinder72

03-05-2017 om 10:30

Treinreiswinkel

Kijk eens bij de treinreiswinkel. Allemaal vakanties met de trein. Zowel rondreizen als standplaatsreizen met verblijf in een huisje.

Wij zijn wel vaker met de trein op vakantie geweest en wij vinden het prima te doen zonder auto. Wij vonden Zwitserland leuk (verblijf in de buurt van Interlaken). Maar ook Italië (verblijf in de buurt van peschiera del garda) daarvandaan reden treinen naar Venetië en Milaan en bussen genoeg naar Verona en andere plaatsen. In Italië vonden wij Cinqueterra ook leuk. Vooral leuk om daar door dorpjes te wandelen.

Angela67

Angela67

03-05-2017 om 10:38

auto ter plekke huren

als je wel stukjes kunt rijden zou op vakantie gaan met trein kunnen en dan ter plekke een auto huren. dan ben je niet zo afhankelijk van ov tijdens je vakantie.
gr Angela

Trix

Trix

03-05-2017 om 23:22

Meer ervaringen?

Bedankt, de Treinreiswinkel ga ik zeker bezoeken.
Maar zijn er meer mensen die ergens goede ervaring hebben?
Ik kan trouwens (nu) echt niet autorijden. Ook geen klein stukje. Goed OV in de buurt is dus wel belangrijk. Of alles moet op loopafstand leuk genoeg zijn.

Yaron

Yaron

07-05-2017 om 16:10

Je hoeft nu toch nog niet te boeken

Als ik jou was zou ik wachten tot het bijna zover was, dan weet je hoe het echt met je gaat en wat je kunt en daar dan je vakantie op aanpassen. Het is nu nog gissen over hoe het dan gaat.

40er

40er

07-05-2017 om 18:02

Zwarte woud

Daar heb je een speciale kaart voor ov. Mijn ouders gingen vaak er met eigen auto heen, met caravan en vanaf daar met ov. Er zitten leuke steden.
Misschien vind je het zwarte woud te ver met de trein, maar zoiets hebben ze misschien wel in meer plaatsen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.