Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ans67

Ans67

01-09-2015 om 18:16

Zelf vliegtickets boeken; ervaringen?

Hoi, eindelijk is het zover; samen een paar dagen weg naar.... New York! Wilde in 1e instantie via het reisbureau boeken maar dat wordt best duur, zeker als ik het vergelijk met bijvoorbeeld Expedia. Heb inmiddels 1-op-1 emailcontact met leuk hotel maar moet dan nog wel de vliegtickets boeken. Heeft hier iemand ervaring met vliegtickets boeken via site. En welke site dan? Alvast bedankt voor jullie reactie,
Ans

ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-09-2015 om 18:34

ja hoor

Ja hoor, wij boeken altijd zelf de vluchten. Reisbureaus zijn echt niet meer van deze tijd
vliegtickets.nl, vliegtarieven.nl, supersaver.nl
Of gewoon rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij. Maar die 'verzamelsites' zijn ideaal om te vergelijken.

Direct bij luchtvaartmaatschappij

Volgens link is het vaak het goedkoopst direct bij de luchtvaartmaatschappij te boeken. Als je vragen hebt, zijn ze heel behulpzaam en krijg je direkt antwoord. Een reisburo moet altijd eerst nog met de desbetreffende maatschappij kontakt opnemen.

http://www.bndestem.nl/algemeen/economie/geld-en-werk/slimme-trucs-om-goedkoop-online-vliegticket-boeken-1.3930188

Thomas

Thomas

01-09-2015 om 19:12

Als je flexibel

Bent is de app Hopper ideaal. Je voert een datum in, hij geeft aan of het slim is nu te boeken of dat je beter een paar dagen kan wachten of dat je in plaats van woensdag een dag eerder kan vertrekken. Bijvoorbeeld,

Goede route is ook via ierland met Aer Lingus. Je moet dan wel overstappen, maar je hebt de Amerikaanse controle al in Ierland en als je dan na een lange vlucht aankomt op NYC hoef je niet door de internationale controle maar door de binnenlandse. Ideaal!

Beertje37

Beertje37

01-09-2015 om 19:21

Direct via airline

Ik zoek altijd via vergelijkingssites en kijk en boek dan direct bij de airline. Werkt perfect.

Beertje37

Beertje37

01-09-2015 om 19:26

Thomas

Ik heb net hopper geïnstalleerd, maar de goedkope tickets die ik gisteren geboekt heb naar Bangkok staan er niet tussen. Kijk je ook naar andere sites om te vergelijken?

Mikke

Mikke

01-09-2015 om 19:48

Ja hoor..

Wij doen niet anders. We boeken zelf via een site (vliegtickets, tix, schipholtickets, noem maar op) of direct bij de luchtvaartmaatschappij. Net wat goedkoper is. We zijn nog wel een keer pro forma naar 'n reisbureau geweest, maar de tickets die volgens de dame haar 'echt niet goedkoper konden' dan 900 euro, hebben wij dezelfde dag nog geboekt voor 700.

Skyscanner.nl

Veel keus.

Krullevaar

Krullevaar

01-09-2015 om 21:32

idd

Skyscanner of Kayak vind ik de beste vergelijkingssites.

Ans67

Ans67

02-09-2015 om 09:33

Ok.... en Expedia?

Vlucht plus hotel komt bij reisbureau op rum 2300 euro. En dat is duidelijk minder leuk hotel dan via booking.com en vliegwinkel, daar kom ik op totaal 2050. Via expedia is dit leuke hotel En rechtsreeks met klm vliegen 1950 euro. Dus éigenlijk is dat de meest aantrekkelijke optie, ooeeh de voorpret kan dan echt beginnen

Merk dat ik nog steeds wat aarzel, ik weet 't ik ben een muts maar mevrouw van reisbureau kan ik in de ogen kijken en dat is goed voor Het Vertrouwde Gevoel dus maar second best En 350 euro duurder is beetje dom. Dus toch maar via Expedia?!

Sukran

Sukran

02-09-2015 om 09:40

Expedia

Wij gebruiken vaak Expedia.nl (en .com.au, afhankelijk van welke kant we willen vliegen).

via Brussel

Wij zijn in de meivakantie rechtstreeks vanaf Brussel naar New York JFK gevlogen. Veel goedkoper dan vanaf Schiphol, we betaalden $500 p.p. voor een retourvlucht (we hadden wel bijna een half jaar van te voren geboekt). We hebben onze tickets rechtstreeks op de site van Delta geboekt.

Ons hotel hebben we via Expedia gereserveerd. Door een tip op dit forum kwamen we in het Affinia Dumont terecht. Prima hotel, met ruime kamers en een keukentje en vlak bij het Empire State Building. We hebben een topvakantie gehad!

Mikke

Mikke

02-09-2015 om 09:48

Jep

Wij hebben prima ervaring met Expedia, daar boeken we regelmatig. Als je vliegt met KLM ook zeker hun eigen site nog even checken, daar is het soms toch nog goedkoper dan via de tickethandel.

Zelf?

Heb je ook op de website van dat hotel gekeken naar hun aanbiedingen? Hotels willen zelf ook kamers aanbieden. Soms krijgt je dan nog meer waar voor je geld.
En het boeken van een ticket bij een luchtvaartmaatschappij nav de prijs op bv expedia of skyscanner, kan de prijs drukken..

Een directe vlucht op zo'n kort stukje is lekker. Maar de tip van Thomas, over Ierland, scheelt weer wachttijd in NY. Hangt misschien wel af of je alleen handbagage mee hebt, of de aansluiting goed is en de prijs van een ticket.
Sommige mensen kiezen wel eens voor een Duitse maatschappij zoals Lufthansa. Het hangt ervan af waar je in Nederland woont.

MIkke

MIkke

02-09-2015 om 12:25

Inderdaad

Via Ierland is een goede tip, heb ik inderdaad ook een keer gedaan. De controle wordt daar gewoon uitgevoerd door Amerikanen, maar ze zijn een stuk relaxter dan in de VS zelf. Het maakt ook niet uit of je ingecheckte bagage bij je hebt, die hoef je nl NIET eerst op te halen (zoals bij een overstap in de VS) maar krijg je op een scherm te zien. "Is this your bag?"... en je kan weer doorlopen. En veel minder lang wachten! Onze overstaptijd werd zo nuttig besteed ipv een beetje rondhangen, en in de VS konden we gewoon doorlopen. Maar direct is ook prima natuurlijk, zolang het niet teveel scheelt.

angel3

angel3

02-09-2015 om 12:55

wanneer?

Wanneer ga je?
Ik ben nl net klaar met onze zoektocht naar hotel en tickets naar new york. Ik ben er wel achter gekomen dat een pakket via expedia of bv Arke echt goedkoper is dan losse vlucht en los hotel. Normaal doe ik alles los en boek ik direct bij het hotel maar in het geval van NY gaat dat echt niet op en geloof ik ik heb wekenlang dagelijks zitten zoeken en surfen en ben aardig ervaren
Een en ander hangt ook erg af van wanneer je gaat en hoe lang.
Lang verhaal kort. Ik ga nu voor 1000 p.p direct met KLM vanaf Schiphol incl. vier nachten hotel upper west side Manhattan dicht bij centrale metrolijn.
Een losse vlucht met KLM kwam op bijna 700 euro....

Ans67

Ans67

02-09-2015 om 19:55

Geboekt!!

Via Expedia, dus bedankt voor het zetje
Rechtstreeks vanaf Schiphol, 4 nachten en ca 1000 euro pp dus net als Angel. We gaan pas in april, dus heel lang voorpret! Nogmaals bedankt,
Ans

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.