Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

wifi op vakantie

ik ben benieuwd wat jullie vinden van wifi op vakantie.
is het een must voor jullie? ik bedoel iedereen heeft tegenwoordig wel mobiel internet etc. (nodig) het schijnt zo te zijn dat het merendeel al niet meer zonder kan..

Juno

Juno

07-03-2014 om 14:54

Ik wil wifi. Ik ga zonder man maar met kinderen alleen weg en de mail is mijn lifeline met thuis. Ik zoek bovendien uitstapjes ed op. Als ik kort weg ben vind ik het ook lekker om helemaal back to basic te gaan maar dan heb ik ook geen elektra. Als ik met het hele gezin weg zou gaan zou ik het minder nodig vinden, al denkt puber daar anders over.

juist niet

Op vakantie gaan hier nooit mobieltjes, laptops enz. mee. (tablets of gameboy achtige dingen hebben wij al niet eens in bezit).
We nemen 1 telefoon mee voor noodgevallen maar die staat in principe uit. Dat is nou juist zo lekker van vakantie.

Katniss

Katniss

07-03-2014 om 15:04

Liever wel

Ik kan me niet voorstellen waarom je op vakantie geen wifi zou willen hebben, maar maak er geen halszaak van. Tenminste, als ik maar regelmatig toch ergens internet heb. Ik heb al een paar keer een buitenlandbundel gekocht, maar ik merk dat ik (met voor mijn gevoel heel beperkte activiteit) dan wel heel snel door de bundel heen raak.

Jaina

Jaina

07-03-2014 om 15:04

Wifi op vakantie vind ik erg prettig. Ik kan dan mijn werk mail bijhouden en afhandelen waardoor ik na de vakantie niet een enorme extra berg werk heb. Bovendien kan ik zo op de hoogte blijven van het thuisfront en belevenissen in de verre en nabije familie- en vriendenkring. Het is niet erg om een paar dagen zonder te zitten maar ik vind het toch wel erg onhandig als ik langer dan een week niet bij mijn mail kan. Vroeger was dat inderdad niet nodig maar toen had je ook nog geen email. En ik weet nog goed van de langere vakanties zonder internet dat je na terugkomst eerst een paar dagen bezig was met de achterstanden in te lopen.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-03-2014 om 15:11

Spam! (naschrift forumbeheer)

Volgens mij probeert hier iemand z'n site over reisverzekeringen te promoten! Spam dus.

Google maar eens op deze Jeroen (wel tussen aanhalingstekens, anders zie je alleen maar Jeroen van koningsbrugge. ), hij plempt overal op fora links naar deze site neer. Omdat hij toevallig net aan het kijken was hoe het zat met vrijwilligerswerk in Amerika, of met de fiets op vakantie gaan of...

Verder zou ik mezelf heel zielig vinden als ik zelfs tijdens een vliegreis niet even zonder Wifi kan...

Forumbeheer: Link is verwijderd, discussie blijft staan want die is best interessant.

Katniss

Katniss

07-03-2014 om 15:15

Dat had ik wel door hoor...

Ik zag die link wel 'reisverzekering bladiebla', maar daar heb ik wijselijk niet op geklikt. Een discussie over wifi op vakantie vind ik dan wel weer leuk

Ik ga niet op vakantie heb derhalve altijd wifi

maar voor vakantiegangers lijkt het mij heel erg zinvol om wifi te hebben.
Dan kan je rustig een route zoeken, bezienswaardigheden in de buurt, eettentjes en evenementen ter plaatse.
Contact houden met het thuisfront enzo.
Zonder na je vakantie met een giga 4G rekening te komen zitten.

Annet

Annet

07-03-2014 om 19:33

Pubers en wifi

Met pubers op vakantie betekent dat je moet zorgen dat je op je vakantieadres wifi hebt. Dat maakt het voor iedereen gezelliger.

Jasmijn

Jasmijn

07-03-2014 om 19:51

altijd wifi

Ik ben altijd afhankelijk van wifi op mijn telefoon,want ik heb geen internet abonnement. Dus op vakantie gaat het net zoals altijd. Soms even wat checken bij een McDonalds of een Starbucks en het is best fijn als je hotel ook wifi heeft. Bij ons was er toen alleen in de lobby wifi, (met lekkere stoelen) dus we zaten daar vaak even een half uurtje wat te whatsappen met de familie of even wat Facebook checken en dan naar de kamer waar geen internet was.
Voor vakantie ben ik trouwens fan van de app tripadvisor. Die kan je voor verschillende steden downloaden (moet je thuis doen, of waar er internet is) en verder heb je er geen internet voor nodig. Via gps geeft ie zelfs door wat er voor leuke dingen bij je in de buurt zijn op het moment dat je ergens in bijv. parijs loopt. Erg leuk en handig en allemaal zonder wifi mogelijk.
Tja en als er echt iets belangrijks gemeld moet worden dan kunnen mensen me altijd even bellen of een sms sturen.

bibi63

bibi63

08-03-2014 om 00:04

Tja

internet is niet alleen sociale media.... Internet gebruik je ook voor het opzoeken van bezienswaardigheden, openingstijden, eten bestellen, saldo checken, vertragingen van vliegtuigen, enz enz. Allemaal zaken die toch wel erg handig zijn op vakantie. Dus ja, graag ook wifi op vakantie, niet om te facebooken wat mij betreft, maar wel voor veel praktische zaken.
Bibi

Rafelkap

Rafelkap

08-03-2014 om 08:38

rust

Op vakantie, als we al gaan, wil ik rust. Geen wifi nodig. Geen ipad mee. Alleen een mobieltje zodat we in geval van nood gebeld kunnen worden.
En een tomtom

Rafelkap

Rafelkap

08-03-2014 om 08:43

wij willen niet naar een schermpje zitten turen, maar naar elkaar en naar de omgeving.
Of een winkel open is of niet merken we wel, we vinden de folders wel voor bezienswaardigheden of zoeken dit vantevoren op.
Facebook hebben we niet. Ik ben de enige met een mobiel (alleen bellen en sms), mijn man heeft de zijne altijd uit.
Wifi is gewoon totaal niet nodig voor ons.

Brianna F

Brianna F

08-03-2014 om 10:49

ja hoor

Ik hou op alle vakanties een blog bij. heel fijn als er in het hotel wifi is voor mijn tablet (heb geen mobiel met internet) en zo niet dan zet ik de blog klaar en race naar een Starbucks of Mac om 'm daar online te zetten. Mijn ervaring is dat je niet naar binnen hoeft, buiten gaat ook al. Goede Wifi.

Dalarna

Dalarna

08-03-2014 om 17:29

ik zou niet zonder willen

Het is toch wel heel erg handig met geocachen en dan cachen wij niet eens paperless (binnenkort zal ik daar wel aan gaan moeten want ik heb enig idee wat mijn verjaardagskadootje gaat worden...) en inderdaad het opzoeken van van alles daar. Ik zou niet zonder kunnen en willen en aangezien een groot deel van mijn gezin (alles behalve ik) in de vakanties ook een deel naar een apparaatje staart en zo met elkaar of alleen speelt val ik niet op met mijn wifi.

ja

Ja, in mijn zoektocht naar vakantieadresjes is het wel een zoekcriterium. Vooral voor de kinderen, maar ik vind het zelf ook prettig om even nu.nl te scannen, mailtjes bij te houden en de krant te lezen. Maar als ik het ultieme vakantieverblijf heb gevonden en dat zou geen wifi hebben, dan zou ik het wel gewoon boeken hoor. Maar stiekem toch een beetje jammer vinden...

Ik vind gewoon dat het erbij hoort en gratis moet zijn.

Wij vertrekken en weten nooit precies waar we gaan uitkomen. Wifi onderweg is handig om vasthotel voor de aond te vinden.

Tijgeroog

Tijgeroog

10-03-2014 om 10:27

Goh

We gaan altijd zonder Wifi apparaten. Weten ook niet waar we heen gaan, maar hebben een campinggids, soms een reisgids van de streek waar we heen gaan (en anders gaan we wel bn de VVV langs), en een hotel voor onderweg vinden we wel door een beetje rond te rijden. Bovendien hebben we sinds kort een navigatiesysteem en die kent ook de hotels, dus dan weten we waar we heen moeten rijden.

Eigenlijk hebben we geeneens elektra bij de tent, dus ik zou niet weten hoe ik die dingen steeds maar weer op moet laden...

Puck

Puck

10-03-2014 om 12:24

wel handig

Wifi op vakantie is wel handig. Ik gebruik het dan bewust NIET om mail, facebook en dagelijkse beslommeringen te bekijken, maar met een paar vriendinnen 's avonds wat te kletsen. Daarbij zijn wij fervent geocachen en dan is het wel erg handig als je de gevonden caches regelmatig kunt registreren op de website. Scheelt een boel administratie bijhouden.

Al jaren

We hebben een nokia n810' die gaat al jaren mee op vakantie, ook vanwege gps er op. Nodigt niet uit tot uitgebreid surfen, maar is lichtgewicht en biedt wat nodig is.

Tango

Tango

11-03-2014 om 17:11

Nu wel

Wij gingen altijd op vakantie naar campings zonder of met betaalde Wifi (die we dan dus niet namen). Hebben bijvoorbeeld ook geen tv in de caravan. Alleen een radio/cd speler gaat altijd mee. Dit jaar komen we er denk ik met puberdochter niet meer onderuit, dus zal het wel een camping met Wifi worden, liefst gratis natuurlijk want bijv. 6 euro per dag vind ik behoorlijk duur.
Dochter neemt dan haar Ipad mee, man zijn laptop om wat zakelijke dingen te doen (heeft een eigen bedrijf). Ik doe verder alles met mijn telefoon dus heb geen Wifi nodig. Zoon zal af en toe weleens een voetbalfilmpje willen kijken op de laptop maar niet teveel natuurlijk. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat in vergelijking tot voorgaande vakanties. Vorig jaar kon dochter nog prima zonder wifi en hadden we alleen mijn telefoon. Deze had ook nog minimaal bereik op de camping dus daar kon je ook weinig mee.

Wij trekken ook

Een groot deel van mijn lol is de voorbereiding, waar wil ik heen en waar kan ik heen.

Op het moment zelf gaan we dan soms nog een andere kant uit, maar dat maakt mij dan niet uit, omdat ik van te voren al had gezien dat het kon.

Verder kijk ik tijdens de reis op kaarten en in boeken, TomTom vind ik niets, die geeft niet de route die ik wil, maar wel mee, want man wil zien welke kruisingen er aan komen.

WiFi gebruik ik voor watsapp, Facebook, mail, heb ik dus niet elke dag nodig, waardoor ik echt moet afkicken naar het grijpen van mijn telefoon. Ook wel eens goed!

Nee

In 2010 hebben wij een maand op de bonnefooi door Amerika gereisd zonder noemenswaardige communicatie-apparatuur. We hadden alleen een telefoon bij ons die meestal geen bereik had. We hadden een grof reisplan en wat reisgidsjes, verder hebben we ons laten leiden door toeval. We zullen best iets leuks gemist hebben maar zijn ook ontzettend leuke dingen tegengekomen omdat het juist allemaal onbekend en ongepland was. Communicatie met het thuisfront hebben we beperkt tot twee telefoontjes met oma. Ik zag medereizigers blogs bijhouden, maar dan heb je bij thuiskomst toch niks meer te vertellen, iedereen weet alles al. En vakantie is vakantie, dus geen werkmail e.d.

In 2012 zijn we weer naar Amerika gegaan en hadden we een Ipad bij ons. Maar de wifi op de meeste campings was zo traag dat we het veel te veel moeite vonden om info te surfen. Onze reisgidsen en onze uitgeprinte info met campingadressen hadden we per ongeluk thuis laten liggen. Ik had een boek van Bill Bryson die vertelt over zijn roadtrip door Amerika, daar hebben we toen ideeën uitgehaald en weer zijn we zo op de leukste, onverwachte plekken gekomen. Ik vind het heel bevrijdend om op vakantie geen internet te hebben.

skik

Geen must, wel prettig

Ligt ook een beetje aan je reisgezelschap, de ene puber vindt contact met vrienden houden zeer belangrijk, de ander niet (misschien ook een m/v ding). Ik vind het wel prettig voor contact met thuisblijvend kind. Het is een pluspunt een plek met gratis wifi, geen must.

Hombre

Hombre

17-03-2014 om 08:38

Zeker op de verlanglijst

Maar als we iets heel leuks hebben zonder Internet, dan maar niet. Zijn vaak wel de leukere plekjes. We zaten in Duitsland ooit op een berg zonder communicatiemogelijkheden. Geen wifi, geen gsm ontvangst, geen telefoon. Wel bijzonder.

Het is wel zo dat je in de vreemde er niet op moet rekenen dat het allemaal goed werkt. Leuk een camping met wifi, maar het was echt niet vooruit te branden. En 3G ontvangst is vaak ook niet te krijgen.

Brianna F

Brianna F

20-03-2014 om 08:30

Skik OT

Wij hebben het boek van Bill Bryson ook gebruikt voor onze reis door het zuiden. Een heel handig naslagwerk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.