Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Flora B

Flora B

27-02-2016 om 16:08

wie ook naar Turkije?

Mijn ouders zijn 50 jaar getrouwd, hebben lang gespaard om dit jaar met alle kinderen en kleinkinderen op vakantie naar Turkije te gaan. Nu hebben mijn ouders in december al geboekt, voor de recente aanslagen. Wij zitten in een klein plaatsje dicht bij Side in een All inclusive resort aankomende meivakantie. Veel mensen verklaren mijn ouders voor gek om zo'n gok te wagen, maar omdat er geen negatief reisadvies is, kunnen ze niet omboeken. Wij kinderen zijn van mening, dat het niet zo'n vaart zal lopen ,we bezoeken geen grote steden, hotel ligt nog een stuk van zee ( gezien de aanslag in Tunesië) maar de voorpret van hen is nu een beetje veranderd in vrees.
Zijn er meerderen in de zaal die gaan?

zoon

Zoon (16) is nu met school in Istanboel. Deze reis is gepland voor de aanslag in Istanboel, maar we hadden natuurlijk nog best kunnen besluiten dat zoon niet mee zou gaan. Hebben we niet gedaan en ook alle andere leerlingen zijn gewoon meegegaan. De school heeft de reis wel iets aangepast: de leerlingen gaan nu met privevervoer ipv met de metro. Zoon heeft het helemaal geweldig met zijn klas en de Turkse jongens en meiden. Vandaag is ie zelfs gemasseerd in de hamam! Morgenavond vliegen ze weer terug. Ik denk dat jullie ook gewoon moeten gaan. Een risico op aanslagen bestaat ook in Nederland. Al denken we misschien van niet.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

27-02-2016 om 20:54

Geannuleerd

Bij mijn dochter op school is de schoolreis naar Turkije geannuleerd en omgeboekt naar Italië.
Ik zou zonder problemen naar Parijs gaan, dus de aanslag is niet wat me ervan weerhoudt om naar Turkije te gaan.

MK

MK

28-02-2016 om 11:34

Istanboel

Zou ik nu wel mijden, maar volgens mij hoef je echt niet bang te zijn voor de resorts aan de kust.

Flora B

Flora B

28-02-2016 om 12:51

school

Ik kan mij voorstellen dat het voor een school ook heel gevoelig ligt, je hebt de verantwoording voor zoveel leerlingen en natuurlijk ook de vrees van veel ouders.
Wij zien het ook op deze manier, op het resort zal het allemaal wel meevallen.
Vrijdag stond er onze regiokrant met grote letters "Toeristen vermijden massaal Turkije" ze had het uitgeknipt. Het leeft echt bij ze.

Moni

Moni

28-02-2016 om 12:53

Ja hoor, wij gaan ook

Eind van maart, vliegen naar Antalya en daarna resort.

callie

callie

07-04-2016 om 15:53

Groot land

Momenteel hoor je heel veel mensen die het niet aandurven om naar Turkije te gaan maar ik vraag me echt af waarom. Wij gaan al jaren naar Turkije en het is echt een fantastisch land.
Mijn ouders maken zich ook zorgen dat wij dit jaar weer gaan in de zomervakantie maar realiseer je wel dat je echt een heel eind van Istanboel en Ankara af bent.

Voelen wij ons nu ook allemaal onveilig omdat er een aanslag is geweest in Brussel? Gaan we allemaal evacueren? Nee toch?

Als je in een dorp dicht bij Side zit, is de afstand tot de onveilige steden zeker net zo ver (of zelfs verder) als de afstand tussen Nederland en Italie.

Ook is het zo dat je (als je naar een all in resort gaat) je voornamelijk daar bent en amper daarbuiten. Niet bang zijn dus en lekker genieten samen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.