Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

bertje1

bertje1

21-03-2016 om 14:56

wie is handig met vliegtuigvluchten? (voordelig)

we willen eigenlijk een keer naar engeland/schotland. kennis woont daar.
ik vind de vluchten echt duur, we zijn wel met meer personen maar dit is geen 99 euro (of minder, wat je wel eens ziet) per persoon...

wie is handig in dit soort 'koopjes'
(ps. wil ook niet voor dubbeltje op eerste rang; redelijk normale tijd en geen enge vliegtuigmaatschappij, mocht die überhaupt bestaan).

reactie

Het is mij ook niet gelukt op de data dat we konden (die richting uit), maar naar Rome voor de meivakantie weer wel. (5 personen)
Voor mijn gevoel is het een kwestie van geluk hebben, zeker vroeg boeken.
Ik weet ook niet naar welke plaats je wilt vliegen maar met KLM en Flybe heb ik wel goede ervaringen.

Veel succes.

Data inderdaad

Die goedkope vluchten klinkt aantrekkelijk maar er zit toch een groot risico aan.
Zoon heeft net een studietrip naar Berlijn zitten compliceren door met een goedkope vlucht te gaan met studiegenoten.
Na boeking blijkt de terugkeer datum niet te kunnen en moeten ze minimaal nog een dag blijven.
De ticket kostte hetzelfde als de treinreis maar die duurt veel langer. Alleen dan is je plek wel gegarandeerd.
En dan kun je nog hebben dat je terugvlucht op het laatste moment niet door kan gaan. Dan krijg je wel een hotel als het lang duurt of compensatie maar met een gezin en verplichtingen sta je dan wel even in de improvisatiestand.

vlinder72

vlinder72

21-03-2016 om 15:45

annej

Dat kan ook gebeuren met een dure vlucht. Vorig jaar zijn mijn man en zoon nog gestrand met een KLM vlucht vanaf New York. Vlucht onverwacht geannuleerd. Geen alternatieve vlucht meer tot de dag erop. Als je vaak vliegt weet je dat er altijd onverwachte dingen kunnen gebeuren. Reizen betekent af en toe improviseren.

Maar wanneer wil je weg Bertje? Mijn ervaring is dat vliegen naar Glasgow met de KLM heel regelmatig kan voor 99 euro retour. In april vlieg je voor 114 euro retour. Vertrek om 08.00 uur. Retour om 13.30. In de mei vakantie bijvoorbeeld heen op 5 mei en retour op 10 mei zie ik vluchten voor 99 euro retour. Er komt bij de klm wel altijd 10 euro aan boekingskosten bij. Newcastle kan je altijd wel vliegen voor 108 euro.

Wil je met de KLM vliegen en je wil ook bagage meenemen, wordt dan eerst flying Blue lid. Je kan dan een koffer inchecken binnen Europa voor 10 euro. Betalen voor stoelen zou ik niet zo snel doen. Bij het inchecken komen er genoeg stoelen beschikbaar om te reserveren. En met zo'n korte vlucht is de plek waar je zit niet zo belangrijk.

Zelf ben ik ook wel gecharmeerd van Easyjet. Ryanair dan weer niet maar dat is waarschijnlijk persoonlijk. Die maatschappij staat bij mij ergens helemaal onderaan. Ik betaal liever iets meer dan vliegen met Ryanair.

skyscanner

Bij Skyscanner krijg je altijd een goed overzicht van de vluchten die er zijn en dus ook welke de goedkoopste is. Is niet gebonden aan een maatschappij of een bepaald boekingsbureau.

angel3

angel3

21-03-2016 om 16:29

ehm ja

Ik vind er bv al 1 voor 83 euro naar Edingburgh. Anyway kijk op skyscanner en voer verschillende vertreksteden in. Verder helpt het als je bv maandag heen vliegt en donderdag weer terug, dus niet vrijdag tm zondagavond want dat wil iedereen en dat is duur.
Engeland, schotland ook nogal een verschil maar als dat verder niet uitmaakt dan kijk je naar vluchten nederland/ver koninkrijk en dan kijken wat het goedkoopste is Ook plaatsen waar niemand heen gaat zijn duurder. Londen in september willekeurige datum doordeweek is 60 euro. Het kan wel maar niet in weekenden en vakanties

Uit de reiswereld

Uit de reiswereld

21-03-2016 om 19:12

Tips

Veel tips zijn hier al genoemd. Maar nog even samenvatten;

1/ Wees flexibel met je reisdatum/vluchttijd. Als je online zoekt, kijk dan naar verschillende dagen/tijden. Hoe 'onmogelijker' de tijd, hoe minder populair de vlucht dus hoe goedkoper de tarieven.
2/ De U.K. is berucht om de hoge luchthavenbelasting. Vooral Londen Heathrow. Dat betekent dat een ticket bij een prijsvechter toch nog duurder uit kan vallen. Opletten bij het boeken dus.
3/ Check (online) of vliegen vanaf b.v. Eindhoven of net-over-de-grens (Brussel, Wezep) mogelijk is. Kan behoorlijk interessante ticketprijzen opleveren.
4/Mocht je er zelf niet uit komen; er is niets mis met advies vragen bij een reisbureau.. die regelen ook losse tickets!
5/ Vertragingen en annuleringen zijn niet gebonden aan dure of goedkope tickets en/of luchtvaartmaatschappijen. Zolang je met een Europese maatschappij vliegt, ben je altijd wel beschermd de Europese Regelgeving. Dus recht op zorg, assistentie en omboeking. En vaak nog een leuke contante vergoeding.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

21-03-2016 om 19:20

Boot

Misschien is het met de boot goedkoper? Is wel een relaxte manier van reizen. Voordeel is dat je je auto mee hebt.

Traveller

Traveller

21-03-2016 om 21:16

goedkoop

Goedkoop kan vaak wel alleen dan moet je flexibel zijn. Goedkope vluchten op populaire dagen/tijden zijn moeilijk te vinden of je moet ver vooruit boeken. Ook is een luchthaven waarop veel concurrentie is goedkoper dan een kleinere regionale luchthaven.

Misschien kan je concreter zijn: waar wil je precies heen en wanneer? Dan kunnen we meezoeken.

Traveller

Traveller

21-03-2016 om 21:17

boot

Is alleen goedkoop zonder auto. Met auto is de prijs vrijwel gelijk aan vliegen.

Brianna F

Brianna F

22-03-2016 om 08:46

Goedkoop

Wij vliegen vaak met Ryanair vanuit Eindhoven of Weeze. Als je heel flexibel bent met data kun je voor een paar tientjes op en neer en dan is inderdaad de shuttle naar het centrum duurder dan de vlucht.

Ava

Ava

22-03-2016 om 09:34

en..

Elke keer dat je een site bezoekt, wordt dat dmv cookies bijgehiuden en wordt het aanbod aangepast. Ook de prijs. Hoe vaker je een bepaalde site bezoekt, hoe hoger de prijs.

vlinder72

vlinder72

22-03-2016 om 09:42

ava

Dat is een broodje aap. Google dat verhaal maar eens. Er zijn al genoeg onderzoeken geweest waaruit blijkt dat dat niet waar is. Ik merk het zelf ook niet. Ik boek continu tickets voor mijn man (hij werkt als zelfstandige overal en nergens). Ik hou daarom de prijzen van tickets goed in de gaten. Prijzen fluctueren continu maar ze worden ook goedkoper. Ik heb niet gemerkt dat als ik nu kijk en een uur later weer dat de prijs altijd hoger is. Dat gebeurt wel als ik op maandag kijk voor vertrek op zondag maar dan niet boek en dan op donderdag of vrijdag wil boeken. Ik weet dan van te voren al dat de prijs hoger is. Maar dat kan je wel weer oplossen door de vlucht te pakken met overstap. Of als je naar Afrika vliegt met de KLM door als vertrekpunt het treinstation van Antwerpen te pakken (dat scheelt toch al snel 300 euro per ticket).

angel3

angel3

22-03-2016 om 09:49

ava

Dat is echt een mythe. Daar ligt het niet aan. Vliegtuigmaatsch gebruiken ingewikkelde berekenmethode waardoor pricing wel fluid is. Yield management noemen ze dat. Heel veel factoren worden daarin meegenomen, maar geen cookies vanaf jouw computer.

SandraK

SandraK

28-04-2016 om 13:59

Goedkope tickets naar de UK

Ik weet niet exact waar in Nederland je woont, maar het loont echt om via Ryanair naar Manchester te vliegen. Als je tijdig boekt kun je voor minder dan 35 euro een retourticket hebben (EIN-MAN). Mocht je naar Schotland vervolgens willen, kun je daarvoor ook nog een busticket boeken.
Naar eigen ervaring moet je je wel afvragen hoeveel tijd je erin wilt steken om goedkoper te reizen. Soms ben je vele malen langer bezig om naar je bestemming te komen dan wanneer je net die paar 10'tjes extra betaald.
Goede websites om te bezoeken is skyscanner, al is daar ryanair niet op te vinden als ik het goed heb.
Easyjet en KLM kunnen zo nu en dan ook wel goede deals hebben naar Schotland, maar ook hier geldt weer dat je tijdig moet boeken. Succes!

Met de auto

Zeker als je met meerdere mensen bent, is een auto in die omgeving een must.
Een flydrive of ticket en een auto huren, kan duurder uitvallen dan een boottocht naar Hull.
Helemaal als de autohuur wordt aangevraagd door een buitenlandse toerist ipv een lokale.
Het is dus de vraag hoeveel tijd je hebt om te reizen en hoe mobiel je ter plaatse bent.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.