Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Hollander

Hollander

02-02-2014 om 17:45

Wie heeft leuke tips voor een vakantieomgeving in België?

Wij willen dit jaar twee weken naar België. Het wordt in ieder geval een week Ardennen maar nu twijfelen we over de andere week. Welke omgeving moet je nu echt gezien hebben? Welk stadje is het mooist om te bezoeken in België? Waar kun je mooi fietsen? Is het mooi in de buurt van het strand?

We gaan met twee pubers.

Rafelkap

Rafelkap

02-02-2014 om 18:52

doorgeeftips

Wij waren enkele jaren geleden in een gehucht in de buurt van Damme. Brugge is zeker een bezoek waard!

Ik citeer even een mailtje waarin we tips kregen van een collega van mijn man over het strand, dit vond ik nog in mijn mailbox:
Wat ik je kan aanraden is de 'koninklijke baan' tussen Wenduine en De Haan nemen (is tussen die twee dorpen ongeveer 4km lang). Langs die baan is er parkeerplaats genoeg, je steekt de duinen over en je hebt (voor de tijd van het jaar) een redelijk rustig, mooi en breed strand. Wordt gedaan door inwoners van hier omdat het in de badplaatsjes te druk is.
http://maps.google.be/?ie=UTF8&ll=51.257188,3.165779&spn=0.1605,0.307617&z=12
Als alternatief kan je ook het stuk nemen tussen De Haan en Oostende, maar dan zo dicht mogelijk bij De Haan.
Als je dan toch een badplaats wil nemen, neem dan zeker niet Blankenberge, Zeebrugge of Oostende. Maar kies Knokke, Wenduine of De Haan (mijn voorkeur is De Haan omdat dit een mooi 'art nouveau' badplaatsje is en de enige aan de Belgische kust waar geen hoogbouw staat).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, veel plezier!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.