Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

lisbeth

lisbeth

09-05-2014 om 14:17

what to see in Karinthie

komende zomer gaan we voor het eerst naar OOstenrijk. Karinthie om precies te zijn. Ik weet dat er genoeg te zien is, voldoende prachtige wandelingen, zat leuke stadjes maar wat is nou echt een aanrader?
onze kinderen zijn 10 en 7. geen enorm ervaren wandelaars maar we willen wel wat zien en doen.

bibi63

bibi63

09-05-2014 om 23:10

Minimundes

Ik weet niet precies welke plaats, maar in ieder geval in karinthie: Minimundes. Een soort Madurodam, maar dan gaat het over de hele wereld.
Bibi

bibi63

bibi63

09-05-2014 om 23:14

Gegoogled

Ffffff voor je gegoogled. Het heet dus Minimundus en is in klagenfurt (volgens mij de hoofdstad van karinthie). Google eens op afbeeldingen, erg leuk.
Bibi

Jorianne

Jorianne

10-05-2014 om 23:07

Ik weet wat!

In Gmund zit goed verstopt in een steegje een leuk ding voor kinderen vanaf die leeftijd en hun ouders: een soort doe-museum waar je leert over geluidsgolven en bewegingen (slecht uitgelegd, man Googled om de naam te vinden haha). Je wordt er rondgeleid door een medewerker, gaat van kamer naar kamer en in elke ruimte mag je meedoen en de ervaring zelf opdoen. Zie www.pankratium.at Als het bij je in de buurt is zeker een aanrader.

Chris

Chris

10-05-2014 om 23:16

Geld besparen

Wil je meerdere uitstapjes doen dan is de Kärnten Card een aanrader. Je krijgt dan een boekje met een overzicht, afhankelijk van welke kaart je hebt heb je 1, 2 of 5 weken tegen een vaste prijs toegang tot alle musea, liften, tolwegen, enz. die aangesloten zijn.

http://www.kaerntencard.at/fuer-urlauber/verkaufsstellen-und-preise-der-kaernten-card/

Tijgeroog

Tijgeroog

11-05-2014 om 00:11

Ja, die kaart

Die kaart is idd de moeite waard. Wij hebben een dag de kaart van m'n schoonfamilie gebruikt. Zij gingen naar huis toen hun twee-weekse kaart nog niet verlopen was, en wij bleven twee dagen langer. In een dag hebben we genoeg gedaan om de aanschafwaarde van die kaart terug te verdienen. Waarbij ik wel moet zeggen dat wij wel ervaren wandelaars zijn, en we er daarom een stevige dag van konden maken. We hebben gewandeld bij de gletsjer (liftkaartjes zijn duur, maar krijg je ook terug), door een kloof gewandeld en we hebben nog een half uurtje gezwommen.
Alles trouwens ook prima te doen als je minder ervaring met wandelen hebt. Met de liften zit je meteen hoog in de bergen,wat ik altijd erg mooi vind om te wandelen. En dan kun je zelf kiezen hoe ver je gaat lopen. En kloven zijn vaak erg mooi om in te wandelen. Wij hebben de kloof in het noordwesten van Karinthië gedaan, ik weet zo niet hoe die heet, (groppensteinschlucht, denk ik) maar hij zit in de buurt van een gletsjer. Eentje waar je met een treintje door de berg en daarna een lift naartoe gaat. Dit was een hele mooie kloof. Maar aan de andere kant van Karinthië, bij Ferlach, heb je de Tscheppaschlucht, die heb ik in het verleden een paar keer gewandeld en die is ook heel mooi. Zoiets zou ik in ieder geval doen.
En verder heb je tegenwoordig veel boomklimparken. Mijn kinderen waren afgelopen zomer 8 en 5 en die vonden het geweldig, en ik ook. wel even opletten, de lengte-eisen verschillen per park dus als je kleine kinderen hebt kan dat relevant zijn.

Veel plezier, mooie regio!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.