Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Welke video's en spelletjes in de auto mee?

We zijn bezig met de laatste voorbereidingen voor onze vakantie. We gaan met de auto naar Frankrijk. Dat is voor kinderen best wel een lange zit. Gelukkig hebben we onder andere een dvd-systeem voor in de auto. Maar nu vragen we ons alleen af welke spelletjes en video's we het beste kunnen kopen. Onze oudste is 12 en die zal niet echt vrolijk worden van spullen voor zijn twee broertjes van 8 en 6. Maar video's en spelletjes die voor de oudste geschikt zijn, zijn dat vaak niet voor jongere kinderen. We hebben wel het liefst dat ze samen wat doen of kijken en niet ieder achter zijn eigen DS zit of iets dergelijks. En 'ik zie wat jij niet ziet' gaat denk ik wel na 10 minuten vervelen.

Wie heeft er goede ideeën? Alvast bedankt.

Jamie

Jamie

13-07-2015 om 22:36

Je wil wel veel

Stel je eisen eens wat bij: wat is er mis met een rustige achterbank? Waarom moeten ze iets samen doen? Laat ze alledrie een film uitkiezen en alledrie een spel. Als er twee of wellicht drie naar een film kijken is dat goed en als het er maar één is kunnen die andere twee hun spel gaan spelen op de DS. Laat het los als je toch wat wil gaan kopen dat het samen moet.

Jamie

Jamie

13-07-2015 om 22:38

nummerbordbingo

Nummerbordbingo werkt hier nog steeds: Gewoon voor iedereen een vel papier maken met 10x10 vakjes en alle nummers van 00-01-... 99 erop en door elkaar natuurlijk. Op een bepaald tijdstip beginnen en even afhankelijk van het land en de nummerborden bepalen om welke cijfers het gaat en alleen bij auto's die jullie inhalen of die jullie voorbij gaan zodat iedereen het kan checken. Je bent zo een half uur verder.

Katniss

Katniss

13-07-2015 om 23:09

Jeetje

Het lijkt wel een aanloopje naar een spambericht. 'Oh kijk, ik heb nu iets gevonden dat voor alle leeftijden is, en wat ze ook nog samen kunnen doen. www.doehetallemaalsamen.nl'
Als dat het niet is, bij mij hebben ze allebei hun eigen schermpje. Er is ook een tijd geweest dat alleen de oudste een DS had en jongste zich 8 uur lang vermaakte met vingerpoppetjes en raamstickers. Ik heb twee jaar zo'n DVD-speler gehad, maar vond het een crime om dat ding op te hangen.

Moni

Moni

13-07-2015 om 23:37

Hier gewoon eigen schermpjes

Ze vinden het leuk om onderweg één film samen te kijken omdat ze dan om hetzelfde kunnen lachten. Ze schelen vijf jaar en er waren elk jaar films te vinden die geschikt waren. Cars, Ice Age, dat soort films. Die zijn leuk vanaf 6 tot aan volwassenen.

Verder hebben ze hun eigen schermpjes en een koptelefoon op. Ik zou niet weten waarom dat minder goed is dan allemaal samen kijken.
Mijn kinderen spelen ook via ds of ipad samen spellen, zoals age of empires op de ds of risk op de ipad.

Mijntje

Mijntje

14-07-2015 om 08:29

niet zielig

Mijn zoon moet het helemaal zonder schermpjes in de auto en dat gaat prima hoor, hij is niet zielig: ik ben erg VOOR vervelen Wij kletsen samen, tellen gele auoto's, eten dropjes en hij slaapt, soms zetten we even een cd=tje op.

Om op je vraag terug te komen: een dvd van wallace & gromit of the pink panther (animatie) is leuk voor alle leeftijden. Ook voor volwassenen, maar dan moet je wel op de achterbank gaan zitten

Mensch

Mensch

14-07-2015 om 10:22

en neem

En neem iets mee dat makkelijk voor de pak ligt om ze buiten tijdens een plaspauze even te laten rennen/spelen.

Verder zou ik het plannen loslaten, het loopt toch anders. Krijgen ze geen ruzie om dit dan is het om dat of helemaal niet. Het kan ook gewoon goed gaan en wie weet slapen ze een deel.

Laat ze lekker achter een eigen scherm voor die uurtjes rijden. Wat maakt jou dat nou uit?

En voor je uit staren op de weg is ook geen ramp, je hoeft echt niet zo te entertainen. En wil je dat wel zorg dan vooral voor eenvoudige dingen.

Geef ze bv om de 250 km (ik noem maar wat) een kadootje, kan zijn van een kleurboek met stiften tot een puzzelboekje, een nieuw spel of film of een ijsje onderweg.

Nur

Nur

14-07-2015 om 12:48

Hier

De schermpjes zijn hier ingebouwd in de auto. We hebben dus wel twee schermpjes (elke voerstoel één) echter maar één speler. Ze moeten dus naar dezelfde film kijken als ze een film willen zien. Daarnaast gaan echter ook de DS en de tablet mee. Op de tablet kunnen ze ook films zien. Verder nemen ze boeken, tijdschriften, tekenspullen en reisspelletjes zoals 4 op een rij en zeeslag mee. Een potje auto-bingo en triviant blijven ook altijd leuk ter verandering. Dat ze apart van elkaar alles doen maakt me niks uit.
Voor de DVD speler mogen ze allemaal een film uitzoeken. Mij eis aan de oudsten is wel dat het geen enorme horror of zo mag zijn omdat voor de jongste kinderen dat niet leuk. De films die de jongste kinderen meenemen vinden de oudsten niet altijd leuk maar zij kunnen zich dan vermaken met tablet/telefoon/DS/boeken/slapen.
Als ze samen bezig zijn leidt dat ook eerder tot ruzie. Wat dat betreft liever allemaal apart met iets bezig.

nou ik kies ook voor apart

de films die ze kiezen moeten of om en om gekozen worden of gezamelijke keuze tussendoor.
De ander gaat dan meestal even slapen of lezen/muziek luisteren.

Tijgeroog

Tijgeroog

15-07-2015 om 15:49

Hetzelfde

Ik ben tegen schermpjes, maar als we op vakantie gaan mogen er onderweg schermpjes komen. iPad ofzo blijft thuis, dus ze zullen het met de dvd's moeten doen. Twee schermpjes, maar 1 speler, en een mapje met dvd's. Om de beurt mogen ze een film kiezen, en dat kunnen ze (7 en 10) inmiddels prima samen regelen. Met opmerkingen als "ik wil graag die film kijken, maar ik denk dat broer die ook wel kiest, dus ik kies nu deze, want die wil ik ook graag zien." Films heb ik in de loop van de tijd van tv opgenomen en op dvd gebrand, dus dat is inmiddels een leuke verzameling.

vaderLudo

vaderLudo

15-07-2015 om 21:03 Topicstarter

Oplossing gevonden

Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels hebben we goede ideeën opgedaan. We gaan de kinderen toch wat minder "gedwongen" samen dingen laten doen onderweg. Daarnaast heeft mijn vrouw van een collega een stapeltje dvd's gekregen met Disney-tekenfilms. Die voldoen denk ik altijd wel.

Moni

Moni

15-07-2015 om 21:58

Toch nog een tip

Vraag aan oudste welke film hij graag zou kijken, al is die niet op voorraad. Als de reis lang genoeg is, zou hij die kunnen kijken terwijl de jongere kinderen wat anders doen. Zo erken je ook zijn leeftijd.
En kan hij de rest van de reis meedoen met de disneyfilms.

Suske en Wiske

De Texasrangers duurt lekker lang. Ik denk dat tekenfilms ook beter zijn omdat degene die er niet recht voor zitten dan minder last hebben van onscherp beeld.
Is het mogelijk een extra beeldscherm en oortjes aan te koppelen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.