Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Juno

Juno

06-07-2016 om 20:53

Welke camping in Frankrijk?

Wie weet een leuke camping in Frankrijk voor puberkinderen? Om een idee te geven van het soort camping dat ik zoek, niet te groot en niet te klein en met genoeg activiteiten: vorig jaar in Rioclar geweest bij Barcelonette (fantastisch!), jaar ervoor op le Vaurette (prima) en ook op Plan d'Eau in de Ardeche. Rioclar vonden we het leukste, prachtige omgeving, veel te doen zowel qua uitstapjes als sportief, genoeg aanspraak voor de kinderen.
Ik heb momenteel een burn out, kan niet nadenken maar wil wel heel graag met de kinderen in een tentje in Frankrijk zitten. Het lukt me gewoon niet om een camping uit te zoeken . Wie heeft een goede tip?

Anna G.

Anna G.

06-07-2016 om 21:02

website

Stel je vraag ook op www.camping-frankrijk.nl. Daar zitten veel kenners.

vlinder72

vlinder72

06-07-2016 om 21:16

Le capeyrou

Ik ben helemaal verliefd op de camping Le capeyrou bij Beynac. Camping ligt echt geweldig mooi aan de Dordogne. Kanovaren kan zo vanaf de camping en met uitzicht op het kasteel van Beynac.

Toen wij er waren, waren er meer dan genoeg jongeren maar mijn kinderen zijn nooit geinteresseerd in andere kinderen dus ik heb er niet op gelet of ze leuke dingen deden.

En meer dan genoeg mogelijkheden voor leuke uitstapjes. De dordogne is prachtig.

Is t een idee om terug te gaan naar de camping van vorig jaar?

Als die zo goed bevallen is , is dat misschien nu met je burn out wel een zekerheid die je kan gebruiken. Daar was t leuk dus daar geen zorg over? Of willen de kinderen dat niet?
Dan zal ik morgen eens diep in mijn geheugen graven.

Juno

Juno

07-07-2016 om 22:59

Nee

Ik heb een hele fijne auto maar er zit niet zo'n goede motor in. Ik heb meerdere malen met klotsende oksels een bocht net wel/net niet kunnen maken. Uiteindelijk net wel, anders zat ik hier nu niet maar het viel niet mee en dat zie ik nu niet zo zitten.
We zijn vorig jaar ook erg actief geweest en hebben zo'n beetje 'alles' in de omgeving gedaan wat mogelijk of haalbaar was. Kinderen hadden ook leuk contact met een kind en die is er nu natuurlijk niet en ik denk dat mijn autikind het lastig vindt om wel naar dezelfde camping te gaan maar vervolgens dat kind niet te treffen. Als je wil graven, heel graag!

even aan de kinderen gevraagd

We zijn geweest bij de volgende campings. Wij wilden niet zo ver rijden dus t weer was afwachten.

Val de bonnal: kano's,zwembad, niet te groot, wel mooi groot meer. Kinderen vonden het hier erg fijn, wel groter maar wel rustige camping. (ik had alleen een hekel aan de kerkklok die om 06.58 en 07.02 7 x sloeg en daarna elk half uur...) Favoriet bij de kinderen. Ik weet niet of er echt tieners zijn?

Camping la croix du vieux pont: gratis kano varen op t riviertje. Er was toen een klimparcours maar daar zie ik nu niets meer over staan?

Een grote camping ik zet m er toch maar bij)
Les lac des trois vallees: ik vond t een drukke camping, te groot maar t was op verzoek van de pubers, wij hadden t geluk aan t honden meer te staan, dat is aan de rand v d camping en heerlijk rustig. We spraken een collega die verder naar het zwembad stond en daar was t elke avond druk tot laat ....

Kijk eens bij Pharos reizen, daar heb je ook actieve pakketten? Wie weet doe je daar een idee op?

Juno

Juno

22-07-2016 om 23:14

Het loopt waarschijnlijk anders

Door alle aanslagen in Frankrijk gaan we liever niet naar Frankrijk. Zelf heb ik een burnout dus ver rijden lijkt me niet zo'n strak plan. Ik ben nu aan het kijken voor iets in Nederland, maar jeminee dat valt dus echt niet mee! De kinderen komen met een flink eisenpakket: lekker weer, sportieve mogelijkheden, andere pubers, niet te grote camping, niet te kleine camping.
Ik zag mezelf al wel zitten op Texel, de Veluwe of Drenthe en dan nog Limburg of zo maar de kinderen vinden het niet zo tof. Ik ben vreselijk laat met boeken, elke camping die een beetje leuk lijkt is natuurlijk al vol. Eigenlijk wil ik dinsdag weg. Ik overzie het even niet meer.

Specht

Specht

22-07-2016 om 23:34

Kinderen zoeken

Ik wee niet hoe oud je pubers zijn, maar kun je ze niet zelf naar een camping in Nederland laten zoeken die aan hun en jouw eisen voldoet als je het zelf haast niet voor elkaar krijgt?

Ermelo

https://www.ardoer.com/nl/camping/haeghehorst/kamperen/comfortplaats

De Haeghehorst heeft nog plaats. In elk geval een tropisch zwemparadijs, trampoline. Soms activiteiten die ook leuk zijn voor pubers. Leuke stadjes in de buurt voor uitjes. Braderie. Met de bus kan ook naar Ermelo, of met de fiets natuurlijk. Kampeerwinkel in de buurt.
Het blijft lastig om pubers tevreden te stellen.
Wij zijn er 2 jaar geleden voor het laatst geweest en ik vond het geweldig, maar toevallig vond dochter het toch ook wel saai.

Mams

Mams

23-07-2016 om 09:22

Flevoland

De wildste tuin. Een camping bij een gigantische natuurspeeltuin. Nieuw dit jaar. Geen idee hoe oud je pubers zijn en of ze nog van een natuurspeeltuin (modderhelling, hutten bouwen in het bos) kunnen genieten. Maar ik vond t er superleuk uitzien.

En anders de ardennen? Ook niet echt ver weg. Campin Maka zijn wij wel eens geweest (was leuk en veel mogelijkheden voor sportieve activiteiten in de omgeving), maar campin tonny staat ook goed bekend.

Succes met het maken van een keuze!

Thursday Next

Thursday Next

23-07-2016 om 09:34

Ardennen

als de ardennen een optie is kan je ook naar Parc Clusure kijken. Wel groot, maar met zwembad, sportvelden, boogschietbaan en paintball. Ook een recreatieprogramma voor pubers.
http://www.parclaclusure.be/nl/
En/of inderdaad de pubers zelf laten zoeken.

Deze?

Bosbad Hoeven
Camping Stoetenslagh komt bij veel site naar voren als tienercamping. Wij vond ter spegelt ook leuk.

http://www.vakantievoortieners.nl/in-nederland-op-vakantie-met-tieners/
hier kunnen ze kijken

Tip van OOL

Wij gaan dit jaar voor het eerst met 'maar' 1 puber op vakantie, en ik zat er ook nog al tegen aan te hikken wat het moest worden. Via OOL kwam ik uit op camping Herzbolgheim, ergens in Duitse Elzas, vlak bij de grens van Duitsland. Geen dagen in de auto.

Leek mij ideaal, rustige camping met gemeentezwembad met ligweiden en 50 meterbad op 5 minuten loopafstand, wandel en fietsmogelijkheden in de buurt, aardige steden,Freiburg en Strassbourg voor een uitstapje, nog een of andere betaalbare Thermae 2000 wellnesstoestand in de buurt. En een groot bekend pretpark waar vooral Zoon erg blij van werd

http://www.laue-camp.de/ausflugsm%C3%B6glichkeiten/st%C3%A4dtetouren/

Spelfout

het is Herbolzheim, en laat ik dan ook maar even de link naar de startpagina geven

http://www.laue-camp.de/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.