Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Monique D*

Monique D*

23-04-2015 om 19:51

Welk leuk hotel met ontbijt in Parijs?

Mijn dochter en haar vriendin (beiden 18 jaar) willen eind mei voor 3 nachten naar Parijs. Het is de eerste keer dat ze zonder ouders gaan reizen. Ze zijn van plan om met een pendelbus naar Gare du Nord te gaan. Ze zullen hun weg vervolgen met de metro naar het hotel.

Ze zijn op zoek naar een redelijk goedkoop, maar het moet een goed hotel zijn met ontbijt. Wie o wie heeft ervaring met een hotel (in of bij het centrum zou handig zijn)?
Ze zijn van plan om zelf musea en andere attracties te bezoeken.

We hebben gezien dat je ook on-line kaartjes kan bestellen om de Eiffeltoren te bezoeken. Er is dan geen wachtrij.
Wie heeft hier ervaring mee? Gaat dat allemaal goed? Of zijn er nog dingen waar zij op moeten letten?

Alvast bedankt voor jullie antwoord en groetjes van een moeder die toch echt haar kind los moet laten dat graag zelf eens de wijde wereld wil verkennen!


Caesar

Caesar

24-04-2015 om 10:41

Goed en goedkoop

Goed en goedkoop is lastig in Parijs, tenzij je ver buiten het centrum logeert. Maar dat is natuurlijk minder leuk. Ik zou een ibis hotel adviseren. Eenvoudig maar netjes en efficiënt. In iedergeval veel beter dan de meeste van die goedkope sjofele hotelletjes.

idd

Ik heb in Parijs geen goede ervaring met zgn familiehotelletjes, vaak een beetje sjofel allemaal, dus heb geen naam van een hotel voor je. De Gare du Nord omgeving is behoorlijk shabby dus daar zou ik zeker geen hotel zoeken.

Maar ik zou, net als Caesar zei, even op de Accor website kijken en dan met name naar Ibis/Mercure hotels. Lekker boeken via booking.com/expedia.com dan kan je vaak op de dag zelf of de dag ervoor nog kosteloos annuleren als je iets beters ziet. Of kijk eens bij Kyriad, heeft ook een goede prijs/kwaliteitverhouding.

Parijs is zo groot en er valt in zoveel wijken wat te ontdekken, dat het niet zoveel uitmaakt waar het hotel precies zit. Als je maar vlakbij een metrostation zit.

Beertje37

Beertje37

24-04-2015 om 18:10

Ibis inderdaad

In Parijs neem ik meestal een Ibis hotel. Prijs kwaliteit verhouding is gewoon goed. Ibis Montmartre ligt vlakbij metrostation clichy en op loopafstand van Montmartre.
Ontbijten kun je sowieso beter in het café om de hoek doen dan in je hotel.
Die hoek vindt je overal in Parijs.

Monique D*

Monique D*

24-04-2015 om 20:54

Ontbijt in hotel of buiten hotel

"Ontbijten kun je sowieso beter in het café om de hoek doen dan in je hotel."
Is het ontbijt goedkoop? Hoeveel ben je kwijt in een café?

En is het werkelijk voordelig om het ontbijt niet in het hotel te gebruiken?

Moni

Moni

24-04-2015 om 21:53

Ik weet de prijzen in Parijs niet

Maar als wij onderweg een ontbijt zouden boeken, dan kost dat vaak 10-15 euro per persoon.
Wij gaan dan liever ergens anders heen, vooral omdat dit ontbijt dan bestaat uit een croissant, wat jam en koffie.

Stenna

Stenna

24-04-2015 om 22:22

iets anders

Hoe laat komen ze met die bus aan op Gare du Nord? Dat is 's avonds / s' nachts geen prettige omgeving nl om over te stappen. Dan misschien liever aanbieden een taxi voor ze te betalen.

Katniss

Katniss

24-04-2015 om 22:56

Niet per se een keten

De laatste keer dat ik in Parijs was hadden we wel gewoon een 'familiehotel', of in ieder geval niet een vertrouwde keten. Wel heb ik op booking.com en Zoover goed naar de recensies gekeken. Het maakt ook niet zoveel uit waar je zit, want met de metro ben je overal zo. Ontbijten doe ik altijd in het hotel. Ik wil niet 's morgens met gierende honger op zoek naar een eettentje.

Theekopje

Theekopje

25-04-2015 om 00:44

Ontbijt

Mijn ervaring met hotels in Parijs: je betaalt minimaal 8 euro voor een ontbijt dat hooguit bestaat uit een croissant met een kop koffie. Frankrijk heeft niet echt een ontbijtcultuur.

Misschien zijn de ketens anders.

Ik haal liever op de hoek een stuk vers warm brood en een stukje kaas. Is echt op élke hoek.

Theekopje

Theekopje

25-04-2015 om 00:47

Bloemetjesbehang

Ik zal wel een reactionaire ouwe muts zijn, maar zijn die hotelletjes met een kamer op 5 hoog met bloemetjesbehang en een barst in de lampenkap niet een beetje de charme van Parijs?

Ibis is prima hoor, maar wel enorm 13-in-een-dozijn. Dat doe ik nu ik ruim veertiger ben, maar ik had die bloemetjesbehangkamers toen ik jonger was niet willen missen.

ontbijt is een Nederlands ding

Ik ben het met de voorgangers eens; ontbijt is echt een nederlands ding en stelt in Frankrijk niets voor. Ik had ooit een ontbijt met sinas (!) ipv jus d'orange.....Nou na 1 dag hadden we al besloten dat we een lekkere cafe au lait om de hoek gingen drinken en daar een lekker zoet broodje bij uit zouden zoeken. Legio Fransen ontbijten buiten de deur. Of koop zelf een pak sap en een pakje crackers voor op de hotelkamer, heb je alvast iets gehad. En dan de stad in en lekker aan de bar (is goedkoper hahaha) een slok koffie met iets te happen.
En ik zou tieners van 18 echt aanraden om zo'n lekker sjofel hotelletjes te zoeken waar je meer lol om de curiositeit van de kamer hebt dan comfort. Booking.com is een hele goede.
De eiffeltoren betaal je per verdieping. Je denk dat je een toegangskaartje hebt, maar ben je eenmaal halverwege, dan moet je nog een keer betalen voor de top. Vond ik nogal een domper en heb ik principieel geweigerd. Halverwege had je ook mooi uitzicht.
En neem een metrokaart voor het arrondisement waar in je logeert tot het centrum. Onbeperkt voor het aantal dagen dat je er bent. Kun je overal heen.
Mijn toppers van toen ik 18 was, Le jardin du Luxembourg waar onder de arcades geweldige tweedehands winkeltjes zijn met designer kleding. Of Galerie LaFayette, met een koepel die mooier is dan die van een kathedraal, de beelden van Niki de Saint Phalle bij Place du Pompadour.
Lunchen deden we vaak op de rand van een vijver of in een park op de grond. Vers stokbrood van de bakker met een stukje brie erbij. Een zakmes in je basisuitrusting is dus een must! Een goedkoop alternatief voor t diner is een afhaalpizza op de kamer, of bij mooi weer buiten in een parkje. Wens ze veel plezier!

vlinder72

vlinder72

25-04-2015 om 11:36

locatie

Waar willen ze zitten? Ik vind locatie altijd belangrijker dan.luxe. wij kijken eerst waar wij willen zitten en gaan dan gericht zoeken op booking.com.

zo vonden wij in Parijs een super appartement voor 6 personen (wij hebben 4 kinderen) vlakbij de Rue de mouffetard. Het hotel/complex heet Villa Daubenton en was voor ons heel betaalbaar. Zonder ontbijt (kon wel trouwens) maar wij haalden zelf wel wat brood en drinken.

Je kan voor de Eiffeltoren gelijk kiezen waar je naar toe wilt. De top of halverwege. Wij vinden het heel handig. Scheelde veel wachttijd met Hemelvaart. Wij zijn ook gecharmeerd van de Bateau bus. Een soort busvervoer over het water. Niet heel duur en je maakt gelijk een boottocht over de Seine.

Eiffeltoren

Idd zoals Vlinder72 zegt, je koopt kaartjes voor tot de top of tot halverwege. Beste is om dit vooraf online al te doen, dan sta je in een beduidend kortere rij. http://www.toureiffel.paris/en/preparing-your-visit/buying-your-tickets.html

Boottochtje met de bateau mouche is leuk en verder gewoon lekker door de wijken slenteren en de belangrijke bezienswaardigheden zien. Een hop on hop off bus kan ook leuk zijn bij een eerste bezoek. Voor ontbijt kan je een croissantje of belegde baguette bij een bakkertje halen. Hotel ontbijten zijn erg overpriced vind ik.

Overigens ben ik het ermee eens dat een familiehotelletje over het algemeen meer charme heeft dan een hotel van een hotelketen. Alleen vind ik dat niet gelden in voor de budgetcategorie waar het snel smoezelig, oud en vies is. (inclusief veel achterstallig onderhoud, vieze vloerbedekking, schimmel in de badkamer en bed bugs). Maar wellicht vindt je iets goeds door de recensies op booking.com goed te lezen.

Lou

Lou

25-04-2015 om 23:35

Montmartre

Ik vond Montmartre erg leuk om te overnachten. Het enige hotel dat ik daar ken is het Timhotel, niet chic, maar wel netjes en rustig en niet duur. Was wel een paar jaar geleden trouwens, ik heb de recensies verder niet bijgehouden. We hadden prachtig uitzicht ook.

Elizabeth

Elizabeth

26-04-2015 om 07:46

Booking

Op booking hb je zat keuze, kijk op de kaart in welke wijk je ongeveer wilt zitten en seledteer dat. Zelf hebben wij komende zomer 5 dagen een appartement midden in de marais. Ons eerste hotel lag vlakbij de moulin rouge. Geweldig maar je struikelt over de seksshops. Met kinderen doen we dat nu maar niet
We hebben ook a vaker een hotel in een buitenwijk gehad maar dat was omdat we dan de auto hadden. Belangrijk is inderdaad hoever het hotel vanaf een metrohalte ligt. Je kunt toch niet echt bepalen aan welke kant van parijs je dag eindigd dus hoever je nog met de metro moet.
Wij hebben vaak ontbijt erbij maar dat is meer vanwege de kinderen en glutenintolerantie. Man gaat liever zoals de Fransen gewoon naar het cafeetje op de hoek. Ook nog eens goedkoper.

mari39

mari39

30-04-2015 om 19:31

net terug

Van paar dagen Parijs. Geslapen in novotel gare de lyon. Prima hotel met zeer uitgebreid ontbijtbuffet. Pancakes veel brood en bacon and eggs. Veel meer dan alleen croissant en koffie!
Wij hebben metro kaart gekocht voor toeristen. Voor 3 dagen 24,80 pp. Onbeperkt in de metro dat was erg prettig.
We zijn ook op de Eiffel toren geweest, wachttijd beneden ong 3 kwartier. Boven om naar de top te komen iets minder. Was wel lang dus.
We hebben ook een tocht over de seine gemaakt. Dat viel wat tegen. Bij de Eiffel toren koffie drinken was belachelijk duur: 5,20 per kopje koffie.

Monique D*

Monique D*

02-05-2015 om 18:01

Hele leuke reacties!

Daar kunnen wij wel wat mee! Ook de reactie van Elisabeth: wij zullen zeker opletten dat het hotel niet in een enge buurt is zoals Moulin Rouge of zo.

De meiden zeggen wel dat ze een hotel hebben gevonden (actie voor 3 nachten, maar de prijs ben ik even vergeten) en maandag ga ik samen met ze onderzoeken hoe dat is.
Mijn dochter wil het liefst geen ontbijt gebruiken, ik dwing haar elke ochtend om toch een broodje te eten. Daarom is het wel goed om het ontbijt elders te gebruiken als het niet inbegrepen is.

Wat ik samen met de meiden wil nakijken is:
- Via Zoover nakijken wat de beoordelingen zijn;
- controleren of het echt vlakbij een metrostation is (vorige keer toen wij in Parijs waren verbleven wij in een Ibis-hotel die aan de rand van de stad was. Om bij een metrostation te komen moest je door een of andere garage heen. Dat kan best eng of gevaarlijk zijn i.v.m. rondhangende jongeren. Dus dat metrostation moet echt om de hoek zijn of het moet geen vervelende buurt zijn waar je 's-avonds doorheen moet lopen.
- controleren hoeveel het precies kost (dochter dacht echt dat de prijs door tweeën gedeeld moet worden, terwijl je meestal per persoon en per kamer en per nacht moet betalen).
- hotel moet over een kluis beschikken, zodat de meiden niet met hun hele hebben en houden door de stad moeten slenteren.

Zij wilden in eerste instantie alles zelf regelen zonder tussenkomst van mij (blijkbaar willen ze laten zien hoe groot en zelfstandig ze zijn), maar voor de eerste keer wil ik wel ervoor zorgen dat ze wel in een veilige buurt en goed hotel terecht komen.

Nog een vraagje: hoe is het om 's-avonds met de metro te reizen? Kan het gevaarlijk zijn voor 2 jonge meiden? Tot hoe laat rijdt de metro? Als het laat wordt zullen ze een taxi moeten nemen.

Monique D*

Monique D*

02-05-2015 om 18:06

Vraagje aan Mari39

Hoeveel heb je betaald voor vier nachten in Novotel Gare de Lyon?

Toen wij ongeveer 2 jaar geleden in Parijs waren wilde ik vlakbij de Eiffeltoren een klein Eiffeltorentje kopen als souvenir, maar de prijs was belachelijk hoog. Ik ben er toch aan gekomen voor de helft en dat was in een andere, simpele buurt van Parijs waar wij naar de markt waren gegaan.
Ik kan mij wel voorstellen dat de koffie daar bijna niet te betalen was. Maar je kan wel jouw eigen eten meenemen en daar lekker genieten in het gras.

Wij hadden 's-avonds een tocht in een open boot over de Seine gemaakt langs de verlichte bekende gebouwen. En de Eiffeltoren leek wel een soort disco-vuurtoren. Dat vonden wel leuk! Maar als je het een keer hebt gedaan dan heb je dat wel gezien.

prijs

"- controleren hoeveel het precies kost (dochter dacht echt dat de prijs door tweeën gedeeld moet worden, terwijl je meestal per persoon en per kamer en per nacht moet betalen)."

Hangt ervan af waar je boekt. 'Ouderwetse' touroperators als Vrij Uit hanteren nog steeds en prijs per persoon voor een hotelkamer terwijl je bij een Booking.com gewoon per kamer betaalt. De prijs varieert dan soms afhankelijk van het aantal mensen dat er logeert.

mari39

mari39

03-05-2015 om 12:28

monique d

Wij hadden een familiekamer voor 2 volw en 2 kinderen. Incl ontbijt voor 2 nachten (dus geen 4) was ik 423 euro kwijt. Ik weet niet of het heel duur is maar wij zaten heel centraal en ik hecht aan een fatsoenlijk en schoon hotel. Het had tevens een klein zwembad en esn fitnessruimte. En het ontbijt was echt heeeeeel veel. Wij kregrn pas tegen 3 uur weer honger!

Wij slapen vaker in novotels, en dan bevalt prima. Ook wel eens in ibis style. Ook heel goed!

metro is dichtbij, je loopt zo van het hotel gare de lyon in, en daarin is ook metrostation. Daar zal vast ook wel wat volk rondhangen maar het is er wel altijd druk. En persoonlijk voel ik me veiliger als er veel mensen zijn, ipv een verlaten station.

mari39

mari39

03-05-2015 om 12:29

oh ja

Er loopt ook veel politie en militairen. Sowieso overal, maar ook gare de lyon.

Caesar

Caesar

03-05-2015 om 14:44

Accord

Novotel is het midden segment van de Accord hotels. Ibis is een stuk voordeliger. Mercure zit daar tussen in.
Bij Montmartre zitten een ibis en een mercure naast elkaar. Op korte loop afstand van een metro station.

Caesar

Caesar

03-05-2015 om 16:57

Accor

Oja, de hotelketel heet Accor, niet Accord. Foutje.

Monique D*

Monique D*

08-05-2015 om 16:14

Ze zijn nu aan het zoeken.. maar niets in prijsklasse..

..maar we kunnen niets in de prijsklasse tussen 200 tot 260 euro vinden (booking.com) voor de periode van 29 juni tot en met 1 juni (3 nachten). Het Hotel Liberty leek wel aantrekkelijk, maar dit was helaas vol (258,- euro per kamer, dit was niet per persoon).

Ik heb zelfs bij Bed and Breakfast gekeken, maar het lijkt wel alsof Frankrijk daar niet bekend mee is...alles is duur.

En is het zo dat er per persoon betaald moet worden voor een tweepersoonskamer of betaal je samen alleen voor die tweepersoonskamer?

De meiden willen met een bus van Eurolines vertrekken (retour is 43 euro en administratiekosten 5 euro).

Wie o wie heeft de gouden tip?

Monique D*

Monique D*

08-05-2015 om 16:34

Prijsklasse is tussen 450 - 570 euro per kamer

Wat ik lees is dat de prijzen per kamer per periode van drie nachten zijn. Alleen toeristenbelasting is per persoon. Dus de prijs kan door tweeën gedeeld worden.
Via booking.com zijn ook de beoordelingen te vinden en het cijfer.
Zij zoeken verder en dan hoor ik het wel.

vlinder72

vlinder72

08-05-2015 om 16:48

Treinreiswinkel

Eb je al gekeken bij de treinreiswinkel. Ik zie daar reizen voor ongeveer hetzelfde bedrag maar dan inclusief treinvervoer. Onze au pairs boekten regelmatig bij de treinreiswinkel. Redelijke hotels en reizen met de trein is veel prettiger dan met de bus.

Evanlyn

Evanlyn

08-05-2015 om 17:16

Ja, treinreiswinkel is baas!

Ik ben fan.

Jaina

Jaina

08-05-2015 om 17:22

Per kamer

Booking.com is altijd per kamer.
Ik zou niet zo moeilijk doen als ik hun was maar gewoon een goedkope kamer boeken in een hostel (daar heb je vaak ook kamers naast slaapzalen). Een bed in een zaaltje heb je vaak al vanaf 15 euro per nacht (ook in Parijs). Hou je nog meer geld over. Als je wat meer privacy wilt bieden de meeste hostels ook tweepersoonskamers aan, vaak met bad op de gang.

Als ik op die data zoek dan kom ik van alles tegen voor rond de 150 euro voor drie nachten. Dus dat is dan 25 pp per nacht. Niet heel duur natuurlijk. En ongetwijfeld zal het allemaal niet super mooi zijn en wat oud en aftands en met lelijke bloemenbehangetjes die er half afliggen maar dat hoort erbij:

http://www.booking.com/searchresults.nl.html?sid=7ca6bf059ebcd70144c5f8262c1c7fdc;dcid=4;checkin_monthday=29;checkin_year_month=2015-5;checkout_monthday=1;checkout_year_month=2015-6;city=-1456928;class_interval=1;csflt=%7B%7D;dest_id=-1456928;dest_type=city;no_rooms=1;review_score_group=empty;si=ai%2Cco%2Cci%2Cre%2Cdi;ss=Parijs;ssb=empty;ssne=Parijs;ssne_untouched=Parijs&;order=price_for_two

vlinder72

vlinder72

08-05-2015 om 17:23

Ha. Evanlyn (o.t.)

Wij ook. Wij hebben als gezin al vaak iets geboekt bij de treinreiswinkel. Stedenreizen per trein zijn ideaal. Net zoals de wintersporttreinen en de autoslaaptrein.

Mara

Mara

08-05-2015 om 17:45

Airbnb

Wij komen net terug van een midweek Parijs. Appartement lag vlak bij Prte Snt Denis, voor Parijse begrippen, ruim appartement met 2 slaapkamers, woonkamer en goed uitgeruste keuken, wasmachine en WiFi voor 99 Euro per nacht. Schoon en netjes. Wel 4 hoog en geen lift en op sommige middagen staan er wat keurig maar sexy en chique geklede dames (waar we niets van gemerkt hebben). Geen verloedering. Verhuurder die er op dagen dat t niet verhuurd wordt, zelf ook woont, reageert snel, netjes en adequaat. Ik zou mijn puberkinderen zonder problemen laten verblijven.

Monique D*

Monique D*

08-05-2015 om 20:09

Heet het appartement Airbnb?

We hadden wel een goed hotel gevonden via booking.com, het Astrid Hotel van 480 euro voor 3 nachten. Het is dichtbij Arc de Triomphe en Champs Elysees. Helaas werd dit te duur gevonden..

Ook Parijs met de trein hadden zij uitgezocht, dit vonden ze ook te duur.

Hostels willen ze niet, zijn meestal smerig en ze willen geen gedeelde badkamer.

Maar wat Mara zegt klinkt wel goed. Heet het appartement Airbnb? Het zou dan uitkomen op 300 euro voor 3 nachten.. dus 150 euro per persoon.

We gaan dit eens uitzoeken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.