Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Hartje

Hartje

21-03-2016 om 19:31

Weer samen op vakantie.. maar waar heen?

Na bijna-fiasco vorige zomervakantie met mokkende puber, hebben we hem dit keer voor een ultimatum gesteld. Of nog een keer, zonder mokken, met ons mee of op een georganiseerde jeugdvakantie. Na even nadenken koos hij voor het laatste. Dus gast hij komende zomervakantie met zo'n organisatie weg. 10 dagen. Dat betekent dat wij in die tijd voor het eerst weer
samen, zonder kinderen, op vakantie kunnen..

Dag camping-in-Frankrijk dus.. maar wat dan wel?? Er opent zich een zee van mogelijkheden.. maar die moeten wel vallen in 8 dagen (na kind op de bus zetten en voordat hij weer thuis komt) van woensdag tot woensdag. Dat limiteert al enigzins; of niet te ver (auto) of vliegen. Maar dan ook nog budgetvriendelijk (half augustus!) en, heel belangrijk, mama wil ook vakantie... Dus hotel/appartement/pension, halfpension, all-inclusive, zoiets. En omdat ik moeilijk ter been ben, moet het er ook nog 'handicap-vriendelijk' zijn.
Als er nou iemand roept 'joh dan moet je daar of daar heen', dan zou dat leuk zijn.

Varen?

http://www.rijnreis.net/top-5-riviercruises/
Newcastle, Rijnreisjes en zelfs reisjes naar Frankrijk.
Maar je kunt natuurlijk best een week in Frankrijk, of Nederland op de camping gaan staan en genieten van het buitenleven en uit eten gaan.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

21-03-2016 om 20:18

Simpel

Ik zou een warm land doen, appartementje met heel veel restaurants in de buurt. Zwembad, strand, parasol, boeken, cocktails.

40er

40er

21-03-2016 om 22:16

oeh

Ik wist het wel.... heel wat wensen voor vakantie-zonder-kind staan. Maar ik denk niet dat iedereen dat leuke wensen vind

Denk dat ik, doordat jullie gebonden zijn aan datum ed, eens zou kijken in kampioen en krant. Vaak leuke aanbiedingen voor vakanties en stedentrips.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-03-2016 om 11:49

Ja varen

Ik zou richting Noorwegen gaan. Kun je prima tour mee plannen want die boten vertrekken zo goed als dagelijks volgens mij.

En budgetvriendelijk? Uh tja. Het kan denk ik wel goedkoper, want je zit wel vast aan zo'n boot menu. Met Noorse prijzen.
Maar hee, het is maar voor 2 personen hè. Zo'n slokoppuber niet mee scheelt vast de helft in kosten.

Andere optie is boottocht Italie, Griekenland. Ook in een week te doen en ook erg mooi.

Ik

Ik zou niet direct met het vliegtuig naar Rome e.d. vliegen. Ligt ook aan de leeftijd van je zoon en ook of hij al regelmatig nachten alleen thuis is geweest. Is je puber 14 of 18? Als hij bijvoorbeeld (ziek?) onverwacht naar huis komt dan zou ik binnen enkele uren thuis willen of iig kunnen zijn.

Paar dagen Den Bosch ofzo, leuk hotelletje, lekker eten en wat ronddwalen met zijn tweetjes. Het gaat om het gezellig samen zijn, ik weet genoeg leuke plaatsen in Nederland waar ik me prima voor dat weekje kan vermaken.

Hartje

Hartje

22-03-2016 om 14:01

Keuzes

Dank tot zover. Wil, puber is bijna 17 dan, maar we plannen 't inderdaad wel zo dat we precies weg zijn als hij ook weg is. Naar huis kunnen we altijd wel binnen een paar uur.

We zijn in fantasie ondertussen al overal geweest, van Texel tot Tenerife. Ja, gewoon in Nederland (waddeneiland) mag ook. Maar dat is niet persé budgetvriendelijker dan het buitenland en zeker niet 'weer-zeker', voor dat ene weekje.. Daarnaast is het best lastig om (in het hoogseizoen!) iets te vinden wat je kunt huren van woensdag tot woensdag.

Ik denk persoonlijk aan zo'n weekje all-inclusive in een hotel in Oostenrijk. Kost geen drol in de zomer. Eigen bed, eigen badkamer en heerlijk aanschuiven in het restaurant. Maar mijn ega wil daar niet (meer) heen en het echt 'handicap-vriendelijk' is Oostenrijk ook niet (bergie op, bergie af). Maar zoiets..? Waar..?

Tenerife.

Wat houdt je tegen om dan naar Tenerife te gaan? Het reisbureau kan precies voor je nakijken of er iets vrij is van wo t/m wo.
Als de afstand geen probleem is voor jullie dan is Tenerife zeker een optie,

Mallorca

Of Menorca of Malta.

Beertje37

Beertje37

22-03-2016 om 14:35

Malta!

Ik vond Malta super. Veel te zien, maar je bent overal zo. Auto huren was erg goedkoop. Wel erg warm in augustus.

Kun je wel fietsen?

Wij hebben twee jaar geleden in Engeland gefietst. We zijn vanuit huis vertrokken, en ik vond het deel in verrassend mooi en heel erg afwisselend.Via de knooppunten rijd je op rustige wegen waar je anders niet zo gauw komt. En dan 's avonds overnachten in een origineel Bed and breakfast en je bij het ontbijt in de watten laten leggen.Omdat je zoveel ziet en meemaakt op de fiets duurt een vakantiedag voor je gevoel veel langer.

En anders zou ik kiezen voor een verlengde stedentrip. Veel cultuur snuiven, ongehinderd door mokkende pubers. Want Carmiggelt zei al:natuur is mooi, maar je moet er wel iets te drinken bij hebben.

Nice = nice, veel bezienswaardigheden, mooi achterland, strand bij de hand en niet te warm. Of Boedapest, door de stad struinen en poedelen in de geneeskrachtige bronnen van het Gellert.

Haha, ik begin het bijna jammer te vinden dat onze vijftienjarige nog graag meegaat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.