Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Heirthe

Heirthe

25-05-2014 om 12:19

Weekje Londen met puberzoon en niet te duur

Ik ga met zoon van 17 een weekje naar Londen in de zomervakantie en het mag niet al te duur zijn, (we hebben nog meer kinderen nl die ook iets leuks willen)
Ik ben al aan het speuren maar zie zoals gewoonlijk door de bomen het bos niet meer.
Wie heeft goeie tips?

mari39

mari39

25-05-2014 om 16:50

wij zijn

In de herfstvakantie geweest met gezin, met de trein. Bus en boot is het goedkoopste denk ik. Wat betreft trein en vliegtuig geldt, hoe eerder je boekt des te meer goedkope plaatsen er nog zijn. Wij sliepen in premier inn, bij de tower. Niet heel erg in het centrum, maar wel goed bereikbaar. Ik geloof dat wij 136, pond per nacht betaalden voor een 4 persoonskamer.

Annie

Annie

11-06-2014 om 18:12

Speuren

Als je vluchten bv een half jaar van te voren koopt, zit je voor iets meer dan 100 euro heen en terug in Londen.
Oystercard kopen voor openbaar vervoer. In vier dagen hebben wij voor 20 euro verbruikt.
Musea zijn gratis (British, Natural History, Vicoria en Albert, Tate Gallery)
Goedkoop eten: Wagamama (japans)
Fietsen huren in bv Hydepark is nagenoeg gratis (2 euro)
Tower vond ik duur, Tower Bridge kostte iets van 9 pond entree.
Rondwandelen kost niets.
Premier Inn heeft redelijk goedkope kamers.
Door de weeks zijn kamers goedkoper dan in weekend.

Je kunt heel veel geld uitgeven in Londen, maar dat hoeft niet.

Annie

Annie

11-06-2014 om 18:14

Aanvulling

De Applestores vielen bij zoon erg in de smaak. Evenals Abercombie. Niets gekocht trouwens.

Met een rode dubbeldekker kost weinig. Iedere keer zaten we bovenin en voorin. Lijn 23 en 11 gaan langs veel bezienswaardigheden.

Griezelen

Zoek het graf van Karl Marx. En als je dat gevonden hebt, vrij prominent vooraan, zoek dan de oorspronkelijke begraafplaats. Een echt filmdecor, dit kerkhof. Voor meer informatie, zie highgatecemetary Als het je zoon interesseert lees dan samen de grafreden van Engels.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.