Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Arawen

Arawen

21-11-2013 om 13:39

Weekend (wie kent) Maastricht

Ik wil Araman graag verrassen met een even-samen-weg-zonder-kinderen in de kerstvakantie. Datum regelen was nog een probleem maar ik ben er uit; we kunnen vrijdag 27 dec weg, voor max 2 nachten.
Vanwege de logistiek (kind onderweg afzetten bij opa en oma) en omdat ik het leuk vind (kerstmarkt duurt in Maastricht tot 30dec) wil ik richting Zuid-Limburg. Heb al gekeken naar hotels in centrum Maastricht maar vind het lastig om iets met wat romantiek maar dan toch nog betaalbaar te vinden... Daarom zoek ik tips; wie is er bekend met Maastricht/kerstmarkt/hotels in die regio en kan advies geven?

Maastrichtse

Maastrichtse

24-11-2013 om 22:26

Tipje

Kijk eens hier http://www.maastrichtsuitburo.nl/

lisbeth

lisbeth

28-11-2013 om 14:34

wat is je budget

ik ken Maastricht wel, maar ik heb geen idee wat je budget is. als je me doorgeeft wat je ongeveer wilt uitgeven dan geef ik je wat opties door

Epen logeren, kerstmarkt Aken

Als je richting Zuid Limburg gaat, zou je kunnen overwegen om te gaan slapen bij Herberg De Smidse in Epen. Mooie locatie en net even weg van de stad.

Eten doe je een paar kilometer verderop, in het bos. Als je omhoog rijdt richting de Vijlenerberg, zit er middenin het bos Boscafe 't Hijgent Hert. Heerlijk eten en echt een verborgen pareltje.

Pak vanaf Vaals de bus richting Aken, daar heb je een gezellige kerstmarkt en Aken is ook gezellig winkelen.

Uiteraard is een dagje Maastricht ook erg leuk. Er staat een kleine kerstmarkt op het Vrijthof en je kunt in een van de straatjes rondom het Vrijthof. In de Platielstraat zitten er een paar aardige.

En als het nog een beetje weer is kun je een prachtige wandeling maken rondom Cottessen, wat mij betreft het mooiste stukje NL.

De lekkerste vlaai eet je in Gulpen, naast Brasserie De Kroon (naast het watervalletje) zit een kleine vlaaienbakkerij (die ook de Brasserie van vlaai voorziet). Vooral de appelvlaai is overheerlijk.

Geniet ze, Zuid Limburg is top!

Arawen

Arawen

29-11-2013 om 20:05

Budget

Dank tot zo ver dames! Het budget, vroeg iemand. Nu ging de auto recent kapot met een behoorlijke reparatie, dus het budget is wel wat minder geworden..;-( Ik hoop echter wel dat er nog een nachtje weg in blijft zitten. En zo ver is Maastricht nou ook weer niet, dat 1 nachtje niet zou kunnen.
Ik hoop op iets een beetje romantisch en betaalbaars. Zo'n EUR 100 max voor met z'n 2-en.

Lisbeth

Lisbeth

01-12-2013 om 08:37

Booking.com

Heb net een beetje op booking zitten snuffelen.
In maastricht zelf:
Hotel les charmes 89 euro of hotel de la bourse. Beiden redelijk in het centrum. De eerste is wel het mooiste.hotel boticelli kan ook maar dan zit je op 110 voor 2 personen.
En lekkere vlaai krijg je zeker ook in maastricht ga eens naar de bisschopsmolen,heerlijke broodjes en geweldige vlaai. Je kunt er pakken speltmeel kopen en de molen bekijken.
Vanaf nu staat winterwonderland op, inclusief schaatsbaan en reuzenrad.
Voor een echte duitse kerstmarkt kun je natuurlijk ook naar Aken, vanaf Maastricht ruim een half uur rijden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.