Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Liane

Liane

25-04-2016 om 21:48

Weekend weg met opa, oma en pubers

Opa en oma (75-80 nog redelijk goed ter been) willen ons gezin meenemen voor een weekend (vrijdag-zondag) weg.

Wie heeft leuke ideeën / ervaringen voor zo'n weekend met 2 pubers (meisje 16 en jongen 14 jaar)? En wat kan je daar dan zo doen?

Mag in Nederland of erbuiten als het maar van vrijdag-zondag te doen is.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

25-04-2016 om 22:47

Centerparcs

Wij gaan ieder jaar met mijn ouders en het gezin van mijn zusje een weekend naar Centerparcs. Er worden voldoende activiteiten georganiseerd om iedereen bezig te houden (o.a. klimmen, quad rijden, boogschieten, zwemmen), en je kunt op het park kiezen uit verschillende restaurants.

Brianna F

Brianna F

26-04-2016 om 17:01

All inclusive?

Preston palace

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-04-2016 om 17:30

Waddeneiland of Maastricht?

Ik vind zelf de Waddeneilanden ideaal voor een lang weekend weg. Lekker uitwaaien op het strand, chocomel in een strandtent, fietstochtje door de duinen, bezoekje aan een juttersmuseum.
Of omgeving Maastricht of Valkenburg? De stad verkennen, grotten bezoeken. Ook leuk.

Liane

Liane

01-05-2016 om 16:59

Bedankt en nog meer ideeën?

Bedankt voor de ideeën zover.

Zuid-Limburg of Waddeneilanden zou wat kunnen zijn. Preston Palace gaan ze niet leuk vinden (te veel van het goede).

Center Parcs zou misschien kunnen, maar welke zou dan leuk zijn met ook dingen buiten het park te doen voor pubers?

Als iemand nog andere ideeën heeft, die zijn welkom!

Triva

Triva

01-05-2016 om 17:12

Volgens mij zit er niet zoveel verschil in die CP maar je hebt het over buiten het CP, dat is wel lastig. Waarom laat je die pubers niet zelf kiezen? Waar wil je naar toe in zo'n kort weekend? ALs je dat al doet kun je toch zelf bepalen waar je heen wil en dan kijken wel CP in de buurt zit? De rest van dat weekend vermaken ze zich echt wel op het park, in het zwembad, bowlen etc etc

mieke

mieke

01-05-2016 om 17:16

eemhof

Als je naar de eemhof gaat kan je met een pontje naar Spakenburg. Best leuk om op zaterdag te doen.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

01-05-2016 om 17:24

Eemhof

As we speak zit ik daar. Dat pontje vaart buiten het hoogseizoen maar drie dagen per week en niet (nooit) op zondag. Sowieso is er buiten het park veel dicht op zondag ('zondagsrust').
Het is hier trouwens wel een beetje oude zooi. Andere parken zijn beter onderhouden.

mieke

mieke

01-05-2016 om 17:39

vesper

De eemhof is volgens mij vooral leuk als het heel mooi weer is.

Maar als je er nu zit en je weet niks te doen is het nationaal militairmuseum leuk. Dat is in soesterberg. Een pannenkoek eten bij Hans en grietje in zeewolde (leuk voor jonge kinderen). Je kan daar ook nog wandelen. De fietsboot de eemlijn is leuk. Fietsen en steeds met de fiets weer een stukje verder varen. Ik weet alleen niet of die boot al vaart. De meeste dingen kan je ook op zindag doen. Zolang je de richting van Spakenburg, putten en Barneveld maar vermijdt. in Amersfoort is alles wel open op zondag.

kaers

kaers

01-05-2016 om 17:49

in huis

wij gaan voor die weekendjes altijd naar de Ardennen in huizen waar zelf al veel vermaak is. Zwembad/tafeltennis/airhockey/voetbalspel/voetbalveldje ed. Maar dat vind je misschien te rustig

ideeën

Wij zijn naar de veluwe geweest met oma, stiefopa, mijn zus en haar gezin, mijn zwager en 1 kind en wij met 1 en gedeeltelijk nog 1 kind. Een bont gezelschap in de leeftijd 12,13,16,16,19 veertig/vijftigers en 76 en 85. We hebben rondgefietst op park de hoge veluwe met de gratis witte fiets, we hebben gebowld en steeds samen gegeten, een keer een gourmet op het park besteld. Ook met elkaar weerwolven gespeeld wat erg leuk was. Verder in kleine groepjes in de sauna of zwembad gezeten, gewandeld en aan boogschieten gedaan. We zaten op een landallpark in een mooi, groot en tamelijk nieuw 12 persoonshuis.
Veel plezier!

Gerber

Gerber

02-05-2016 om 09:57

Landall parc bij Lauwersmeer

3 jaar geleden zijn we hier met opa en oma en 3 pubers naar toe gegaan. De huisjes zijn heel erg mooi, je kunt er wadlopen (heb ik toen met mijn vader en mijn kinderen gedaan; een onvergetelijke ervaring!) Je kunt met de boot naar Schiermonnikoog om daar uit te waaien. Je kunt met de fiest rond Lauwersmeer fietsen: echt, je komt tijd te kort, het weekend vloog voorbij. Veel plezier!

Triva

Triva

02-05-2016 om 11:01

Gerber

Ik vind dat niet het meest geschikte park voor pubers moet ik zeggen. Wij zaten daar twee/drie jaar geleden in het koudste weekend van deze eeuw geloof ik en we hebben ons prima vermaakt omdat we uitjes in de buurt hadden maar op het park was er niet zo heel veel voor oudere kinderen.

Henriette123

Henriette123

02-05-2016 om 11:20

Parc Sandur

Misschien parc Sandur in Drenthe?
Is een voor Centerparcs een bescheiden park, met een mooi zwembad, maar geen zwemparadijs.
Je kunt dan ook naar Wild Lands, de nieuwe dierentuin in Emmen.
Verder is er ook van alles te doen op het park.

Gerber

Gerber

02-05-2016 om 16:59

Triva

Het is inderdaad een park waar pubers niet veel animatie mogelijkheden hebben vanuit het park zelf. Dat moet je dan zelf verzinnen en aanbieden. Ik heb daar eerst een weekend door gebracht met 3 pubers en mijn ouders. Niet heel mooi weer, maar ons echt wel vermaakt. Later wist ik niet waar ik de zomervantie moest doorbrengen, en de kinderen wilden daar erg graag weer heen; ze vonden de huisjes heel erg prettig (want ruim, luxe en wifi...) Toen hebben we een erg zomerse week gehad, waarbij ouders een paar dagen kwamen, en we gingen wadlopen, hetgeen een fantastische ervaring was. Ook naar Schier gevaren, en andere dingen gedaan. Je bent op elkaar aangewezen om er iets van te maken, dat wel, maar de omgeving biedt hier echt veel mogelijkheden voor...

Yura

Yura

04-05-2016 om 11:32

Budget

Ik weet niet wat het budget is? Maar wij zijn een paar jaar geleden met opa en oma en pubers naar Parijs geweest. Was zeer geslaagd.

Liane

Liane

04-05-2016 om 23:07

Yura

Het budget is niet heel krap, oftewel, het mag wel iets meer kosten, maar Parijs is dan weer geen optie. Vliegen (dus bijv Londen) gaat denk ik ook net iets te ver, maar buitenland zou evt. kunnen als het in 3 dagen past. Hoeft niet per de, maar alle verdere ideeën zijn welkom.

Verder zit ik zelf ook te denken, Kent iemand leuke parken of huisjes in de buurt van een leuke dierentuin? Ik denk dat ze dat misschien als uitstapje wel leuk vinden. Kan evt. ook op weg naar het park.

Moni

Moni

05-05-2016 om 10:19

Antwerpen?

Wij hebben ooit in een hotel gezeten met Opa en Oma in het centrum van Antwerpen. Aan hetzelfde plein lag de dierentuin. Direct eromheen diverse terrasjes en winkels.
Huisjes/vakantiepark zal ook wel in de buurt zijn, maar die weet ik zo niet.

Inderdaad Antwerpen

http://www.allesoverantwerpen.nl/zien-en-doen/evenementen/vogeltjesmarkt.htm
Dochter was 12 toen we daar samen in heen hotel waren in de buurt van familie. Het hoeven toch niet altijd buitensportterreinen te zijn.
De vogeltjesmarkt, er waren ook andere kleine dieren is ook leuk om een keer te zien en er zijn veel kleine winkeltjes met niet zulk gangbaar spul.
Er is een dierentuin, een mooi nieuw gerenoveerde kathedraal, het huis van de beroemde schilder Rubens, en diverse andere attracties.

Eten

En je kunt er ook heerlijk eten. Vlaams met frites en stoofvlees of Mexicaans, van alles zit er rondom de markt en in de kleine straatjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.