Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Skiester

Skiester

14-02-2016 om 21:13

Wat voor eten meenemen onderweg?

Volgende week gaan we met onze twee kinderen (6 en 8) skieen in Oostenrijk. We vertrekken s nachts en rijden dan door tot we de volgende dag in de middag aankomen. Wel regelmatig stoppen tussendoor, maar niet om uitgebreid te eten. Ik wil dus eten (ontbijt, lunch en tussendoortjes) meenemen. Liefst iets dat enigszins netjes gegeten kan worden. Gewoon boterhammen is wel erg saai, maar wat dan wel?
Zelf denk ik aan fruit, wraps met roomkaas en zalm en een bakje komkommer ofzo. Iemand andere suggesties? Wat nemen jullie aan proviand mee voor onderweg als je op vakantie gaat?

Juno

Juno

14-02-2016 om 21:30

goh

Als ik op vakantie ga neem ik geen wraps of gesneden komkommer mee. Wel een koelbox zodat we onderweg zelf brood kunnen smeren. Brood, twee soorten beleg, flesjes water, wat fruit en groente en omdat het vakantie is een knijpyoghurt. Beetje snoep, droge biscuit en chips. Die koelbox gebruik ik ook op vakantie.
En als je de auto netjes wil houden ga je picknicken.

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

14-02-2016 om 21:37

Mijn kinderen

en ik ook trouwens, vinden dit heel lekker http://eten-en-drinken.infonu.nl/recepten/38769-frisse-zomerrecepten-voor-op-vakantie-eten-onderweg.html

Gevulde sla-rolletjes

Klinkt raar maar smaakt heeeeeeel lekker.

vlinder72

vlinder72

14-02-2016 om 21:44

gewoon brood

voor ontbijt gewone bolletjes en krentenbollen. Ik neem van die kleine pakjes hagelslag mee. Heel feestelijk. De kinderen vinden die pakjes geweldig.

Verder snoepjes en koekjes. Geen bijzondere dingen. Dat komt daar wel weer.

Wij zijn altijd meer bezig met het vermijden van enorme files en waar moet je toch tanken zonder een uur in de file te staan. Als wij rond 2 uur vertrekken zijn wij voor de lunch op de plek van vestemming en lunchen Wij daar wat (is er enorm veel file dan eten wij een extra broodje)

Maar dit jaar gaan wij met de (slaap) trein. Dus geen nachtelijke ritten. En geen file gedoe.

Ely

Ely

14-02-2016 om 21:47

Hier een klassieker

Zijn de zachte broodjes met gebakken ei voor onderweg.

Tijgeroog

Tijgeroog

14-02-2016 om 21:49

Picknicken?

Dat doen we eventueel wel in de zomer, maar niet als we gaan wintersporten.
Ik heb altijd besmeerde, belegde bolletjes. Met wat we nog hebben aan beleg, soms een gebakken ei. Verder krentenbollen, croissantjes, worstenbroodjes, eierkoeken, dat soort dingen, net wat er toevallig in de winkel ligt. Daarnaast hardgekookte eieren, fruit, pakjes drinken, mueslirepen enzo. Ik zit regelmatig voor in de auto een zak appels in kwarten t snijden en uit te delen, die zijn erg geliefd. De variatie aan broodjes en het feit dat de tas tussen de kinderen in staat en ze dus kunnen pakken wat en wanneer ze willen maakt dat ze het prima vinden op deze manier. Ik neem wel altijd redelijk ruim eten mee, de rest eten we dan wel op de plaats van bestemming, dus er is ook wel wat keus.

Goudvis

Goudvis

14-02-2016 om 22:14

druiven

Pitloze druiven zijn hier een hit voor onderweg. Ook knijpfruit. Verder gewoon een broodje met kaas hoor. En halve bekertjes drinken. Half omdat ik geen zin heb bij elke boom te moeten stoppen, ze lijken wel lek als we onderweg zijn...

Clowntje

Clowntje

14-02-2016 om 22:31

Kinderen altijd op,rantsoen qua drinken

Zekere op de terug weg, veel drinken = veel plassen. Dus wij drinken zeer weinig.

Heen en terug reis (ook in de winter) is een noodzakelijk kwaad en die doen wij zo kort mogelijk.

Onze kinderen drinken dus weinig, hoeven niet veel te plassen en wij kunnen regelmatig de stops combineren / beperken tot de noodzakelijker. Dus plassen en tanken tegelijk en dan ook chauffeurs wissel, is niet volgens de regels, maar wij kijken altijd hoe de chauffeur zich voelt. In de nacht door rijden, daar doen we dus niet aan, dan vallen we alle 2 in slaap, maar overdag, rijd ik prima 5 uur achter elkaar, en zolang de kinderen niet hoeven te plassen en geen benzine stop nodig, prima.. Dan rijdt mijn man weer en die kan er zomaar na een uur of 2 weer klaar mee zijn, het is maar hoe hij zich voelt.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

14-02-2016 om 22:52

Tja

Volgens mij loop je altijd meer risico als je 's nachts vertrekt, en dat zou ik niet willen voor mijn kinderen, mezelf en de andere weggebruikers. Ik rijd dus altijd overdag en stop om de 2 uur of ca. 200 km. Meestal om en om een korte plaspauze en wat langere lunchpauze. Tegenwoordig doe ik max. ca. 600 km per dag, en verdeel het anders over twee dagen (tenzij het 800 km in totaal is, dan rijd ik wel door).
Qua eten en drinken hebben we ieder onze favoriete drankjes, water, evergreens, drop, en broodjes mee.

vlinder72

vlinder72

14-02-2016 om 23:00

vesper

Wintersport is nou net een uitzondering. Overdag is het zo druk op de weg dat er juist veel ongelukken gebeuren. Je hebt twee mogelijkheden (als kinderen gewoon op vrijdag naar school gaan). 'S nachts rijden. Het is dan nog redelijk rustig. Of juist laat vertrekken en achter de fi l e aan rijden. Nadeel daarvan is dat je laat aankomt en jui s t die laatste rotberg in het donker op moet rijden.

Onze eindbestemming is 850 km rijden. Dat ga ik niet in twee dagen doen. Daar doen wij niemand een plezier mee. Bovendien zijn twee hotelkamers +avondeten en ontbijt ook erg duur.

Of je gaat met de trein zoals wij. Echt een aanrader.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

14-02-2016 om 23:06

850

850 km vind ik dan wel weer te doen, zelfs in je eentje. Ik zou er dan waarschijnlijk voor kiezen om rond 7 uur te vertrekken (en dat vind ik al heel vroeg). 's nachts rijden heb ik 1 keer gedaan en dat was eens maar nooit weer. Ik zou dan ook weer niet op vakantie gaan als de kinderen maar 1 week vrij hebben, want dan vind ik het zelf te stressvol. Momenteel hoef ik daar niet eens over na te denken want het is hier weer zo lekker geregeld dat er een de 22e vakantie heeft, en de ander de 29e.

topper

hier waren de toppers de worstenbroodjes die ik in aluminiumfolie in een handdoek gerold meenam altijd een topper. Krentenbollen en druiven, maar ook appel,komkommer,paprika en gewoon broodjes kaas/worst.
Ik haalde in de weken van te voren altijd verschillende schoolkoekjes en legde daar van elk 2 van apart. Zo gingen er verschillende dingen mee, vaak is 1 koek genoeg en deelden we een pakje.
Verder snoepjes/lollies om op te zuigen omdat t hier scheelt met oorpijn/misselijkheid

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.