Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ava

Ava

07-03-2014 om 16:02

Wat uit Singapore?

M'n beste vriendin is voor een week naar Singapore en vroeg of ze wat voor mij mee kon nemen. Geen idee (ben er nooit geweest, ook). Je schijnt er geweldig te kunnen shoppen in de uitverkoop, maar verder?

Sukran

Sukran

08-03-2014 om 01:06

Zit er in de buurt

Woon er niet zo heel ver vandaan en goede vriendin is vorige week paar dagen in Singapore geweest met haar gezin. Ze hebben zich verbaasd over de prijzen van alles. In vergelijking met vorig jaar (toen waren ze er ook), is alles met bijna ⅓ omhoog gegaan. Toen ik er was (vorig jaar) viel me op, dat je inderdaad leuk kan shoppen maar alles dure merken en echt aan de prijs. Zou zo niet iets weten wat je daar kan krijgen, dat je niet in Nederland ergens kan vinden maar wellicht krijg je nog een reactie van iemand die er woont, of er net geweest is, andere input. Zelf koop ik nog wel eens zo'n 'city' mok van die bekende koffieketen.
Als het gaat om een mooi souvenir/cadeautje wat je vriendin graag voor je mee wil nemen: een mooie sarong, wierookhouder, meer in de Zuid Oost Aziatische sfeer, dat soort dingen?

Cecile

Cecile

09-03-2014 om 23:10

Orchideeën

Van heel lang geleden kan ik me herinneren dat dat HET cadeau uit Singapore was. Verpakt met water buisje. Of je kon ze laten opsturen. Weet niet of het ivm ziektes nog steeds kan.

Duuuuuuuur!

Wij komen regelmatig in Singapore. Het is ontzettend duur (duurste stad ter wereld), vooral in het centrum.
Potje thee kost 11 dollar, doosje aardbeien 30 dollar, dat soort dingen.

Er zijn twee winkels die je vriendin niet mag missen: Mustafa's en Daiso.
Mustafa's is een soort markt/supermarkt bij Little India in 2 gebouwen, 5 of 6 verdiepingen, die 24 uur per dag open is. Ze verkopen er echt van alles, etenswaren, electronica, stoffen, souvenirs. En soms ook echt goedkoop.
Daiso is een Japanse dollarstore. Alles kost er 2 Singdollar, en ze hebben er allerlei gadgets, hebbedingetjes, huishoudelijke artikelen etc. Allemaal Japans. Denk aan eetstokjes, bakjes, hondenluiers, zaklantaarns, handwerksetjes, origamipapier, sauzen, hello kitty broodzakjes, sushivormen en ga maar door.
Er zitten meerdere Daiso's in Singapore. De grootste is dacht ik op de bovenste verdieping van Vivocity vlak bij Sentosa. In het centrum zit er eentje in de kelder van Ion, vlakbij het food court.

Wat ik op verzoek vaak meeneem naar Nederland is Koffie White, zakjes oploskoffie met melk en suiker er al in. Ook leuke souvenir, bij supermarkt te koop, kruidenmix voor gerechten, zoals Hainan Chicken Rice, Bak Kut The en Rendang.

De afgelopen 10-15 jaar is Singapore enorm verwesterd, dingen als sarongs en wierookhouders zie je niet veel in winkels liggen. Wel macarons en foie gras... Tegenwoordig verkopen ze zelfs zakjes Venco in de grotere supermarkten. O en ik geloof dat ze nu wel weer doerians hebben

Sukran

Sukran

10-03-2014 om 11:55

Brr, dirksmama

Die white coffee!!! Echt waar, op verzoek mee naar Nederland?! Wat grappig. Vind het echt niet te drinken. Maar, inderdaad, wel heel erg 'van het land' en heb al van meer mensen gehoord dat ze het meenemen als souvenir. Heb overigens nooit doorgehad dat Daiso zo groot is hier in ZO-Azië. Krijg je ervan als je op zo'n eiland komt te zitten en nooit de brug over gaat, maar inderdaad, leuke winkel.

Wat daht je van

Oploskoffie met ginseng of gember? Ook een hit

Monique D*

Monique D*

11-03-2014 om 15:09

Geen troep maken en aan de regels houden

Ik ben zelf met mijn ouders in Singapore geweest toen ik een jaar of 19 was. Dat is zeker zo'n 30 jaar terug. Het is een hypermoderne stad (dat merkte je op de luchthaven al). Ook was er een wijk waar veel Chinezen woonden, dat was Chinatown. Daar hadden we nog gezellig gewinkeld.

Maar wat mij nog bijstond was dat het ten strengste verboden was om troep op straat te gooien en te spugen. Je kon een hele grote boete krijgen, daar zijn die boetes van Nederland niets bij. Men wil de stad superschoon houden.

Ga maar eens naar de link: http://liekeinazie.wordpress.com/singapore/weetjes/

Dan kan je je alvast op voorbereiden op jouw gedrag aldaar (de don'ts).

Valt tegen

20 jaar geleden was het een stuk schoner...

En?

Wat is het geworden?

Ava

Ava

09-04-2014 om 15:39

het is geworden ...

(tromgeroffel)

een vergulde orchidee (broche), prachtig!

Ja natuurlijk!

Dat we die vergeten waren!
Mooi he!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.