Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

ijsvogeltje

ijsvogeltje

13-04-2015 om 21:14

Wat te doen in Antwerpen?

Binnenkort ben ik twee dagen in Antwerpen vanwege een wedstrijd van een van de kinderen. We overwegen er een leuk gezinsweekend van te maken. Wie kent Antwerpen en heeft tips voor leuke uitjes? We zijn niet op zoek naar echte 'kinder-activiteiten' (want pubers). Mooi museum? Iets anders cultureels? Stadswandeling? Ben benieuwd!

+ Brunette +

+ Brunette +

13-04-2015 om 22:41

Ja!

Er is daar een mooi museum met moderne kunst. Vraag me niet om wat en hoe want het was in de jaren tachtig.

neteret mut

neteret mut

13-04-2015 om 22:59

het Mas

museum aan de stroom , ben er zelf nog niet geweest maar moet de moeite waard zijn

Onze Lieve Vrouwe Kathedraal

http://tinyurl.com/Mariakerk-Antwerpen
Aan de grote markt, heet Groenplaats. Een paar jaar geleden is de ingang en de voorportalen mooi gerenoveerd. Het wordt goed onderhouden en er is veel te zien aan schilderijen, iconen, ornamenten en architectuur. Een paar mooie orgels.
Als je de kerk binnenkomt is er links een altaar voor Maria maar ook een tentoonstellingsruimte. Rechts is er een winkeltje met religieuze parafernalia. Er is vaak een mis met mooie orgelmuziek terwijl de kerk verder gewoon open is. Er zijn tentoonstellingen en orgelconcerten. Het is vooral allemaal heel mooi, plechtig, en religieus.

http://www.dekathedraal.be/nl/contact.htm

Overigens zitten er veel eetgelegenheden, van Mexicaans tot Belgisch stoofvlees met frites. Maar ook leuke kleine winkeltjes met soms hele bijzondere dingen aan juwelen, aardewerk of kitch.

Rubens

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rubenshuis

Antwerpen is de stad van Rubens, de Vlaamse schilder van de voluptueuze vrouwen. Maar ook veel religieuze kunst, ook in de kathedraal, maar ook in het museum. Ik ben zelf niet in het museum geweest, maar ik hoor dat het ook echt de moeite waard is.

Moni

Moni

14-04-2015 om 19:48

Ga ook asperges eten

Die kunnen ze erg goed klaarmaken in Antwerpen.
Het is het seizoen.

Toen wij er waren, waren de kinderen jonger. De dierentuin was toen favoriet, midden in het centrum.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-04-2015 om 21:18

Leuke ideeën!

Leuke ideeën al, dank jullie wel.
Meer suggesties blijven uiteraard welkom.

Klaartje

Klaartje

15-04-2015 om 21:17

de kathedraal

Die is echt heel mooi. Buiten de gewone winkelstraten zijn er straatjes met aparte kleine winkeltjes. Eigenlijk moet je ook even naar het centraal station gaan kijken, de hal is heel mooi. En daar tegenover de zoo inderdaad.

haven

Een bezoek aan de haven en 's avonds met z'n allen uit eten (zijn vele leuke gelegenheden waar ik de naam niet meer van weet, maar als je rondloopt kom je vanzelf wel iets tegen) en/of naar de bioscoop (altijd gezellig).

Veel plezier alvast.

neteret mut

neteret mut

23-04-2015 om 14:50

dochter gaat met school naar Antwerpen

en er is keuze uit het Red Star Line museum ( "landverhuizen naar de VS"), Museum Vleeshuis (rond dans, klank en muziek), Aquatopia (wonderen vd zee), Mekanik strip (is een winkel rond strips en manga), MuHKA (hedendaagse kunst), Panamarenko, fotomuseum, Modemuseum. De klassen 5 aso (in NL is dat 5 vwo) worden verdeeld in 4 groepen die elk maar naar 2 dingen gaan (is ook maar een daguitstap)
Nog meer keuze om te gaan zien, laat je nog weten wat jullie zijn gaan doen?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

23-04-2015 om 15:38

dank

Dank jullie wel allemaal, we gaan dit weekend eens even lekker op internet rondstruinen en de tips bekijken.

eten doe je bij

Heerlijk lunchen doe je bij Le pain quoditien (ons dagelijks brood in t vlaams, of letterlijk vertaald het overvloedige brood). Heerlijk biologische lunches met broodjes, soepen en geweldige salades vol met gerst, quinoa en hummus. Nooit zo lekker en voedzaam gegeten als daar. Daar teer je de hele dag op. Maar een snee brood met echte boter en home made jam staat er ook op t menu.
Antwerpen heeft ook veel designer winkeltjes vol kleding en interieur. En een pintje vatten he, geweldige keuze in bieren. En niet de hippe Hollander uit gaan hangen en de draak steken met de Vlaamse taal en gewoontes....daar houden ze niet van en dat zul je merken ook.

Rubenshuis

Het leuke van het Rubensmuseum is dat het in het huis is waar Rubens gewoond heeft. Je ziet niet alleen zijn werk maar ook hoe hij woonde. De tuin is ook heerlijk om even te zitten. Het Rubenshuis is pal in het winkelcentrum.

skik

Vakantieganger

Vakantieganger

24-04-2015 om 23:01

Bourla schouwburg

Ook leuk!

neteret mut

neteret mut

25-04-2015 om 21:13

zit toch dicht?

ik had begrepen dat die op het moment dicht is (schouwburg), dus daarvoor eerst ergens informeren voor de zekerheid

Juno

Juno

25-04-2015 om 22:35

Chocola kopen

Chocola kopen bij the chocolate line. Overheerlijke kwaliteitschocola in zeer verrasende en volwassen smaken. Ik eet wel chocola maar ben ik niet erg dol op. Laatst kreeg ik deze chocola cadeau en ik kan niet anders zeggen dan dat ik het enorm lekker vond! Als ik dichterbij zou wonen zou ik regelmatig daar wat halen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.