Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Annegre

Annegre

24-06-2014 om 21:27

Wat te doen - eilandhoppen waddeneilanden?

Wij willen van de zomer 4-5 dagen fietsen. Waddeneilanden lijkt leuk. We zijn met 6 personen ; waarvan 4 kinderen (leeftijd 7-14).
Wie heeft dit eerder gedaan? Ik schrok van de prijzen van de veerboot. Nog tips?

alvast bedankt

Hanne.

Hanne.

24-06-2014 om 21:34

ik lees mee

Geen ervaringen maar ik lees mee.

Zelfde plan maar gezien de kosten neigen wij er naar om een andere richting op te gaan. Meer dan €100 per dag voor alleen de overtocht maakt de lowbudget fiets/kampeer vakantie een stuk minder lowbudget.

Fiorucci

Fiorucci

25-06-2014 om 08:19

ehm...

Welke veerboot bedoelen jullie? Naar Texel, of Terschelling, of een andere?

Hanne.

Hanne.

25-06-2014 om 08:59

tussen de eilanden

De boot tussen de eilanden. Dus Texel - Vlieland, Vlieland - Terschelling etc. Dat is plm 25 euro pp (incl fiets). En dat is best prijzig als je iedere dag zo'n oversteek maakt.

(Den Helder-Texel is maar 5 euro pp voor een retour.)

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-06-2014 om 09:07

is inderdaad duur

Ja, het eilandhoppen is inderdaad duur. Was voor ons reden om van Texel naar Vlieland te gaan en vanaf daar naar Friesland. De overtocht naar Vlieland was wel heel leuk! Je gaat met je fiets over een heel lange, smalle steiger (die heel hoog is), de kinderen vonden dat echt gaaf. De boottocht was ook leuk, heel anders dan zo'n ferry natuurlijk. Reserveren was wel noodzakelijk, want er is maar beperkte plek op zo'n bootje. Op Vlieland wordt je met je fietsen in een soort rups-voertuig gezet, en daarmee cross je dan een stuk over het zand. Een leuke belevenis.

creabea

creabea

01-07-2014 om 11:33

terschelling-vlieland?

op Terschelling kun je wel verder fietsen. Vlieland is zo klein, je bent in 2 uur het hele eiland over.

Hanne.

Hanne.

01-07-2014 om 12:14

wat bedoel je

Wat bedoel je precies?

Op Vlieland kan je inderdaad relatief weinig km's maken, maar Vlieland zit nu eenmaal tussen Texel en Terschelling in. Overslaan is lastig. Of weet jij een bootverbinding die ik gemist heb?

Drukte op Texel

Ik vind fietsen op Texel in de zomervakantie geen vorm van ontspanning. De paden zijn tweerichtings verkeersader best smal, en druk. Vaak moet je weer achter elkaar aan schuiven igv tegenliggers. Texel is wel een heerlijk fiets-eiland, maar dan buiten hoogseizoen.
Er bestaat ook een rondje IJsselmeer fietstocht, als die te lang is, steek je tussen door over de Enkhuizerdijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.