Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Niny

Niny

10-08-2014 om 23:26

Wat is leuk met 2 jongens van 13?

Zoon krijgt even oud vriendje te logeren. Ze kunnen het goed vinden samen maar ik wil liever niet dat ze 3 dagen lang achter de computer hangen. Daarom zoek ik iets om te gaan ondernemen met ze, een museum of iets dergelijks. Klimdingen en karten is niet aan ze besteed.
Het zou fijn zijn als het niet al te ver is, dus omgeving Breda/Tilburg is ideaal.
Alvast bedankt voor het meedenken,
Niny

Ilva

Ilva

11-08-2014 om 20:24

Beetje uit de buurt

Wij zijn naar het Archeon geweest. Momenteel een Romeins festival. Mijn jongens, 12 en 14 vonden het geweldig. Het zit in Alphen aan den Rijn.

Inanna

Inanna

11-08-2014 om 21:39

ik denk mee

Ik heb ook niet veel inspiratie, maar goed. Zoon van 13 roept paintball/lasergamen. Dat kan bij de 7 geitjes geloof ik, maar ik weet niet of je dan met een groep moet zijn, bovendien zijn buitenactiviteiten misschien toch niet zo'n goed idee momenteel, kanoën (Valkenswaard, maar vast ook nog wel op andere plekken), Oliemeulen, Beekse Bergen, zwembad.

Tante Tiny

Tante Tiny

11-08-2014 om 21:51

Ik hoor enthousiaste verhalen over geocoaching

Zelf nooit gedaan maar blijken veel mensen leuk te vinden, jong en oud.

Ilva

Ilva

12-08-2014 om 12:56

Ja, leuk

Lasergamen is inderdaad erg leuk. Mijn zoon van 12 is zondag geweest. Je doet dan gewoon met een groep mee. Hij vond het geweldig. En geocoaching is inderdaad ook heel erg leuk. De spanning om iets te vinden. Heel leuk en ze zijn lekker buiten.
Naar het zwembad is ook altijd goed of de bioscoop, er draait vast wel iets leuks.

En gewoon een potje voetballen buiten werkt ook.

Veel plezier met de mannen.

mari39

mari39

12-08-2014 om 19:30

de voltage

in tilburg, kun je van alles doen. Lasergamen, paintball, bowlen etc. Wel warm want veel mensen en binnen. Maar voor een keertje goed te doen.

Niny

Niny

14-08-2014 om 11:40

Update logeerpartij

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Uiteindelijk bleek dat film kijken met popcorn, een lange fietstocht met picknick en een ijsje eten bij de plaatselijke ijssalon leuk genoeg was voor beide jongens. Maar als zoon nog eens een wat meer avontuurlijk type op bezoek krijgt, weet ik nu wat we kunnen gaan doen!

Lucerna

Lucerna

14-08-2014 om 12:52

tipje bij geocaching

Geef de heren dan het navigatie-apparaat en de omschrijving in handen en ga het niet zelf doen. Alleen maar meelopen is niet erg motiverend

neefje met zoon

Hier kwam neefje 12 bij zoon 14 logeren. Ze hebben veel bordspellen gedaan waarbij oudste 17 ook nog meedeed. Verder gemountainbiked in het bos en een onderlinge LAN partij gehouden, ook met zijn drieën. Bioscoop was een optie maar ze konden het niet eens worden over de film. Ik heb getrakteerd op vers ijs en vanmiddag nog pannenkoeken gebakken. Straks wordt neefje geheel tegen zijn zin weer opgehaald. Het is dus nog steeds leuk om te logeren!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.