Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Pien

Pien

23-07-2014 om 08:08

Wat is leuk in Drenthe?

Begin augustus gaan we een weekje naar Drenthe. Natuurlijk heb ik al op de site van het VVV gekeken, maar uit ervaring weet ik dat hier de beste tips gegeven worden.

Wat is dus leuk in Drenthe voor een 6-jarige en voor een 14-jarige? We zullen regelmatig opsplitsen denk ik, iets voor allebei de kinderen zal wel moeilijk worden.

Tijgeroog

Tijgeroog

23-07-2014 om 09:03

Uhm...

Vorig jaar hadden we een dag in Drenthe. We zijn op het boomkroonpad gewees (Staatsbosbeheer) waar ook een mooi stuk bos omheen zit, natuurlijk naar het hunnenbedcentrum in Borger en 's avonds naar het binnenkomen van de schaapskudde bij de schaapskooi in de buurt van Dwingeloo. (Natuurmonumenten). Allemaal erg leuk.
Als ik meer tijd had gehad was ik ook graag bij Kamp Westerbork geeeest.

Pien

Pien

23-07-2014 om 09:30

Schaapskudde

kijk, die stond nog niet op mijn lijstje, dat vind ik een heel leuk idee. Hunebedden en kamp Westerbork staan er op.

Ik ben in Drenthe geweest toen ik 4 was, lang, lang geleden, en ik herinner me Ellert en Brammert. Ik vond ze zooo eng.

amk

amk

23-07-2014 om 10:31

Assen

het Drents museum is voor beide leeftijden leuk. Vlak bij zit ook een goede ijswinkel.

Gevangenismuseum in Veenhuizen. Dierenpark Emmen natuurlijk.
Een fietstocht naar de Ja-knikkersvan Schoonebeek (die eigenlijk in Duitsland staan )

Voor de jongste speelstad Oranje of Plopsa Coevorden.

Marie

Marie

23-07-2014 om 10:35

Drouwenerzand en Nienoord

Ook leuk zijn attractiepark Drouwenerzand http://www.drouwenerzand.nl

En Nienoord in Leek http://www.landgoednienoord.nl

Hadewich

Hadewich

23-07-2014 om 10:37

Boomkroonpad niet

Het boomkroonpad vind ik geen aanrader: kost geld en je bent er in 10 minuten weer af. En het uitzicht is alleen maar blaadjes, beetje saai. Gewoon door het bos wandelen daar vonden wij leuker. Je kunt er uit kastjes gratis routebeschrijvingen halen, heel makkelijk.

Ellert en Brammert

Jammer dat je Ellert en Brammert zo eng vond als klein kind. Die van mij vonden het juist fantastisch. Misschien even je jeugdtrauma proberen te parkeren en toch eens te kijken?

Verder is een route langs hunebedden natuurlijk altijd leuk (vvv heeft wel een lijst). Kun je meteen mooie wandelingen aan koppelen.

Voor wat nattere dagen is Oranjestad misschien leuk, hoewel niet voor een 14-jarige denk ik.

Dwingelerveld is ook heel mooi. Je kunt er prachtig wandelen en fietsen (en inderdaad de schaapskooien bezoeken: ze hebben er twee volgens mij).

Pien

Pien

23-07-2014 om 14:48

Er zijn meerdere schaapskooien in Nationaal Park Dwingelderveld. Die van Ruinen is erg leuk, de schaapsherder vertelt het eea voordat hij (ik meen om 10 uur, maar dat kun je op de website vinden) de hei opgaat met de schapen.

Het bezoekerscentrum van Natuurmonumenten in bovengenoemd park is ook heel leuk! Er zijn daar veel activiteiten te doen voor kinderen. Wij hebben daar vorig jaar een hele leuke dag gehad!

Pien

Pien

23-07-2014 om 17:03

Ik ben de topicstarter

met een gelegenheidsnick (straks kom ik heel OO tegen in Drenthe ). Bovenstaande Pien, ben ik dus niet.

Ik heb alle suggesties genoteerd, Drouwenerzand staat denk ik wel hoog (hoewel ik die van 14 dan qua eten wel moet intomen). Gevangenismuseum ziet er ook leuk uit.

En ja, Ellert en Brammert, nachtmerries heb ik volgens mij gehad van die twee. Ik heb ze opgezocht en ze zien er nou niet echt vriendelijk uit toch? Misschien moet ik er toch maar heen, 44 jaar later.....

Pien

Pien

23-07-2014 om 17:05

En andere Pien

wiens nick is dus tijdelijk gepikt heb, sorry, sorry. Die schaapskooi in Ruinen ziet er ook heel erg leuk uit. Een week is te kort denk ik.

Pien de derde

Pien de derde

23-07-2014 om 17:18

Emmen dierentuin

Volgens mij zie ik de dierentuin in Emmen er nog niet bij staan. Dat is voor een veertienjarige ook nog wel leuk.
Veel plezier!

Pien (niet topicstarter)

Pien (niet topicstarter)

23-07-2014 om 19:45

Hahaha

Een ware Pienenexplosie hier. Ik had de nick van topicstarter niet opgemerkt, anders had ik de mijne wel even aangepast !

Ik heb nog een tip voor je: ijs- en speelboerderij de Drentse Koe in Ruinerwold. Een boerderij waar ze ambachtelijk ijs verkopen, met een hele grote speeltuin erbij, en een maisdoolhof en parcours voor skelters enz. Heel leuk!

Veel plezier in Drenthe! Volgens mij moet je je vakantie maar vast verlengen

Tango

Tango

26-07-2014 om 23:10

Zwemmen

Drenthe heeft ook mooie zwemplassen, zoals 't Nije Hemelriek vlak bij Borger. Leuk voor als het mooi weer is.
Drouwenerzand is inderdaad erg leuk, zijn wij jaren achtereen geweest. Dochter van 13 wil nog steeds wel. Wij zijn er echt wel uitgekeken.
Borger heeft trouwens een heel leuk stenen-winkeltje waar wij vorig jaar bij toeval eens belandden. Volgens mij zit het aan de kant van de autoweg waar je Borger in rijdt. We kregen toen een hele uitleg over stenen en fossielen en de kinderen mochten een kristal doormidden hakken. Was erg leuk.
Boomkroonpad vonden wij wel leuk maar onze kinderen waren toen nog wel een stuk jonger. Als je kinderen niet van wandelen houden zou ik het niet gauw doen want wij plakten er dan wel een wandeling achteraan.

Pien

Pien

26-07-2014 om 23:34

Wandelen

is dus helaas helemaal niks voor mijn 6-jarige. Die begint na 2 meter al te zeuren "wil je me dragen?" Maar die zwemplassen zijn wel leuk, die heb ik bij het (inmiddels best lange) lijstje geschreven!

Pien

Pien

27-07-2014 om 09:29

Winkelen?

Ik wil eigenlijk ook nog graag een paar uurtjes lekker winkelen (in m'n eentje!!). Zijn daar nog tips voor?

Barvaux

Barvaux

27-07-2014 om 11:02

Pien

Je moet ook niet gaan wandelen maar geocachen!

Van alles wat

Zwemmen kun je leuk in Emmen (Aquarena) of in Meppel.
Buiten zwemmen: Plan Schoonhoven in Hollandscheveld.

Winkelen: Meppel, Emmen, Hoogeveen (saai centrum, maar wel overzichtelijk), Assen.

Op donderdag heb je in Meppel Meppeldag, en in Hoogeveen de Pulledag.
Grote braderie/rommelmarkt en allerlei vertier.

Zoo bizar in Orvelte schijnt ook heel leuk te zijn, hoor al van meerdere mensen dat hun kinderen daar heen zijn geweest met een kinderfeestje.

Barvaux

Barvaux

28-07-2014 om 14:10

sowieso

is Orvelte leuk om te bekijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.