Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wat is belangrijk tijdens de vakantie?


Vesper Lynd

Vesper Lynd

09-11-2016 om 10:15

Tijgeroog

Vanaf het eerste bericht is ze eerlijk geweest over haar bedoelingen, dus jouw sneer vind ik wat oneerlijk. Ik vond het een leuke vraag.

Tijgeroog

Tijgeroog

09-11-2016 om 10:20

Versper

Bij het eerste bericht twijfelde ik al aan haar bedoelingen.

40er

40er

09-11-2016 om 10:24

Ho tijgeroog

Ik vroeg erom!

Bienebloem

Bienebloem

09-11-2016 om 10:27 Topicstarter

Jammer

dat ik geen foto kan laten zien van mijn schrift waar ik notities in heb gemaakt. Het gaat mij om de tips die ik heb gekregen die zijn mij zeer waardevol. Wij hebben zelf geen kinderen dus ik kan lastig inschatten waar behoefte aan is...

Dat ik in ga op een vraag om de website te melden lijkt me op zich vrij logisch, toch?

Triva

Triva

09-11-2016 om 10:33

Vesper

Daar nemen wij lampjes voor mee die aangaan op beweging en werken op batterijen.

Ik snap niet wat je nu met die vitrage wil eigenlijk?

Eerste hulp

http://www.gifwijzer.nl/
Ik zou me ook even verdiepen in de inhoud van een verbandkist en wat eenvoudige EHBO. En contact leggen met medische voorzieningen in je omgeving, hoe dat ingericht is en betaald moet worden.
Kinderen, maar ook volwassenen hebben nog weleens een ongelukje, zeker op vakantie.

Li

Li

09-11-2016 om 10:39

slaapkamer beneden

is een goed idee. Daar kan ook een gehandicapt familielid slapen ipv de ouders. Wij nemen Opa altijd mee op vakantie en het valt soms niet mee om wat te vinden voor hem. Hou daar dan wel rekening mee met de inrichting van badkamer en WC ( niet te krap) en adverteer het ook. Over geen wasmachine kun je je heen zetten, maar iets dat niet geschikt is voor gehandicapten boeken wij niet, punt!

De meesten zullen hier niet naar op zoek zijn, maar als je nou toch al een slaapkamer beneden hebt...

Bienebloem

Bienebloem

09-11-2016 om 10:45 Topicstarter

Reactie op Li

Hoi Li,

Daar hebben we inderdaad ook aan gedacht, om het ook voor mindervalide toegankelijk te maken. We gaan eens kijken of we hier wat mee kunnen. Wel is het terrein van de boerderij nogal landelijk, dat wel zeggen, niet recht toe recht aan...

Vesper Lynd

Vesper Lynd

09-11-2016 om 10:49

Oh blegh

Wilde ik net die site bekijken, is hij verwijderd.

Bienebloem

Bienebloem

09-11-2016 om 11:06 Topicstarter

Helaas

Ik zag het net ook. Het was niet bedoeld al reclame maken, ook niet bij nagedacht dat het zo opgepakt zou worden...

Tijgeroog

Tijgeroog

09-11-2016 om 11:07

Vraag

De vraag of ik te cynisch ben was overigens een hele oprechte vraag hoor.

Bienebloem

Bienebloem

09-11-2016 om 11:09 Topicstarter

De reacties

die je daarop kreeg spreken voor zich, toch? Ik ga hier verder niet over in discussie.

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor de gegeven tips!

Tijgeroog

Tijgeroog

09-11-2016 om 11:17

Bienebloem

Ik wilde alleen maar aangeven dat ik best open sta voor andere, minder cynische, meningen. (waaruit overigens bleek dat ik in ieder geval niet de enige was, maargoed). Succes met jullie vakantiewoningen.

lisbeth

lisbeth

09-11-2016 om 22:02

Die van mij

Worden altijd heel gelukkig van een trampoline. Ook zijn dieren populair. Honden , katten, konijnen. Scheelt ook in heimwee naar de dieren thuis.
Verder, kastruimte. Zowel voor kleding als boodschappen. Ik heb altijd te weinig ruimte. En wifi, geen wifi is een no go voor ons.
Een eigen terras vind ik belangrijk, dat ik als ik aan mijn ontbijt zit geen pottenkijkers heb. Verder inderdaad liever drie kleine slaapkamers dan twee grote.

Morgaine

Morgaine

10-11-2016 om 07:30

Stopcontacten

Wij zijn net een weekendje weggeweest. Was een erg leuk huis, maar we misten stopcontacten. De stopcontacten die er waren, waren al bezet door lampen, koffiezetapparaten etc.

Verder was het heel erg compleet en dat waardeerden wij zeer!
Kast vol met spellen, kast vol met films op dvd, schuur vol met skelters en ander speelgoed, tafeltennistafel, airhockey, grote trampoline. Dit was een particulier huis voor 15 personen, ik begrijp dat je niet in ieder huisje een tafeltennistafel en airhockey gaat zetten. Maar als je nog een grote gezamenlijke speelruimte hebt, dan is dat wel leuk.

Verder stond er bij iedere wastafel een pompje met zeep en waren er diverse schoonmaakmiddelen. En buiten was een flinke lading openhaardhout opgeslagen wat we konden gebruiken. Ik zag dat je bij ieder huisje een vuurplaats gaat maken. Dan is zo'n voorraad hout ook fijn! Desnoods tegen een kleine vergoeding.

Geen open haard

Na een aantal keer een huis (met open haard) te hebben geboekt, boeken we tegenwoordig juist huizen zonder open haard. De gebruikers vergeten vaak de open haard schoon te vegen of doen dat met de franse slag.
Gevolg is dat de aslucht je op de keel slaat als je 's morgens de huiskamer binnen stapt.

Ik zou ook geen dieren toestaan. Niet dat ik een hekel heb aan honden, want dat heb ik niet. Maar de ervaring met hondenharen onder bed of op de stoffen bank of in uit het oog springen de hoeken of in een stofzuiger die niet werkt en naar honden haren stinkt vanwege de haren in de zak, zijn aanleiding om aan te geven geen dieren toe te laten.

Verder is een map met info uit de buurt welkom.

Ik weet niet hoe ver de woning uit de bewoonde wereld is, maar dan is het wel fijn als bezoekers de mogelijkheid hebben om bij jullie produkten zoals spaghetti of blikken soep, luiers etc. te kunnen kopen.

En een stevige schrobborstel voor het boenen van de schoenen na een boswandeling.

Gijsje

Gijsje

10-11-2016 om 09:50

Ook

Tip! Zet een flesje wijn op tafel en eventueel bosje bloemen. Het ziet er dan meteen verzorgd uit. Liever nieuwe meubels en spullen van ikea dan oude troep wat lastig schoon te maken is. Wel warm en gezellig inrichten. Sfeerlicht etc. matras beschermer gebruiken die je kunt wassen dan blijft het bed fris. Bij ikea heb je goede! ik zou ook altijd schoobmaakmiddel en schoonmaakdoekjes/ schone dwijl achterlaten. Dan heb je meer kans dat je gasten het schoon achterlaten. Wat ik me afvraag is hoe doe je dat met de sleuteloverdracht en de beheer van de Woning? Als je het iemand anders laat doen hoeveel procent krijgt hij dan? vrienden van ons hebben een woning in het buitenland die iemand anders voor ze beheert en ze betalen daar 35 % provisiekosten voor. Dat is toch veel te veel?

Triva

Triva

10-11-2016 om 09:59

honden

Je moet bedenken of waar je het huisje hebt ideaal is voor honden of niet. Als het geen ideale omgeving is kun je er voor kiezen het huisdiervrij te maken en andersom. Het ligt er ook aan wat je zelf prettig vind en of je honden hebt. Heb je die: dan geen stoffen bekleding, een tegelvloer, bedden hoog op de poten zodat je er onder kunt zuigen en geen hoekjes en gaatjes en ruimte onder meubelen etc.

Je kunt er juist geluk mee hebben, zeker als je meerdere honden toestaat. Meer dan 1 of 2 honden is maar zelden toegestaan en zo kun je meer mensen trekken. Aan de andere kant zul je de mensen die geen huisdieren willen zoals Flanagan niet trekken. Kiezen of delen maar die keus is snel gemaakt als je zelf al wel of geen hondenliefhebber bent.

tictac

tictac

10-11-2016 om 10:07

nav Triva

Als je zelf honden hebt, ga er dan niet van uit dat alle andere mensen het leuk vinden dat die honden aan ze snuffelen of gewoon los rondlopen. Wij slapen op weg naar het zuiden vaak in chambre d'hotes en het verbaast me altijd weer dat honden gewoon vrij rond lopen. Ik vind het echt niet leuk als ik in de tuin zit en er kan ieder moment een hond aankomen. Ook al doet deze niks, ziet 'ie mij niet eens, ik zit niet relaxed een boekje te lezen.

Marjoleine64

Marjoleine64

10-11-2016 om 10:37

Verlichting

En dan niet alleen maar een schemerlampje hier en daar, maar zodat je gewoon op de bank een boek of krant kan lezen, en ook in bed. En boven de eettafel, zodat je ook daar een spelletje kan spelen of een krant kan lezen 's avonds.

Half a twin

Half a twin

10-11-2016 om 11:09

toilet apart of extra voldoende stopcontacten

Wij gaan niet vaak in een vakantiehuisje op vakantie maar als het dan toch eens gebeurt een keer in de 5 jaar of zo dan mis ik altijd het aparte toilet of een extra toilet. Een huisje voor 6 personen met alleen een toilet in de badkamer vind ik irritant.
Zeker als je niet alleen met eigen bent maar met (schoon)ouders of zo. Staat oma onder de douche moet het kleinkind (dat nog geholpen moet worden) naar de WC. Drama kompleet als die het 10 minuten op moet houden.

Vooral in de keuken genoeg stopcontacten, zodat ik koffie kan zetten in het koffiezetapparaat en voor de kinderen thee kan maken met de waterkoker en dan niet eerst de magnetron hoef te ontkoppelen.

tictac

tictac

10-11-2016 om 11:18

als er een oven is

dan ook graag ovenschalen. Wij waren de laatste keer in een huisje waar naast het benodigde aantal stoelen ook 4 krukjes stonden. Dat was best handig! Ook in de slaapkamers een stoel of krukje om je kleren op te leggen, of voldoende haakjes, dat kan ook.
Er stond een kastje met allemaal rieten mandjes erin. Ideaal voor boodschappen, maar ook handig voor spelletjes enzo.
Plankje in het toilet om spullen op te zetten. Meer dan 1 sleutel per accommodatie, zodat gezin er ook gesplitst op uit kan.

Half a twin

Half a twin

10-11-2016 om 11:50

Passende filters voor koffieapparaat

We waren een keer met mijn hele familie (18 personen) in een vakantiehuis voor 20 personen. 2 vaatwassers, 4 badkamers met bad, een sauna en douches bij de sauna echt aan alles was gedacht. In de keuken stond een koffieapparaat wat je ook vaak in horeca gelegenheden ziet met zo'n groot metalen filter waar van die filters in moeten met een ronde bodem en geribbelde opstaande wanden. Heel jammer dat je die er dan niet bij krijgt. Sowieso passen je eigen meegenomen filters vaak niet en soms valt het niet mee om passende filters te kopen.

Lente

Lente

10-11-2016 om 12:26

Jammer dat die link niet mag

Tenslotte gaan deze vakantiehuizen pas in 2018 open. Het lijkt me een leuke site om te volgen hoe het zich ontwikkelt.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

10-11-2016 om 19:36

Reclame

Beste forumdeelnemers,

Nu moet ik weer verwijzingen naar de betreffende facebookpagina verwijderen. Het is niet eerlijk ten opzichte van anderen als ik niet steeds de informatie weg haal. Ik verwijder zoveel spam en dan zou ik het nu moeten laten staan?

Een oplossing zou zijn dat iemand een mailadres in dit draadje zet waar je naar toe mag mailen voor de betreffende facebookpagina.

Als er nog een verwijzing komt zal ik het hele draadje verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online

O excuses

Dat was ik. Ik vond het wel leuk om te volgen, vooral verhalen over de omgeving, de geuren van het bos en dergelijken en de plannen met de oude gebouwen en hoe dat verder gaat. Net als bij 'ik vertrek'. En niet het idee dat er nou zoveel verdiend wordt op het moment. ik zal beter opletten.

Lente

Lente

10-11-2016 om 21:19

Mooie oplossing, Bienebloem mailadres?

Als mensen jouw verhaal willen volgen, kunnen we jou dan mailen om de facebookpagina te krijgen ?
Kun je hier een mailadres neerzetten?
Het mag van de redactie Met dank!

Bienebloem

Bienebloem

14-11-2016 om 10:17 Topicstarter

E-mailadres

Hoi allemaal,

Er zijn weer waardevolle tips bij gekomen! Dank daarvoor.
Inderdaad, de afweging of we honden toestaan zijn daar zijn we nog over aan het nadenken. Het vakantiehuis waar het hier om gaat krijgt een eigen omheinde tuin, dus dat zou prima zijn voor een gezin met kinderen en/of hond. Wel moeten we hier dus rekening mee houden met de inrichting zowel kidsproof als hondproof.

Als wij op vakantie gaan dan huren wij altijd een huisje, wij stuiten dan vaak ook op zaken die er niet zijn. Inderdaad, de verlichting die niet deugd, geen opbergruimte of plankjes of te weinig stopcontacten, arghhhh haha. Waar plug ik mijn telefoon dan in, in mijn neus?

Wij wonen er nu nog niet maar gaan, zodra alles klaar is, emigreren. Dus wij wonen dan op het terrein. Makkelijk met sleuteloverdracht en vragen etc. In de huisjes komt ook een informatie map, waar je alles in kunt vinden. Ik ben er al mee aan de slag gegaan, heerlijk winterklusje. En ook komt er een kleine veestapel, we zijn nog aan het denken welke dieren, maar in ieder geval kippen en we denken aan 2 schapen. Een boerderij winkeltje mag dan ook niet ontbreken, voor het kopen van verse eitjes van het erf en de mogelijkheid om een boerderijontbijt te bestellen behoort ook tot de mogelijkheden. Ach, als ik er zo over schrijf kan ik niet wachten... maar we moeten nog even flink verbouwen. Deze week wordt de waterput geslagen, minimaal 30 meter diep, dus heerlijk zuiver bronwater wat je kunt drinken en ook de septic wordt geplaatst. Ja, dat was er allemaal nog niet.

We gaan wonen in een bosrijke omgeving, heerlijk dus voor de buitenmens. Maar wel binnen 15 minuten in het stadje, waar je de grote supermarkten en restaurantjes kunt vinden. Dat was voor ons dan ook een vereiste, wel het gevoel hebben dat je heerlijk afgelegen woont maar wel alle faciliteiten binnen handbereik en dat is gelukt.

Ik zal nog even mijn emailadres hier neer zetten, voor de mensen die het leuk vinden om onze Facebook pagina te volgen. [email protected]

zebra

zebra

14-11-2016 om 11:20

handig

-in geval er geen vaatwasser in komt, dan graag wel een afdruiprek en eventueel een teiltje.
-waterkoker (misten we vorig jaar op vakantie)
-koffiezetapparaat qua inhoud geschikt voor het aantal personen in het huisje
-uiteraard wifi
-rol vuilnis- en/of pedaalemmerzakken
-voldoende toiletpapier
-voldoende (kunststof) bakjes of schalen voor fruit, chips, snoep
-schaar
-voldoende bestek en borden
-zachte bezem of swiffer met doekjes voor tussentijdse stofwisbeurt
-apart toilet
-ruime douche (liefst inloop)
-niet teveel drempels
-makkelijk schoon te houden meubels

Threeboys

Threeboys

14-11-2016 om 12:53

schoon

Eigenlijk vooral dat het SCHOON is als je binnenkomt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.