Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Reislastig

Reislastig

07-04-2015 om 15:41

Wat gaan we doen eind april?

Blijk ik zomaar de laatste week van april vrij te hebben... Dat kwam zo uit bij het maken van het rooster, hoefde maar 1 dag te werken die week en die kon ik ruilen en ik vind het wel geinig. Man kan zich ook vrijmaken, kinderen redden zichzelf. Eigenlijk wil ik wel wat gaan doen, maar wat?? Daar zijn we dus slecht in, iets plannen en regelen. In de zomer pakken we de kampeerspullen in de auto en dan zien we wel waar we uitkomen.
Ik denk bijvoorbeeld aan Barcelona voor een paar dagen, zou dat wat zijn? Maar ja hoe begin je daamee, je moet een vlucht vinden en een onderkomen, hoe weet je of je onderkomen een beetje fatsoenlijk is, is het iets om dat door een reisbureau te laten regelen of betaal je dan veel te veel?
Of heeft iemand nog andere leuke suggesties voor een paar dagen eind april?

Elke

Elke

07-04-2015 om 16:24

Doen!

Barcelona is geweldig! Wij boeken altijd alles zelf, niet via 'n reisbureau. Meestal beginnen we met de vlucht, omdat daar nu eenmaal het meeste geld in gaat zitten en het nog wel eens kan schelen om op de ene of de andere dag te vertrekken. Als de vlucht is geboekt gaan we pas op zoek naar 'n hotel of AirBnB...

Wij hadden de laatste keer een prima hotel: betaalbaar, schoon en op een handige locatie. Ik boek hotels via Expedia, Booking,com of direct bij het hotel. Net wat het goedkoopst is. Vluchten doe ik ook zo, er zijn veel ticketverkopers, maar soms is het via de luchtvaartmaatschappij nog net even goedkoper. Als je in de buurt van Dusseldorf/Brussel/Antwerpen/Bonn woont kan het (veel) voordeliger zijn om via die luchthavens te vliegen.

Juno

Juno

07-04-2015 om 18:41

Vlucht

Ik ben zelf altijd erg blij met de site skyscanner.nl. Er zit een staafdiagram bij waarop je kan zien wat het kost om op die specifieke dag te vliegen. Als je de opties hebt aangeklikt kan je direct boeken. Ik zou me niet zo druk maken om een hotel, als je zonder kinderen bent ben je een stuk flexibeler. Als je weet in welke wijk je wil zitten kan je daar ter plekke kijken.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

07-04-2015 om 19:11

Barcelona is leuk!

Zeker goed idee!
Het fenomeen 'reisbureau' is inmiddels aardig achterhaald... en zeker voor stedentrips als Barcelona compleet overbodig. Gewoon zelf een vlucht boeken. Er zijn genoeg sites (vliegtickets.nl, vliegtarieven.nl etc.). Je kunt ook rechtstreeks bij bijvoorbeeld Transavia boeken. Probeer even wat verschillende aankomst- en vertrekdata uit: een dag eerder of later kan veel geld schelen.
Daarna boek je een hotelletje via bijvoorbeeld booking.com. Barcelona heeft massa's hotels, en het kost niet veel daar. Zoek een lekker centrale plek, vlakbij een metrostation, dan ben je ter plekke flexibel. Op booking.com staat per hotel op een kaartje waar het ligt.
Voor highlights als Sagrada Familia is het handig om van te voren online tickets te bestellen, dan hoef je ter plekke niet in de rij.
Ook leuk: een fietstocht met een Nederlandstalige gids. Er zijn verschillende bedrijfjes, gewoon even via google zoeken.
Veel plezier!

Stenna

Stenna

07-04-2015 om 23:41

vliegen

naar Barcelona is ook heel goedkoop vanaf Eindhoven!

Yura

Yura

08-04-2015 om 11:03

Zelf regelen

Gewoon zelf regelen, goedkope vlucht zoeken, voer op boekingssites zoals hierboven genoemd meerdere vertrekdagen in en ook meerdere vertrekluchthavens en probeer dat een aantal dagen achter elkaar en oh ja zet je cookies uit. Hotel kun je vinden via bijv. booking.com, ik kijk altijd op zoover en tripadvisor wat de commentaren op zo'n hotel zijn. Zo heb ik een hele rondreis van 3 weken door Amerika geboekt. Expedia vind ik ook een fijne site, daar kun je ook combinatie van hotel en vlucht boeken, dat is goedkoper dan los, maar ook hier geldt even wat data en vertrekluchthavens uitproberen. Zelf vind ik het voor een stedentrip prettig om vanaf een kleinere luchthaven te vertrekken zoals met Transavia via bijv. Rotterdam of Eindhoven, je hoeft dan maar kort vantevoren aanwezig te zijn, omdat je auto niet zo ver weg staat, de rijen bij security minder lang zijn en je in het gebouw zelf minder kilometers hoeft af te leggen naar de gate.
Je kunt ook even afwachten welke steden Transavia in de aanbieding heeft en daar je bestemming van af laten hangen, meestal hebben ze elke week een stuk of 3 steden in de aanbieding en dan ben je vaak voor onder de 100 euro pp op en neer. Meld je aan voor de nieuwsbrief en/of like ze op facebook, dan krijg je vanzelf de aanbiedingen.

Reislastig

Reislastig

08-04-2015 om 19:45

Was er al bang voor

Jullie zijn allemaal enthousiast. Zal ik toch aan de google moeten. Skyscanner ga ik proberen en ook maar de site van transavia zelf. Deze week heb ik daar eigenlijk geen tijd voor, ik moet er wel rustig voor gaan zitten en eerst diep ademhalen. Hoe lang van tevoren moet het geregeld zijn, kan toch ook volgende week nog wel? Jaja, uitstelgedrag, ik probeer er niet te erg aan toe te geven.

guera

guera

09-04-2015 om 19:09

grappig

Ik check de tarieven van een vlucht bij wijze van spreken als ik even op de wc zit.....Je moet er even voor gaan zitten zeg je . Hoe moeilijk kan het zijn denk ik?
Zoover ff checken bij accomodaties.
Vluchttarieven kunnen erg fluctueren. Geen idee wat volgende week dan weer doet. Nu kost Barca circa 180. Best redelijk op zoń korte termijn.

Reislastig

Reislastig

09-04-2015 om 21:15

Alles samen

Niet alleen de vlucht guera. Ik pieker dan ook over alle andere regelzaken. Willen we naar de Sagrada Familia dan moeten we van te voren tickets bestellen. Legio ticketbureaus op internet, allerlei prijzen. Welke is betrouwbaar en waar word je belazerd en sta je straks met een waardeloze print? Je krijgt bljkbaar een tijdslot nadat je hebt geboekt, wat als dat een rottijd voor ons is die de rest van de dag in de war stuurt? We moeten dan wel een hotel in de buurt hebben en ook liefst in de buurt van de metro begrijp ik ivm bereikbaarheid van andere biestemmingen. Uitzoeken uitzoeken. Verdiepen in de plattegrond. Ja ik heb mijn nick niet voor niets gekozen, ik ben daar heel onzeker in al dat plannen geef mij maar we zien wel waar we uitkomen en wat we doen of laten.

reismakkie

reismakkie

09-04-2015 om 22:01

tsjonge

wat lijkt me dat ingewikkeld.
Ik begrijp niet zo goed dat je zegt:geef mij maar we zien wel waar we uitkomen en wat we doen of laten.

Dan doe je dat toch? Je boekt een ticket en een hotel dat betaalbaar is en in het centrum ligt en dan zie je verder wel.
Vorig jaar stond ik met man en kinderen in de rij voor de Sagrada. Duurde een eeuwigheid. Toen zagen we dat je met online tickets op de afgesproken tijd zo door mocht lopen. Dus de rij weer uit. s middags tickets geboekt online voor de volgende dag en genoten van de Sagrada.
Parc Guelle idem dito; kaartjes uitverkocht. Jammer maar helaas. Wel genoten van het algemene deel van het park. Geen zin om ons vast te leggen dus wat anders gaan doen. Volgende keer beter. Barcelona loopt niet weg. De Sagrada en Parc Guelle ook niet . (heette het zo??)

Metro is overal in de buurt in het centrum.

Maak je niet druk. Als je kijkt wat er op je pad komt zul je zoveel beleven!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-04-2015 om 22:17

Als je er zo in staat....

Zou ik zeggen: hophop naar het reisbureau... Dat is die mensen hun werk.

Wat je ook kunt doen is georganiseerd gaan.

Dat kost wel iets meer, maar als je maar een paar dagen gaat zal het je de kop vast niet kosten...

Stenna

Stenna

09-04-2015 om 22:47

phoe

als ik zo ging piekeren van te voren bleef ik thuis. Het moet wel leuk cq ontspannen blijven, vakantie!

Elke

Elke

09-04-2015 om 23:22

Stop met piekeren

Barcelona is geweldig, ook om zo rond te lopen zonder iets te plannen

Dus boek een vlucht en zoek een leuk hotel uit op Expedia. Het hoeft niet *perfect* te zijn, gewoon goed is ook prima. Wij zaten in The 8. Heel simpel, maar ontbijt was prima, de kamer was schoon, de eigenaar vriendelijk en het lag op een redelijke locatie. Verder waren we er alleen maar om te slapen.

Toch nog even wat tips:

Sagrada familia kan je vooraf tickets voor boeken, dat hebben wij gedaan vanuit het hotel, gewoon via hun eigen site, betalen, printen, klaar. Je moet vooraf een dag/tijd kiezen en die is bindend. Niet nu al boeken dus, maar pas als je daar bent. Je kan het tijdslot zelf kiezen, gewoon wat jou het beste uitkomt. Toen we bij de SF kwamen was de rij voor voorgeboekte tickets langer dan die bij de kassa... Dat kan dus ook. Het is wel het enige waarvan ik zeg dat het echt een MUST is om te doen!

Verder leuk: één van de huizen van Gaudí (bijv Casa Batllo, niet goedkoop maar wel indrukwekkend), La Barceloneta, de Ramblas en La Boqueria (ubertoeristisch, maar daardoor ook wel weer leuk) en Park Güell (met of zonder de bank, en met of zonder het werkhuis). Je kan naar het strand, er is een vrij groot winkelcentrum, het Picassomuseum is ook echt aan te raden.

Beste manier van transport: de Metro of zo'n Hop-on-Hop-off bus (daar zijn 2 grote organisaties van, die elk 3-4 routes rijden). Wij hebben veel gelopen en voor de metro een 10-rittenkaart uit de automaat getrokken, die kan en mag je samen delen, ook al is het maar één kaart. Vervoer van en naar het vliegveld hebben we met zo'n aircoach gedaan, dat was makkelijk en comfortabel. Hoef je ook niet vooraf te boeken, gewoon in de rij aansluiten en daar ter plekke een kaartje kopen.

En verder vooral genieten van het weer, de sfeer en het geweldige eten!

guera

guera

10-04-2015 om 13:55

altijd bij ding zelf

1 regel! boek altijd bij het park of bezienswaardigheid zelf.
Google op sagrada familia en dan kom je op de official site. http://visit.sagradafamilia.cat/?lang=en#tickets

Dan weet je zeker dat het goed gaat.

Verder vind ik het wel grappig dat hier wordt gezegd dat het een must is. Vonden wij nl niet. Te druk, te overpriced....vonden wij dan.
Gewoon lekker van de buitenkant en beneden bekijken.

Kun je altijd nog besluiten of je erin wil

Parc Guel is wel erg leuk. OOk lekker wandelen. Ben je wel een paar uur zoet. Dus doe dat lekker in de ochtend als het koeler is.

En sja dat hotel. Doe het via booking.com. Lees ff een recensie hier of daar en niet teveel piekeren.
Als het je dan alsnog allemaal aanvliegt. Ga dan gewoon lekker naar Antwerpen of Brussel met de auto

Voorpret moet het zijn! geen stress

Reislastig

Reislastig

10-04-2015 om 16:10

Dank je guera en Elke

Ja, dichterbij houden we ook als optie, past misschien beter bij ons. Gek he, in de zomer niks geen moeite om op de bonnefooi Frankrijk te doorkruisen en in de winter regelen we gewoon wintersport overal en nergens. Maar zo'n stadstrip, apen en beren.
Ik heb een boekje uit de bieb gehaald over Barcelona. Helpt niet echt... Zo lees ik dat op zondag veel winkels, musea en monumenten dicht zijn vanwege de religieusiteit van de Spanjaarden. Ook maandag zijn veel musea (en winkels?) dicht. Verder sluit de boel met lunchtijd, en dat is tussen 14 en 17 uur. Juist. Restaurants gaan pas open 's avonds vanaf 21.00 uur, poe, zo laat nog moeten eten vindt mijn maag niet fijn.
We dachten op zondag te gaan maar dat is dan niet handig. Maar verderop die week is het 1 mei en dat is daar ook een zondag, al met niet zo'n geschikte week misschien hoewel de tijd van het jaar wel prima is.
Oh, in het boekje stond ook dat meerrittenkaarten voor de metro niet zo aan te raden zijn omdat ze blijkbaar snel demagnetiseren. Wat je dan wel moet doen stond er dan weer niet bij.

Stenna

Stenna

10-04-2015 om 22:55

ontspan nu maar

De Sagrada vind ik ook zeker geen must hoor, erin althans. Wel er een keer omheen lopen en vanaf afstand bekijken (hebje geen ticket voor nodig). Park Guell is wel leuk maar ook een soort efteling. Leukste is een architectuur wandeling boeken (rustig maar, kan ter plekke bij de vvv): een aardige gids, vaak een student architectuur of kunst, laat dan een klein groepje de gewone Gaudi gebouwen en huizen in de stad zelf zien: die vind je anders niet zo makkelijk en dat is veel leuker dan die enorme toeristische trekpleisters. De hop-on hop-off bussen zijn ook praktisch, als je in korte tijd (1dag bijv) de belangrijste toeristische trekpleisters wilt zien. Dan houd je meer tijd over voor de meer ontspannen dingen en de stad zelf
Volgens mij klopt jouw gidsje niet hoor, of is erg verouderd. Barca is enorm toeristisch en (dus) is zeker veel open op zondag. Anders kun je altijd nog heerlijk over de Ramblas slenteren, alle straatartiesten bewonderen, en eindigen op het strand. Relaxed toch.

+ Brunette +

+ Brunette +

10-04-2015 om 23:43

Booking.com en dergelijke

Als je direct op de website van het betreffende hotel boekt, heb je vaak interessante aanbiedingen want het hotel hoeft dan immers geen commissie aan een tussenpersoon te betalen.

Fuerteventura

Vorig jaar naar Fuerteventura geweest. Een prachtig eiland met het hele jaar door 20+ graden. Mocht je nog een vakantie zoeken, dan raad ik dit eiland aan!

Fuerteventura

Meer informatie over dit eiland is overigens hier te vinden:
(link verwijderd door het Forumbeheer)

Gr, geert

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.