Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

lennest

lennest

02-09-2015 om 10:12

waar naar toe in Parijs

Ik wil met mijn dochter in oktober een paar dagen naar Parijs. Ben er nog nooit geweest en heb werkelijk geen idee waar je het beste kunt overnachten; de wijken zeggen mij helemaal niks. Wat ben je kwijt voor een hotelovernachting? We hebben het plan om op vrijdagavond met de trein naar parijs te gaan zodat we zaterdag de hele dag hebben en dan zondag aan het einde van middag weer terug. Of kunnen we beter zaterdag heel vroeg vertrekken en 1 nacht hotel? Verder is er in Parijs zoveel te zien, maar wat zijn nou de dingen die we echt moeten doen?

Weetjes,

Handige tips in de link. Vooral de tips ' 5 dingen die je niet moet doen'
Geniet van een leuke dag met niet te veel activiteiten en slaap in een lekker bed zodat je de volgende dag ook uitgerust door Parijs slentert.

Wij vonden de rij voor de Eifeltoren te lang en kozen voor de trap ( 300treden) naar het restaurant.
Als je 's avonds naar een barretje in de wijk Marais wilt, zoek dan een hotel in die buurt. Je kan als toerist 's avonds beter zo veel mogelijk met de metro rijden dan door de straatjes lopen.
Websites zoals expedia geven dmv review een idee over de kwaliteit van een hotel.

http://www.travelvalley.nl/stedentrips/de-10-coolste-dingen-om-te-doen-in-parijs

guera

guera

02-09-2015 om 13:20

zo vroeg mogelijk

Met de trein is het toch nog een paar uurtjes. Ik zou op vrijdag zo vroeg mogelijk vertrekken. Je bent echt wel ff reistijd kwijt vanaf gare du nord naar je hotel etc. Niet relaxed aankomen midden in de nacht. En ja ik zou wel vrijdag al gaan anders heb je nauwelijks tijd. Het reizen tussen de bezienswaardigheden en struinen door wijkjes kost gewoon veel tijd. Dat is juist ook leuk dus kies 2 of 3 dingen die je echt wil zien en verder lekker struinen en rustig eten en sfeer proeven. Eiffeltoren vonden wij echt niet interessant en hebben we geskipped. In de avond over Montmartre wandelen vonden we echt leuk. De Joodse wijk Marais is echt de moeite waard. Die zou ik op zondag doen, dan zijn daar wel de winkels open.
Qua hotel zou ik kiezen voor een keten. In Parijs kun je echt pech hebben als je iets goedkoops kiest. Wij hadden een keer een goede deal bij Timshotel Montmartre. Smalle gangen, kleine kamers, Bedden ok, ontbijt lekker overslaan en buiten de deur eten. Maar een IBIS ofzo is denk ik altijd goed.

Verder denk ik dat vliegen nog wel eens goedkoper uit kan pakken. De trein kan zomaar 120 tot 150 euro p.p zijn. Vliegen is minder dan 100 euro. De moeite om uit te zoeken en scheelt wellicht tijd. De trein doet er al gauw 4 uur over. Als je efficient kunt reizen met vliegtuig ben je sneller maar dat hangt af van waar je woont e.d
Veel plezier!

Katniss

Katniss

02-09-2015 om 13:56

Trein

Wij zijn een keer met de trein vanaf Rotterdam vertrokken. Dan ben je er in drie uur! Ik zou dus zeker vrijdagavond al gaan, dan heb je zaterdag de hele dag. Als het jullie eerste bezoek is, zou ik gaan voor de belangrijkste toeristische highlights, Eiffeltoren, Arc de Triomphe, Sacré Coeur, het Louvre, 's avonds naar Montmartre. Het maakt niet zoveel uit waar je een hotel hebt, want met de metro ben je overal zo. Ik denk dat ik het in de buurt van het treinstation zou zoeken, dat is met bagage het makkelijkst.
Veel plezier, Parijs is echt een ontzettend leuke stad!

Ik zou absoluut

Een hotel nemen in mont martre. Is op loopafstand van gare du nord en sacre coeur en savonds op loopafstand gezelligheid.
Ik zat er vorig jaar met een 15 jarige dochter. En juist savonds alles lopend kunnen doen vonden we heerlijk.

Louvre: zorg dat je er vroeg bent!

Wij zijn een paar jaar terug in de herfstvakantie met de kinderen naar Parijs geweest. Heerlijke stad, met veel hoogtepunten: Madeleine, Parthenon, Sacre Coeur, de mooie parken. Wel hadden wij een dieptepunt: de wachtrij bij het Louvre. Dus als je daar graag heen wil: zorg dat je er 's ochtends al vroeg bent. Misschien kun je van tevoren online al kaartjes kopen, dat is tegenwoordig wel heel handig. Die wachtrij is er ook bij de Eiffeltoren, hebben wij ook niet gedaan. Gewoon lekker op het grasveld gehangen en hem van onderaf bewonderd. En wat gegiebeld over al die toeristen die 3 uur (!) in de rij gingen staan. Wij zijn, om toch een beetje van uitzicht over de stad te kunnen genieten, de Tour Montparnasse op geweest. Was tot voor kort de hoogste wolkenkrabber in Parijs, dus het uitzicht is daar ook best ok. Zit een leuk restaurant in. Maar wij hebben eigenlijk onderweg steeds bij leuke kleine bakkertjes een croissant of iets anders lekkers gekocht. Vaak verkopen ze daar ook wel wat te drinken. En dan lekker op een bankje oppeuzelen.
Oh heerlijk, Parijs. Ik wil weer! Maar ja, ik wil ook nog naar Barcelona, Stockholm, Berlijn, Rome...

Marais

Ik was onlangs weer eens in Parijs. Altijd fijn! De wijk Marais, zoals eerder gezegd, is heel erg leuk en overal vlakbij. Hotels in Parijs zijn alleen schrikbarend duur en piepklein. Ik sliep hier http://www.hotelmoris.com/ en dat was in verhouding heel prima! Leuke buurt met restaurants waar je ook kunt ontbijten. En op loopafstand van Gare du Nord.

Een beetje dwalen is leuk. Rue de Bac is Parijs op zn mooist vind ik. Het Louvre zou ik overslaan. Veel te druk en veel te groot. Als je graag naar een museum gaat zou ik Pompidou doen, of het Picasso museum. En je dochter vindt even winkelen bij Galerie Lavayette vast prachtig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.