Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

waar naar toe in Engeland

Hoi

Een paar jaar geleden zijn we (mijn man, 2 kinderen van nu 9 en 11) drie weken naar Engeland geweest: 1 week Londen, 1 week lake district en 1 week new Castle/Edinburgh. Fantastische vakantie, en daarom zijn we van plan volgend jaar weer 3 weken te gaan.

Sowieso weer een weekje Londen, er is daar nog zoveel wat we niet gezien hebben. We willen weer elke week naar een andere locatie, en zitten er aan te denken om de andere twee weken het zuiden/westen aan te doen. Een week Plymouth misschien, of zou Torquay leuker zijn? daarnaast Portsmouth of Bristol misschien? Aangezien hier veel Engeland-fans zijn (naar mijn idee?), waar zouden jullie heen gaan? welke plaatsen, wat te bezichtigen en te doen? Alle tips zijn welkom!

Tesah

Tesah

28-09-2013 om 11:29

De hele zuid kust...

Ik vind het allemaal geweldig. Je kunt een week richting Southampton gaan. Of Bournemouth. En dan doorrijden naar Cornwall voor nog een week. De zuidkust van de UK is erg leuk, er zijn genoeg leuke plekken. Wat wil je precies doen? Zee, of bos of steden of alles New Forest is namelijk ook pachtig voor wandelingen. Goed te combineren met dagen aan de kust.

Deze plekken zijn bij de Britten ook erg poplair, dus snel beslissen en boeken denk ik!

Tesah

bibi63

bibi63

28-09-2013 om 13:47

ook naar Cambridgje, erg leuk. Bristol is ook leuk plus strand. En wat dacht je van Schotland?
Gr. Bibi

Koekje

Koekje

28-09-2013 om 14:45

New forrest

Wij zijn een keer in de omgeving van Poole geweest. New forrest (echt mooi), Jurrasic coast, Lulworth cove, Corfe castle, uitstapje naar Stonehenge. Weymouth, met het Sealife centre. Was echt leuk allemaal.

gruffalo

gruffalo

29-09-2013 om 10:31 Topicstarter

oke

New Forrest komt op het to-do lijstje dat is duidelijk, dank voor de tip. ik kende het nog niet! dus een week in de buurt van Southampton, Poole.

voor het echte zuidwesten weet ik het nog niet zo goed. We willen natuur en steden, dingen om te zien. Als er strand is en mooi weer, dan is dat voor een dagje ook mooi meegenomen. maar naar Engeland ga je niet echt om het mooie weer he?

Schotland, Bristol en Cambridge wordt het deze keer niet, we willen nu echt naar het zuiden/zuidwesten.

Eden Project? Fossielen zoeken bij Jurassic Coast?
Genoeg leuks!

Devon

Wij zijn afgelopen zomer langs de zuid-westkust langzaamaan afgezakt tot aan Brixham (bij Torquay). Een prachtige streek. Aanvankelijk was het plan om naar Cornwall te gaan maar we zijn in Devon gebleven. Genoeg te zien en te doen (stoomtrein, whales spotten op zee, fossielen zoeken, wandelen) en afgelopen zomer ook nog eens prachtig weer! De kustplaatsen zijn echt schilderachtig! Ik zou zo weer willen!

Tesah

Tesah

29-09-2013 om 15:33

De Cotswolds

Zjn ook mooi, wel niet helemaal zuid westelijk, maar wel de moeite waard. Als je veel wilt zien, is een National Trust familie kaart misschien best een goede investering. Het kost even wat, maar je kunt dan zoveel landhuizen in die vaak allemaal een mooie tuin hebben. Ik heb het hier al eerder gezegd, ook een Royal Historic Palaces membership is de moeite waard. Ga naar Hampton Court, werkelijk schitterend, de omgeving is super, het paleis zeer indrukwekkend en er is heel veel te doen voor kinderen. Je kunt dan op die kaart ook de Tower in. En dan nog bijvoorbeeld Kensington Palace. Maar Hampton Court is absoluut het leukste!

Stonehenge is interessant. In Cornwall is een mooie wandeling naar de 'grafsteen' van koning Arthur. Dat vonden we in combinatie met Merlin's cave een dag eerder erg leuk om te doen. Maar we hebben het nog maar 1 keer naar Cornwall gered, iedere keer blijven we hangen in Dorset en Devon, zo mooi.

De Eden project vnden we niet zo bijzonder, erg druk. Dat geldt voor het grootste deel van Cornwall in de zomer, het is er prachtig, maar veel en veel te vol.

Tesah

Kent

In Kent is ook veel te zien en te doen, en vamaf de Harwich of Dover ferry is het niet ver rijden (ook leuk voor fietsvakantie).
Wales is ook heel leuk.
En Bath en omgeving (Cheddar gorge), New Forest, Isle of Wight.

Lynna

Lynna

05-10-2013 om 09:00

Rondreis

Wij hebben vorig jaar een rondreis gemaakt door Devon en Cornwall. Wat een prachtige vakantie. Zoveel mooie dingen gezien, ik voelde me er heel erg prettig. We hadden niet altijd even mooi weer, 's morgens vaak regen maar 's middags scheen meestal de zon. Echt een aanrader!

yentle

yentle

16-10-2013 om 21:52

Grappig wij ook! Hoe?

Na jaaaren naar Frankrijk te zijn geweest, gaan we volgend jaar naar Engeland. Inderdaad ook de zuidwest kant en een weekje Londen. Wij zijn nog wel erg aan het twijfelen of we met onze eigen vouwwagen zullen gaan of iets huren. Zijn er ook die kampeerervaringen hebben in Engeland en tips? Leuke campings? (onze kids zijn 10 en 14)

Kooman

Kooman

17-10-2013 om 13:14

Campings Zuid Engeland

Yentle,

Kijk even op www.ukcampsites.co.uk, daar vind je heel veel campings en info. Wij hebben een paar dagen in Wilthshire op een camping gekampeerd (2 caravans gehuurd), was leuk maar niet een topper. Topper was wel de camping in Croyde, Cherry Tree Farm (North Devon). Prachtige uitzichten, lief dorpje bevolkt door surfers. Op Cherry Tree ook weer een tent gehuurd. Vervolgens doorgetrokken naar Cornwall op een grote camping (stivesholidaypark). Cornwall vond ik erg druk en kitscherig hoewel Cape Cornwall echt heel mooi is en Lizard Point zeer de moeite waard. Terug richting London nog 5 dagen verbleven in een huurtent op riverside lakes in Dorset. Supercamping, voor herhaling vatbaar. Erg uitgestrekt, heel relaxed, groene omgeving en dicht bij Bournemouth. Daarna nog 4 dagen London in een prima hotel van Premier Inn. Als je nog vragen hebt, vraag gerust.

campings

Hoi Yentl,

Onze kinderen waren ook 10 en 14 toen we afgelopen zomer in Engeland waren. (Kent, Dorset, Devon, Londen) Verwacht in Engeland geen campings als in Frankrijk met zwembad of allerlei vermaak. Je moet er zelf op uit gaan om leuke dingen te doen, maar dat is daar geen probleem.

De campings waar wij zijn geweest zijn netjes, vriendelijk maar basic. Er zijn er zat. En alleen in Devon moesten we een paar campings afbellen voor we een plekje hadden, verder hoefden we nergens te reserveren.

De plekken zijn doorgaans heel groot, maar er zijn vaak wel veel regeltjes. Bijvoorbeeld dat je geen waslijnen mag spannen buiten. Een droogrekje mag wel. Tenten staan meestal niet bij de caravans, en caravans allemaal de dissel dezelfde kant op
Een handige site vonden wij http://www.pitchup.com/

Conference

Conference

18-10-2013 om 10:26

Camping met zwembad

Ik heb wel begrepen dat er veel campings zijn met betonnen ondergrond. In het dorpje Dawlish in Devon was destijds een camping met speeltuin en (binnen)zwembad, snackbar (fish en chips bah), winkeltje en ruime plaatsen met gras. Ik weet niet of hij ondertussen is opgedoekt, maar het was daar wel heel erg leuk.

yentle

yentle

19-10-2013 om 09:30

Hmmm

Best een lastige keuze; als we gaan kamperen dan gaan we met de vouwwagen en dan wordt het lastig combineren met iets huren/hotel. Kamperen in de buurt van Londen is dat ook een optie?
Tjonge merk wel dat het een stuk lastiger is om alles te bedenken voor een land wat je nog niet zo goed kent. Frankrijk regel ik 'blind' hahaha!

camping Londen

Wij stonden afgelopen zomer op Lee Valley (even googelen). Met bus en trein zaten we in ongeveer 45 minuten in het centrum van de stad. Prima te doen. Echt een stadscamping, maar prima om de nacht door te brengen. En zo zijn er nog wel meer rondom Londen.
Ik vond het in eerste instantie net zo lastig als jij, maar het blijkt in de praktijk heel erg mee te vallen. Er zijn veel campings, de Engelsen zijn vriendelijk en het communiceren gaat dus gemakkelijk. Laat je niet weerhouden door koudwatervrees hoor!
Wij hadden afgelopen zomer alleen de eerste (Hastings)en de laatste camping (Londen) gereserveerd. De rest op de bonnefooi. En dat in het hoogseizoen.

over verharde plaatsen

Nog vergeten: sommige campings hebben inderdaad verharde plaatsen voor caravans, maar hebben daarnaast ook gras/tentplaatsen. Gewoon even checken of ze plekken hebben voor tenttrailers.

ervaringen reserveringen

Hoi,

Wij zijn 1 jaar geleden in oktober met een gehuurd campertje gaan touren in zuidwest engeland. Dit was ons erg goed bevallen, alle campings waar wij verbleven waren erg gastvrij, ruim & schoon. En daarnaast genoeg plaats. Er waren inderdaad campings met verharde plaatsen maar de rest was gewoon gras.

Een aanrader voor degene die in de buurt van Poole willen verblijven: Pear Tree Holiday Park. Deze camping is simpel, maar vriendelijke eigenaren, zeer schoon en dichtbij strand.

Komende zomer willen we graag weer, maar dan met onze eigen auto & tent. Hebben jullie ervaring met op bonnefoi door engeland reizen? En specifiek Lake District en Cornwall?

Hoor graag jullie meningen en/of aanraders!

Jelle

leuke tips

Kijk eens op www.surprisetickets.nl (gewoon Engeland intypen in het grote zoekvak bovenin) staan echte superleuke tips voor vakantie met kids in Engeland, Schotland en Wales. N.b. Jellew in de schoolvakanties op de bonnefooi lijkt me wat gevaarlijk, maar daarbuiten kan dat best hoor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.