Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

vliegje

vliegje

21-07-2015 om 13:36

vraagje over electronische instapkaart op je mobiel

Ik heb nog niet zo lang een mobiel waarmee ik op internet kan, dus ben nog niet superhandig ermee. Nu ga ik voor het eerst vliegen (KLM) en zeker voor de terugreis lijk het me handig om dan een elektronische instapkaart te nemen omdat printen dan niet handig is. Ik kan niet van te voren al inchecken voor de terugreis.
Wie weet waar die elektronische instapkaart dan komt te staan? Komt deze dan via een mail binnen of wordt die dan bij afbeeldingen geplaatst? Ik heb dus echt geen flauw idee? Ik weet dat er ook een mail komt met een streepjescode voor het geval je mobiel leeg is, die mail kan je dan op het vliegveld uitprinten, maar dit is anders dan de elektronische instapkaart.

Wie wil me verder helpen?

Marjoleine64

Marjoleine64

21-07-2015 om 19:42

Ook gedaan, echt makkelijk!

Ik ben ook niet zo handig met mijn smartphone, en dat ding kan ook niet zoveel. Maar zoon is er wel handig mee, en de zijne kan ook veel meer. Dus had ik voor alle zekerheid onze incheckbewijzen ook naar zijn mail doorgestuurd. En vooraf via de wifi in het hotel de bijlagen een keer geopend, want ik wist vrij zeker dat me dat op het vliegveld echt nie meer zou lukken. Maar dat bleek allemaal niet nodig, ze hadden bij de bagageafgifte genoeg aan de mail zelf op het schermpje van mijn stokoude Gio. Het werkt dus echt, en super makkelijk ook. Oja, dit was in mei in Heraklion.

Mikke

Mikke

21-07-2015 om 20:23

Ervaring

Hij komt binnen als mailtje of als SMS met link naar de afbeelding. Ik maak dan meestal een screenshot, zodat hij alsnog bij mijn afbeeldingen komt te staan. Als ik bagage incheck krijg ik meestal alsnog een papieren boardingpass erbij, en ik haal ze ook wel eens uit zo'n machine op het vliegveld (alleen je paspoort scannen, heel makkelijk)

Mijn ervaring is trouwens dat het met zo'n elektronische instapcode lang niet altijd goed gaat, zeker niet als je met meer mensen reist... een krijgt 'm wel, de ander niet... echt 100% goed voor het hele gezelschap heb ik nog niet meegemaakt (en ik vlieg meestal met 2 )

vliegje

vliegje

23-07-2015 om 15:56

bedankt

Bedankt voor de reacties. Ga mijn zoon vragen hoe ik dan een screenshot moet maken, kan ik natuurlijk wel van te voren oefenen met iets anders. Ik kom niet bij de bagageafgifte, wel langs marechaussee, maar een beetje voorbereiding leek me geen kwaad te kunnen. Hoop dat het wel lukt voor 2 personen, anders maar langs de balie op het vliegveld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.