Getest! De meest hippe en kidsproof slaapbank, die ligt als een boxspring (en met kortingscode!)
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Eliza

Eliza

07-11-2016 om 09:15

Vliegen met een baby van 10 maanden naar Thailand in je eentje

Lieve ouders,

Ik vlieg begin december met onze dochter naar Thailand. We hebben een nachtvlucht die rechtstreeks gaat.

Nu zit ik met een aantal vragen en ik geloof dat ik niet de eerste en laatste zal zijn.

Ik verwacht en weet bijna wel zeker dat onze dochter te groot is voor de aangeboden Bassinet. Hoe hebben andere ouders dit opgelost? De hele tijd op schoot houden? Zelf een slaapwiegje meenemen? Een bedje maken van opblaasbare verschoonmatjes?

Normaal gesproken kan je afwisselen met je partner maar dit keer reis ik alleen. Alle tips zijn Welkom

Maxicosi

Vraagje: als jij naar het toilet moet, wie let dan op jouw kind?

Ik ben zodoende van mening dat je een extra stoel zal moeten boeken.

http://www.kidstravelservice.nl/maxi-cosi-mee-het-vliegtuig/

maxi cosi

Als je kind nog in een maxi cosi past kun je ook een stoel boeken voorin waar zo'n babymandje hangt. Dan zet je die op de grond voor je voeten.
En soms krijg je ook een extra stoel aangeboden als er genoeg lege plaatsen zijn.

Beertje37

Beertje37

08-11-2016 om 19:17

Gewicht?

Hangt van de luchtvaartmaatschappij af. Onze dochter van net 1 mocht bij malaysian airlines nog gewoon in een wiegje.
Als je kind minder dan 10 kg weegt mag het bij de KLM in een baby basinet wiegje slapen. Sowieso moet je van te voren even bellen met de luchtvaartmaatschappij om de meest handige stoel alvast te reserveren. Mijn dochter van net 1 was bij de KLM net te groot voor het wiegje, maar mocht er toch in slapen als het wiegje op de grond bleef staan. Het is ook afhankelijk van hoe vol de vlucht is. Als het toestel niet vol is heb je makkelijk gratis een extra stoel. Toen onze dochter 18 maanden was hebben we haar heen en terug naar Bangkok op schoot gehad. Dat was best zwaar.
Ik zou dus eerst even bellen en vragen wat de opties zijn.

Guera

Guera

12-11-2016 om 16:40

Draagdoek

Ik had dochter van 1 naar de VS in de draagdoek. Dan had ik mijn handen vrij en ze dommelen wel in slaap. Toen ze helemaal onder zeil was heb ik haar bij mijn voeten gelegd. Op dekens in haar slaapzak. Slaapzak aan was voor haar het signaal om te slapen. Werkte wel . Gewoon ritueel van thuis aangehouden soort van.
Als jij naar de wc moet is er vast een aardige buurvrouw die even oplet.

NadineP

NadineP

07-12-2016 om 15:44

vliegen inderdaad met een draagzak

ik ben het ermee eens dat een draagzak echt een must have is voor tijdens het vliegen. Lees hier maar eens de voordelen https://www.vonvavoom.nl/nl/blogs/draagdoek-informatie-draagzak-von-va-voom/babydragen-op-het-vliegveld-en-in-het-vliegtuig/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.