Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Barvaux

Barvaux

22-06-2015 om 12:59

Vignet Oostenrijkvraag

Wij hebben twee opvolgende vignetten van 10 dg nodig voor Oostenrijk waarbij we een week lang in Slovenië verblijven en dus halverwege die week daar het tweede vignet in moet gaan.

Tot zover geen probleem maar bij de ANWB zeiden ze dat we dat tweede vignet pas mogen opplakken in Slovenië maar elders zie ik dat je max twee vignetten tegelijk op je autoraam mag hebben. Wie weet waar ik de echte regels kan vinden of wie weet gewoon hoe het zit? Wel zo makkelijk namelijk dat ik ze nu meteen kan opplakken, kunnen we het ook niet meer vergeten of kwijtraken want ik neem aan dat we een maand van te voren de eerste ook kunnen opplakken?

Katniss

Katniss

22-06-2015 om 14:05

Geen idee

Ik heb nog een vignet van 4 jaar oud op mijn raam zitten
Of je er twee op mag weet ik niet, maar ik heb wel een andere tip. Ik neem alle reisbescheiden altijd mee in een plastic mapje, in de volgorde waarop ik ze nodig heb. Zo'n vignet zou ik daar dan gewoon tussen stoppen, en dan opplakken als het moet. Voor het overige ben ik vrij chaotisch, maar dit gaat altijd goed. De kinderen weten ook dat ze van mijn 'belangrijkedingenmapje' af moeten blijven.

Barvaux

Barvaux

22-06-2015 om 14:13

Proest

en jij denkt werkelijk dat ik zoiets al niet heb

Het probleem is vooral dat we halverwege onze week in Slovenië moeten wisselen maar ik kán natuurlijk het tweede vignet bij de papieren van de reis van Slovenië naar Oostenrijk doen waar we ook een week verblijven.

Maar goed: als twee mag kan dat gewoon uit mijn hoofd, dat scheelt al weer

Katniss

Katniss

22-06-2015 om 16:12

Alarm

Kun je geen alarm op je telefoon zetten?

Yura

Yura

22-06-2015 om 16:59

Wisselen

Maar waarom moet je halverwege de week in slovenie wisselen? Je hebt terwijl je in Slovenie zit toch geen vignet voor Oostenrijk nodig? Dan haal je gewoon de oude eraf als je Slovenie binnen rijdt en de nieuwe er weer op als je weer terug Oostenrijk in gaat. Als je bang bent dat je ze kwijt raakt ofzo, koop je ze gewoon toch pas daar bij het tankstation? Doen wij ook altijd, dan weet je zeker dat de datum precies klopt.

Tijgeroog

Tijgeroog

22-06-2015 om 17:08

Bovendien

Staan er bij de grens bij Oostenrijk altijd een hoop borden waarop je aan jet vignet herinnerd wordt, dus zo makkelijk is het niet om het te vergeten.

Barvaux

Barvaux

22-06-2015 om 18:55

Yura

We hebben ze al gekocht.

Natuurlijk zijn er tig oplossingen te bedenken en dat zal ook best wel lukken maar ik heb dus gewoon de simpele vraag: mogen er twee tegelijk op de autoruit?

Ik zag overigens dat het nog iets anders ligt, pas als we twee dagen in Oostenrijk zijn moet er gewisseld worden.

Tijgeroog

Tijgeroog

22-06-2015 om 19:03

Barveaux

Je geeft het antwoord toch al in je eerste bericht: je ziet overal op internet staan dat het mag. Dan zal dat toch wel kloppen? Alleen een medewerker van de anwb denkt dat het niet mag, maar die kan zich ook vergissen. Ook de anwb-site geef aan dat het wel mag.

Katniss

Katniss

22-06-2015 om 19:28

Gewoon doen

Ik zou gewoon die gok wagen. Als je wordt aangehouden zet je je meest onschuldige hoofd op en zeg je dat je dat niet wist. En krijg je dan toch een bekeuring, dan ga je in bezwaar

Barvaux

Barvaux

22-06-2015 om 19:40

Tijgeroog

Waar staat dat ik dat overal zie staan? Ik had het over 'elders' en in dit geval was dat op de ANWB site, ik was al vergeten waar dat was omdat ik gewoon graag de Oostenrijkse regels wilde maar geen idee waar ik die kan vinden.

Sorry hoor dat ik een vraag stel...

Yura

Yura

22-06-2015 om 19:45

Dat mag

Ja hoor, als je ze in een tankstation bij de grens koopt zeggen ze dat het mag.

Nyntje

Nyntje

08-07-2015 om 11:37

je doet moeilijk

Gewoon start en einddata van beide landen knippen in de vignetten en voor vertrek uit Nederland alvast op de autoramen plakken. Kun je het ook niet vergeten en zit je altijd goed.

Fijne vakantie

Barvaux

Barvaux

08-07-2015 om 13:33

Ja hoor ik doe moeilijk

Ik weet niets van regels in anderen landen en als mij gezegd wordt bij het kopen dat je maar 1 vignet tegelijkertijd op je raam mag hebben en je leest dat het er 2 mogen zijn dan wil ik het wel zeker weten. Wat dat met moeilijk doen te maken heeft is mij een raadsel. Verder is alles al geknipt.

Twee

Volgens de site van de öamtc mogen er maximaal twee vignetten op een autoruit zitten. Ik heb gegoogled op wieviel vignetten. Ik herken dit wel, het is niet wereldschokkend en het komt vast wel goed, maar als je het vooraf goed kunt regelen of weten geeft dat rust. Dan kan je het loslaten. Fijne vakantie!

Barvaux

Barvaux

10-07-2015 om 16:24

mimajoli

Bedankt voor je reactie en de herkenning.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.