Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

engelandvaarder

engelandvaarder

23-04-2016 om 17:14

vervoer in londen, welke kaart?

wij gaan binnenkort naar engeland en 2 dgn naar londen. welke kaart kan ik kopen? (gezin) welk vervoermiddel/vervoerkaart en evt. kortingspas voor dingen om in te gaan? we gaan niet naar dingen waar we heel lang moeten wachten

Flora B

Flora B

23-04-2016 om 17:26

travelcard

Vorige jaar meivakantie hebben wij 4 dgn lang een travelcard gehad. Heel ideaal,online besteld. Voor we naar Londen gingen had ik ze al thuis, dus geen gedoe meer om de kaarten te regelen.
Je moet gewoon eens googelen, je kan berekenprogramma's vinden zodat je ziet wat voor jouw gezinssamenstelling en aantal dagen het meest geschikt is.
Succes en veel plezier, Londen is ontzettend leuk.
Ik heb vorig jaar hier veel tips weg gehaald, er lopen verschillende draadjes hierover.

Anna G.

Anna G.

23-04-2016 om 17:34

metro/hop on

De metro is in Londen ideaal (m.i. nergens beter dan daar!), maar boven de grond zie je meer. Als je van plan was om toch al zo'n hop on hop off bus te doen, heb je de metro wellicht nauwelijks nodig. Die bussen hebben meerdere lijnen en komen overal. Ook krijg je er vaak nog een audiotour bij en wordt er interessante informatie verteld. Wel zijn deze bussen best prijzig en vooral de moeite waard als je er veel gebruik van maakt.

Dus maak eerst een plan, wat je wilt doen en bekijk of deze bussen er komen. Er zijn meerdere aanbieders, je kunt online al een goed beeld krijgen. Dan kan je beslissen wat je kiest. Een travelcard kan je ook ter plekke nog kopen.

Anna G.

Anna G.

23-04-2016 om 17:36

Doordat er in het centrum van Londen een zgn congestie charge voor auto's is, is het er relatief rustig. Je hoeft niet bang te zijn dat de bus vast in het verkeer komt te staan.

Angela

Angela

23-04-2016 om 20:49

OV-chipkaart

Ik ben net een paar dagen in Londen geweest voor werk.
Nou was het een vol programma, dus weinig andere dingen gedaan. Maar toch een museum, kroeg en restaurant in geweest.

Ik had een appartementje gehuurd op loopafstand van de plek waar ik moest zijn. Dit was een mooie buurt met veel musea.
Sowieso vind ik lopen in een vreemde stad fijn (of fietsen, maar dat lijkt me in Londen niet zo fijn).

Voor het vervoer van en naar het vliegveld ben ik met de metro gegaan. Het beste koop je een OV-chipkaart daar, dat is de goedkoopste vorm van reizen met het OV. Deze kost 5 pond + het bedrag dat je nodig heb.
MAAR je kunt al het geld terugkrijgen op het eind. Je betaalt dus echt alleen je reiskosten en geen extra bedrag (die 5 pond is dus een soort deposit die je helemaal terug krijgt). Dit in tegenstelling tot de Nederlandse OV-chipkaart.

Hop-on-hop-off bus zou ik boycotten uit principe. Ze verpesten hier in Amsterdam de stad. Rotdingen. Gevaarlijk, irritant en vervuilend.

De musea zijn gratis.
Voor speciale tentoonstellingen moet je wel kaarten kopen.

Ik zou van te voren bedenken wat je wil gaan doen (musea, tentoonstellingen, voorstellingen, parken, bezienswaardigheden, buurten) en dan kijken hoe duur dat wordt wanneer je metro en lopen combineert. Grote kans dat zo'n toeristenkaart het niet goedkoper maakt.

Stenna

Stenna

23-04-2016 om 22:50

de OV chip kaart

van Londen heet Oyster. Is inderdaad het handigste, je kunt er geld opladen, net als op onze OV chipkaart.

Noet

Noet

24-04-2016 om 00:07

blijft geldig

en het fijne van een oystercard: hij verloopt niet zoals de ov chip.

Juno

Juno

24-04-2016 om 00:46

Je hoeft geen minimumbedrag erop te hebben, sterker nog hij kan zelfs in de min! Mocht er onverhoopt iets mis gaan dan storten ze het geld er weer op. Wij reizen met zijn tweeën, hebben hetzelfde bedrag op de kaart maar soms heeft een kaart onvoldoende saldo. Ze checken het dan en regelen het. Er zit ook een daglimiet op wat je kwijt kan zijn, ook heel prettig

Angela

Angela

24-04-2016 om 01:37

en volledige restitutie

en je kan dus bij vertrek al het geld terugkrijgen wat er nog op zit!
Je betaalt dus niets voor de kaart zelf.

En het proces was ook nog eens simpel en snel, zowel aanschaf als restitutie: gewoon in een automaat.

Tip: zorg dat je daarvoor wat contact geld in Ponden bij je hebt, want niet alle machines kunnen pinnen (in winkels vaak wel).

engelandvaarder

engelandvaarder

24-04-2016 om 19:37

en londen pass?

we zijn met 5, dus als we ergens in gaan, meteen duur.
we zijn niet direct echte museumbezoekers of zo, vraag me af of zo'n kaart er uit gaat. Natuurlijk zit er ook een reis (oyster) en hop-on-hop of in..

Noet

Noet

24-04-2016 om 19:44

musea

musea zijn over het algemeen gratis of een kleine toeslag.
Paleizen daar en tegen vragen de hoofdprijs. Kensingtonpalace bv 18 pond, en dat valt heel erg tegen.

Het Victoria & Albert museum heeft echt voor iedereen wat en is erg leuk. En gratis.

Het natural history museum heeft vooral een heel lange rij. Op de vrijdag en zaterdag dat ik er was stond er een rij van meer dan 2,5 uur! Prima te bekijken met de 10 andere mensen die net als ik het V&A in wilden via de zij-ingang. Iets kortere maar nog steeds erg lange rij voor het science museum.

Kijk even op internet wat je wilt gaan doen en bereken of wat goedkoper is.

Londen pass

Zie link op #3, Londen pass geen wachtijden!
1 dag 73€ voor volwassene en 48 € voor kinderen tot 15 jaar.
2dagen resp 101€ en 73€.

( Weet nog niet of je met een londen pass ook met de metro kan reizen.)

Moni

Moni

24-04-2016 om 20:11

Ik heb de cijfers niet meer bij de had

Wij vroegen in Londen zelf welke kaart we het beste konden nemen, bij de klantenservice op groot station (na aankomst met de trein vanaf het vliegveld)
Dochter was 15. Tip was toen om gewone dagkaarten te kopen want dat was veel goedkoper dan een Londen pass of zelfs de Oyster card. Eerlijk gezegd weet ik niet meer waarom. Dochter reisde volgens mij voor een extra voordelig tarief gezien haar leeftijd.
Wij konden met die dagkaart reizen met bus en metro.

Rosalie

Rosalie

26-04-2016 om 23:06

Net terug

Man en ik zijn net terug uit Londen, 5 dagen (3 hele, 2 halve). We hadden in Nederland een travel card besteld voor 7 dagen, dat was voor ons het goedkoopste (kan je niet in Londen krijgen). Oyster card was gunstiger als je korter ging. Via visit britain shop kan je evt hier al wat bestellen (niet perse nodig voor 2 dagen denk ik). Masr op die site was ook een handig overzicht wat alles kist en wat wanneer gunstiger is. In londen kun je een travelcard kopen voor een dag, die kost 12.10 pond. Oyster cards kan je kopen met een starttegoed van 10 pond. Wij hebben geen Londen pass genomen omdat je dan toch wel 3 dingen op een dag moest bekijken en tis nogal prijzig. We zijn zelf in de Westminster Abbey geweest (20 pond) en dat was mooi maar het geld niet waard. Wel de moeite waard is het national history museum. We waren er op zondag om half 11 en we moesten wel wachten maar minder dan een half uur.

Groetjes Rosalie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.