Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

vakantie/vrijwilligerswerk

Mijn zoon van 16 wil deze zomer een week/10 dagen op een eco-boerderij werken in Nederland (wij wonen zelf in Spanje). Ik heb verschillende websites gevonden, maar vaak vanaf 18 jaar of minimaal een maand. Hebben jullie tips?

Yeti

Yeti

01-05-2015 om 17:02

de kleine aarde?

Misschien bij De Kleine Aarde in Boxtel?

Moni

Moni

01-05-2015 om 18:13

Meestal moet je 18 zijn voor dit soort werkweken

Dat heeft te maken met verzekering, aansprakelijkheid en dergelijke.

Misschien een jongerenkamp als alternatief?

Marie

Marie

01-05-2015 om 22:24

eco-boerderij?

Moet het beslist een eco-boerderij zijn of wil hij "gewoon" vakantiewerk doen? Want dan kun je ook denken aan bollenpellen, lelies koppen, etc. En dat kan vaak al vanaf 15 jaar.

Moni

Moni

01-05-2015 om 23:00

Gewoon vakantiewerk kan zeker

maar dan moet hij wel een adres hebben om te verblijven. Bij dat soort werk krijg je geen kost en inwoning.
(16-jarige woont zelf in Spanje)

mhbcn

mhbcn

02-05-2015 om 00:15 Topicstarter

eco-boerderij

Dankjewel voor de reacties. Ik zoek naar een eco-boerderij omdat hij vooral erg geinteresseerd is in alternatieve woongemeenschappen en natuur. Dus ik dacht dat hij misschien een weekje als vrijwilliger kon gaan om een idee te krijgen.
Ik begrijp niet zo goed dat een 16-jarige wel vakantiewerk mag doen maar geen vrijwillligerswerk, maar dat schijnt per land anders te zijn.

Barvaux

Barvaux

02-05-2015 om 07:16

mag wel

Het mag allemaal wel maar blijkbaar willen ze die leeftijd niet.

Marie

Marie

02-05-2015 om 13:32

verkeerd begrepen

Bij een eco-boerderij denk ik niet gelijk aan een alternatieve leefgemeenscnap, maar wel aan op een ligbed onkruid wieden. Ik woon dus ook in een omgeving waar dat gedaan wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.