Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

tonny

tonny

11-08-2015 om 11:38

vakantieverrassingen

Welke verrassingen levede deze zomervakantie op? Leuke waar anderen ook wat aan kunnen hebben misschien?

Of waren er onwelkome verrassingen? Ter plekke onaangenaam maar wel goed voor een spannend verhaal bij thuiskomst?

Katniss

Katniss

11-08-2015 om 11:50

Niet van mij

Maar ik moet het toch even kwijt Mijn zwager had dit jaar de organisatie van hun vakantie op zich genomen. Dat vonden we al een beetje apart, maar goed. Hij bleek een verrassing in petto te hebben voor mijn zusje, namelijk een huwelijksaanzoek in een romantische omgeving, mooie ring, het hele pakketje. Gelukkig heeft ze ook nog ja gezegd, dus er zit een feestje aan te komen!

Mooie vakantie, maar...

Het was een hele mooie vakantie en een prachtig gebied, maar de negatieve verhalen zijn wel die je bijblijven.
We waren op fietsvakantie in onder andere Tsjechië, maar daar is de fiets van mijn man gestolen. Positief: goede fietsen zijn in Tsjechië goedkoop, dus man heeft een nieuwe fiets gekocht en is daarop verder gefietst. Gelukkig maar, anders hadden we het prachtige stuk tussen Praag en Dresden langs de Elbe gemist!

Het allerlaatste stukje van de vakantie was schokkend, we fietsen van het station naar huis, maar moesten daarbij over het viaduct van het station. Op het moment dat we daar reden, reed onder ons een intercity langs die opeens heel hard toeterde en stopte. Had er iemand zelfmoord gepleegd, mijn kinderen hebben haar zien liggen. Ik kwam net wat later voorbij en heb bewust die kant niet opgekeken. Dat is een vakantieherinnering die ik graag gemist zou hebben.

Dees

Dees

11-08-2015 om 12:44

Moedermop

Dat was wel heel heftig.

Wij hebben een supervakantie maar hebben wel van de schoonfamilie de verhalen over hun all in resort moeten aanhoren. Gelukkig voor ons de bevestiging dat zo'n vakantie echt niet voor ons is. Ze vonden het eten slecht maar gingen niet buiten het park eten want ja ze hebben betaald he. En dan heb je vakantie en dan zet je iedere ochtend de wekker om 6 uur om handdoekje te leggen. Nou ik had het snel geweten, als ik om een uur of 10 een paar baantjes wil trekken en daarna op wil drogen dan leg ik mijn handdoekje ergens neer en zodra ik uit bad kom zoek ik een heerlijk bedje uit ga er liggen en zodra ik droog ben ga ik lekker op pad.

een moeder

een moeder

11-08-2015 om 13:15

Vakantieherinnering

De mededeling (in de eerste vakantieweek) dat de gewenste en vooral broodnodige begeleide woonvorm voor mijn autistische bijna-volwassen zoon opeens niet haalbaar blijkt te zijn. Negen maanden lobbyen, bidden, smeken, de broodnodige indicaties proberen te krijgen, papieren invullen en opsturen, en nog eens want er raakt nogal eens wat kwijt, wachten en het voorbereiden van kindlief (want het zou best wel snel kunnen gebeuren) naar de ratsmodee, ga terug naar af, u ontvangt geen 200 gulden. Handen in het haar, want ik heb geen idee hoe nu verder en iedereen (gemeente, instanties, noem maar op) is overtuigd van de noodzaak maar zit elkaar een beetje suf aan te kijken.

Nog twee weken vakantie (als in: ouder autistisch kind intensief begeleiden, aansturen en stimuleren om te voorkomen dat hij nog verder wegzakt in zijn eigen wereldje - zijn ambulante begeleiders zijn op vakantie) en dan zijn de begeleiders weer terug en kan ik met het al jarenlang durende gevecht voor goede en vooral passende zorg verder gaan.

Dat is mijn herinnering aan de vakantie van 2015. Dat machteloze gevoel van "het is een wedstrijd die je niet winnen kan" en "hoe lang hou ik dit nog vol".

Of ik nog ergens heen ben geweest? Ja, een paar dagen, plus wat dagjes uit die ik allemaal als begeleider heb mogen doorbrengen. Want het is een lieve jongen, maar hij heeft zoveel sturing nodig en ik zit er al zo lang zo verschrikkelijk doorheen.
.

ondanks toch heel fijn

Ondanks alle ellende en onzekerheid op werk, woongebied en de kinderen, toch een eerste hele fijne vakantie gehad met ons nieuwe samengestelde gezin. Er is geen onvertogenwoord gevallen en iedereen heeft t heel erg goed naar z'n zin gehad! Lekker zwemmen, luieren, eten, klein beetje wat bekeken.... Het was kort, want meer tijd kregen we niet, maar nu ik terugkijk is het gewoon fantastisch dat het zo goed verlopen is! De helft van het gezelschap had nog nooit gekampeerd, was pas voor de tweede keer in het buitenland! En dan allemaal zo soepel.... Ze vonden het allemaal heel leuk.
Ik geef me niet snel een schouderklopje; maar nu dus wel. Op naar de volgende vakantie!

Charis

Charis

11-08-2015 om 15:41

Goed uitgepakt

Wat zwaar moeder. Ik wens je heel veel sterkte.

Onze vakantie was in zoverre een verrassing dat al onze beslissingen wonderbaarlijk goed hebben uitgepakt. Normaal boeken we al van te voren omdat alles in het hoogseizoen altijd snel vol zit. Maar deze keer hebben we tot het laatste moment gewacht met boeken tot we wisten waar het weer goed was in Europa. Vorig jaar hadden we een hele slechte laatste week en dat wilden we nu voorkomen, voor zover dat mogelijk is natuurlijk als je drie weken weggaat. Ipv Denemarken werd het dus Frankrijk. En we hebben drie weken lang geweldig weer gehad, met dertig graden of meer.

En de last minute gereserveerde campings in Midden- en Zuid-Frankrijk bleken beide erg leuke natuurcampings met een mooie ruime plek, waar we ons prima hebben vermaakt.

Barvaux

Barvaux

11-08-2015 om 15:54

Heerlijke weken gehad

Hier hebben we heerlijke weken gehad, het was wel jammer dat de eerste week zo gezellig en leuk was en dat we maar met moeite afscheid konden nemen van onze vakantieburen, de camping en het mooie Slovenië...

Oudste was er echt depressief van toen we in ons mooie ruime appartement in Oostenrijk aankwamen maar we hebben daar uiteindelijk ook nog een fijne week gehad. Bergen zijn toch iets heel erg moois, zeker als je er op kunt staan. Ooit in Zwitserland, vier jaar terug, ging dat niet door omdat de kabelbaan gebruikt werd voor de onderdelen van een nieuw gebouw en wat vond ik dát jammer! Nu zijn we in tien dagen vier keer een berg op geweest

De verrassing was dus het mooie en fijne Slovenië waarvan ik een maand of zeven geleden niet eens precies wist waar het lag (ja in voorheen Joegoslavië).

Onderweg naar huis ook veel pechgevallen gezien, een kopstaartbotsing met vier auto's waaronder twee NL en een caravan die door twee sleepauto's vervoerd werd: de een had het onderstel achterop en de ander had de rest van de caravan op zijn kop met alle spullen daarin. Ik antwoord dus ook altijd op vragen van de jongens als 'hoe laat denk je morgen thuis te zijn' met: ik wil gewoon thuiskomen!

Verrassingen

Het is vakantie en zoon is alweer aan het voorbereiden voor een vak dat hij in moet halen en heeft zijn kamer schoongemaakt en ingericht voor een eigen manier van organisatie om de studie beter te kunnen ordenen het komend jaar.
Ik heb de dozen van de laatste verhuizing van zolder gehaald om nou eindelijk eens de laatste eindjes van al die dramajaren op te ruimen.

Vind ik nog een levensverzekering/beleggingspolis waar geld op staat!
Betaald pas in 2019 uit maar toch een mooie meevaller!

Verder ook heerlijk om allerlei leuke dingen weer tegen te komen en te bespreken met zoon. Zoon legt een mapje aan van dingen die hij van mij wil bewaren als toekomstige herinnering. Artikel over emancipatie en mijn studie.

Een broodnodige centimeter weer terug gevonden.

Ach, een moeder

Wat een ellende. Wat moet het uitzichtloos lijken nu deze mogelijkheid de pas is afgesneden. Ik hoop zo dat er nieuwe hoop aan de horizon gaat gloren voor jullie. Een virtuele knuffel voor je.

skik

Vogel

Vogel

14-08-2015 om 19:48

Van de camping gestuurd!

Omdat onze kinderen, die na twee weken elkaar vervelen eindelijk aansluiting hadden met Engelse pubers op de camping, een taallesje internationaal schelden deden. En schelden was daar verboden. Ik kon nog net voorkomen dat we om 10 uur 's avonds op straat werden geschopt.

Jessica O

Jessica O

14-08-2015 om 20:02

vakantie verlengd

1 nachtje thuis geslapen en daarna ruim 1 week gelogeerd bij mijn zoon in het ziekenhuis.
Een vakantie om niet meer te vergeten.

Puck

Puck

18-08-2015 om 21:33

autopech

Onze auto begaf het op vrijdagmiddag terwijl wij zaterdag naar huis zouden gaan. Hele laatste middag bij de garage gezeten die ook na sluitingstijd hebben geprobeerd om de auto te repareren maar helaas mocht dat niet baten. Via veel gebel en geregel via de ANWB een dag later een vervangende auto gehad. Allemaal prima geregeld, maar het gaf wel even een dag forse stress.
Verder hebben wij een heerlijke vakantie gehad. Eerst in Tirol, net als Barvaux boven op de bergen gestaan, prachtig! Daarna naar Istrië, dat vonden de kinderen leuker. Warm weer (tussen de 35 en 42 graden) maar daar hadden we verder niet zoveel problemen mee. Een apartement met airco en iedere dag zwemmen en snorkelen. Hele lieve huiseigenaren die ons verwelkomden met met sap, zelfgemaakte wijn en eigengebakken cake. In de loop van de week zette ze iedere keer het wasrekje 's morgens vroeg al in de zon zodat onze badhanddoeken weer droog waren. Ook hadden we s avonds na het barbecuen de hete bbq nog laten staan en die was de volgende ochtend al schoongemaakt. En hoe leuk is het als je na een dag terug komt en er staat op je tafel op het balkon een pan zelfgemaakte yoghurt! We werden verlegen van zoveel vriendelijkheid.

Lusithania

Lusithania

19-08-2015 om 07:48

hier ook de auto

Wij vertrokken om 6.33 uur van huis en om 9.55 uur reden wij ons dorp uit. De anwb liet lang op zich wachten en reparatie duurde lang. Zo lang dat iedereen al in de tussentijd al eens naar huis was gegaan voor het toilet.
Vandaag gaan wij weer naar huis, ze mogen nog heel even slapen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.